Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta 2.7 “Wells” yamasına dair bilgiler veriliyor.
Herkese merhaba!
Stellaris’in piyasaya çıkışının 4. yıldönümü yaklaşırken 9 Mayıs 2016’dan bu yana ne kadar değiştiğine bir göz atacağız.
Stellaris stüdyonun uzun yıllar sonra çıkardığı ilk orijinal markaydı. Bu yüzden piyasaya sürerken Stellaris’in ne olacağını tam olarak bilmiyorduk. Bunun doğal bir sonucu olarak oyunun aslında gerçekte ne olduğu, oyuncuların nasıl bir tecrübe yaşayacağı ve hangi unsurların daha değerli olduğunu keşfettikçe oyunda çıkışından bu yana çok değişiklik yaptık.
Stellaris distopik ve ütopik temaları eğlenceli ve kafa yormadan rahat bir şekilde keşfetmenizi sağlayan araştırma odaklı bir uzay fantazi strateji oyunudur. Oyunda tek bir “doğru” oynanış yoktur. Her oyuncunun kendi hikayesini anlatabilmesi bizim için önemli bir şey ve bu hikayelerin hiçbiri birbirinden daha iyi ya da kötü değildir. Stellaris’te yaşadığınız tüm hikayeler eşit derecede doğrudur.
Sizler için yapabileceğimiz en iyi şey daha iyi hikaye anlatımı için daha fazla araç sağlamak ve oyunu yeni oyunlar için daha ilginç hale getirmek.
Geriye Doğru Bir Bakış
Stellaris bu 4 yılda büyümek ve gelişmek için bolca zamana sahipti. Hadi geriye dönüp ne kadar ilerlediğimizi bir görelim.
Son 4 yılda (sırasıyla):
- Keşfetmek için bir sürü anomali eklendi.
- Daha ilginç keşifler sunmak için galaksi defalarca değiştirildi.
- Yeni arkeoloji sistemi eklendi.
- Yadigarlar ve küçük kalıntılar eklendi.
- Korkutucu leviathanlar eklendi.
- Ekonomi ve iş sistemi yenilendi.
- Daha farklı imparatorluklar oluşturabilmek için yeni devlet gelenekleri ve yönetim biçimleri eklendi.
- Oyun içerisinde imparatorluğunuzu daha fazla özelleştirebilmeniz için gelenekler ve yükseliş avantajları eklendi.
- Irkınızı özelleştirebilmeniz için bir sürü yeni portre eklendi.
- Yıldızüsleri eklendi ve yıldız sistemlerine sahip olma şekli değiştirildi.
- Kovan zihin ve makine zihin eklendi.
- Titan, Juggernaut ve Colossus gibi devasa gemiler eklendi.
- Federasyonlar elden geçirildi ve yeni federasyon türleri eklendi.
- Galaktik topluluk eklendi.
- İlişki geliştirme ve defansif pakt gibi bir çok diplomatik eylem eklendi.
- Küratör, Artist ve Tüccar anklavları eklendi.
- Uzaydaki savaşlar bir çok gez değiştirildi, dengelendi ve Takiyon Mızrağı, Mega Top gibi yeni ve büyük silahlar eklendi.
- Dyson Küresi ve Mega Sanat Sergisi gibi çok sayıda megayapı eklendi.
- Ve çok daha fazlası…
Stellaris’in çıkışından bu yana çok yol kat ettik. Ama hikayemiz henüz yeni başlıyor. Stellaris’in neredeyse sonsuz potansiyele sahip olması gelecekte yapacaklarımız için beni çok heyecanlandırıyor.
Haydi şimdi de geleceğe bir göz atalım.
2.7 “Wells” 4. Yıldönümü Yaması
4. yıldönümünü kutlamak ve geleceğe doğru bir adım atmak için önümüzdeki hafta 12 Mayıs Salı günü sizlere 2.7 “Wells” yamasını ücretsiz olarak sunacağız.Bu güncelleme için 2.6 “Federations” yamasından sonra gelen geri bildirimleri inceledik ve bu doğrultuda birkaç yeni özellik ekledik. Halihazırda mevcut olan özelliklerde de bazı değişiklikler mevcut.
2.7 “Wells” yamasını 2.7.1 olarak çıkaracağız.
Bize olan desteğiniz için size teşekkür ederiz. Böylesine harikulade bir oyun için çalıştığımız ve sizin gibi güzide bir topluluğa sahip olduğumuz için minnettarız.
Birlikte daha fazla yıldönümü kutlamak dileğiyle.