Bu haftaki geliştirici günlüğünde oyuna yeni eklenen ses efektlerine dair bilgi veriliyor.
Uzun zamandır görüşememiştik.
Bu hafta ben oyundaki yeni ses efektlerinden bahsedeceğim, ardından Jazzhole oyunun müziği ile ilgili bir şeyler paylaşacak. Bu günlükte oyunda ses olarak izlemek istediğimiz yöne dair bilgiler paylaşacağız.
Ses Dizaynı
Stellaris’teki koruyucular mekaniğine dair bilgi aldığımda düşündüğüm ilk şey nihayet daha güçlü, daha büyük ses efektleri yapabileceğimdi. Koruyuculara baktığınızda sadece grafik olarak değil, aynı zamanda ses olarak da onların diğer canlılardan daha kudretli ve bir o kadar da gizemli bir yapıda olduğunu anlayacaksınız.
Eğer oturup uzaya ejderha koymayı düşündüysek, emin olun ki kendime düşeni yapıp elimden geldiğince muhteşem bir ses vermek boynumun borcudur. Bu sebeple içimdeki ses sanatçısını, daha doğrusu içimdeki canavarı ortaya çıkartmam gerekti. Bu tecrübe benim için bir hayli eğlenceliydi, içimdeki doğru canavarı bulmak için bir hayli tekrar üstüne tekrar yapmamız gerekti. Ancak ortaya çıkan sonuçtan memnun olduğumu söyleyebilirim.
Ancak sadece bir ejderhanın kükremesi için değil, bu ejderhanın gezerken ve nefes alarken de uzayda çıkarttığı (uzayda sesin olmadığını biliyoruz, yine de teşekkürler) sesleri yapmam gerekiyordu.
Birçoğunuzun farkettiği üzere Leviathans hikaye paketiyle birlikte bir de ufak fenotip ekliyoruz, tatlı görünecekler ve tatlı görüneceklerse tatlı bir ses çıkartmaları gerekiyor. Tatlı bir ses çıkartmak, canavarsal bir ses çıkartmaktan daha zor bir şeymiş! Ne yapıp ne etsem de başarılı olamadım, sonra bana yardım etmeye oldukça istekli arkadaşlarımdan yardım almak orunda kaldım.
Yaz boyunca bir oyun incelemecilerinden, sizlerden ve Reddit’teki oyunculardan çeşitli yorumları takip ettim. Ses dizaynıyla ilgili yorumların birçoğu pozitifti, bunun için ayrıca teşekkür ederim. Ancak yine de hala geliştirilebilecek alanlar olduğunu düşünüyordum ve yaz boyunca oyundaki tüm ses efektlerinin üzerinden geçmeye karar verdim. Zannediyorum en büyük gelişme savaş seslerinde yaşandı.
Savaşların nasıl bir ses çıkarttığını sizlere anımsatmak için onu da hazırladım.
Önceki geliştirici günlüğünde seslerle ilgili şöyle bir şey demişim:
“Oyun içerisindeki ses efektlerinin birbiriyle uyumlu olması gerekiyor, bu sebeple çoğu kez Micheal Bay’e bağlayabilecekken bundan vazgeçmenin daha doğru olduğu kanaatine vardık”.Sonuç olarak, yeni değişikliklerle Micheal Bay’e bağladık.
Yaptığımız değişikliklerle tüm silahların atak ve ‘umphf’ seslerini arttırdık. Aynı zamanda yeni oluşturduğumuz XL silahları için yeni ses efektleri oluşturduk, bu silahlar tahmin edebileceğiniz gibi diğer silahlardan daha büyük bir ses çıkartıyor.
Kendi ‘kulaklarınızla’ inceleyin.
Tüm bunların yanı sıra ufak ufak da olsa çok sayıda değişiklik yaptık. Bunları Leviathans ve onla birlikte gelen yamada kendiniz göreceksiniz.
Müzik
Merhabalar ben Jazzhole, Andreas Waldetoft. Paradox’ta baş müzisyen olarak bulunuyorum.
Stellaris Soundtrack’e yaptığınız olumlu yorumlar için bir kez daha teşekkür ederim. Emin olun Leviathans ile müziği daha da geliştirdik.
Stellaris’te sahip olmak istediğimiz atmosferi daha önceki çalışmalarımızda yansıtmıştık. Leviathans ile birlikte gelen müziklerde Stellaris’in tarzından şaşmadan, Leviathans’ın tarzını benimsemeyi doğru bulduk. Dolayısıyla hala karanlık, hala gizemli, ancak aynı zamanda daha büyük, daha tempolu.
Sizinle paylaşmak istediğim parçanın ismi Dragon Breath, biraz alışılmışın dışında bir başlangıca sahip, sağ tabanlı başlıyor. Ancak sona doğru müziğin gelişmesi daha alışık olduğunuz bir yapıya gelmesini sağlıyor.
Haftaya yeni portreler ve grafik değişikliklerinden bahsedeceğiz.