Merhabalar.
Bugün itibariyle Paradox’un yeni oyunu, Stellaris için haftalık geliştirici günlükleri yazmaya başlayacağız. Çıkışa kadar, her haftada 1 günlükle sizi oyunla ilgili bilgilendireceğiz. İlk geliştirici günlüğünde sizlere genel olarak Stellaris’ten ve bu oyunu yaparkenki vizyonumuzdan, nasıl bir oyun yapmaya çalıştığımızdan bahsedeceğiz.
Öncelikle neden bu kadar fazla seçeneğimiz varken uzay oyunu yapmaya karar verdiğimizden sözedelim. Uzay temalı bir oyun yapma fikri Europa Universalis II’den beri aklımızda olan ve yapmak istediğimiz bir şey. Ancak o zaman uzay oyunu yerine Hearts of Iron serisine başlamıştık. Bizi yakından takip edenler bilir ki bizim amacımız insanlığın tüm tarihini oyunlarımızla simule edebilmek ve bu durum geleceği de kapsıyor. Dolayısıyla uzay temalı bir oyun yapmak hem geliştiriciler arasında büyük destek gören bir fikirdi (tarihsel zincirlerle dolu bir oyun olmaması için) hem de siz oyuncularımızın istediği projelerden bir tanesiydi. Uzay temalı bir oyun yapacağımız kararı artık kesinlik kazandığında aklımda 2 proje vardı ve bu 2 projeden seçileni Stellaris oldu (diğerinden bahsetmeyeceğim)
Stellaris’i yaparkenki vizyonumuzu özetleyen cümlelerden bir tanesi bu : “Tamamen gizemlerle dolu antik bir galaksi” bu yazdığım sizin için pek bir şey ifade etmiyor olabilir, ancak bizim oyunda neyi başarmaya çalıştığımızı belirtiyor. Paradox’ta yaptığımız diğer oyunları gözönünde bulundurduğumuzda ben Stellaris’in tekrar tekrar oynanış açısından en iyisi olmasını istiyorum. Galaksi her zaman gizemlerle dolu olmalı ve sizi şaşırtmalı. Bu sebeple oyun içerisinde herhangi bir üstün türler bulunmuyor, her oyun başka bir tür üstün gelebilir, aynı şekilde belirli bir teknoloji ağacı da bulunmuyor.
Stellaris bizim diğer oyunlarımızdan şu maddelerle ayrışıyor.
- Tarihsel bir yapısı yok.
- Oyuna herkes eşit başlıyor.
- Zayıf olarak başlıyorsunuz.
- Haritanın büyük bir kısmı bilinmiyor.
Son 3 madde – her ne kadar bazılarınız 4X teriminden hazzetmese de – 4X oyunları tanımlayan maddeler. Stellaris bir çok açıdan bakıldığında bir 4X oyun. Şunu belirtmekte fayda var ki biz Master of Orion gibi klasikleri tekrarlamaya çalışmıyoruz, Stellaris yeni ve farklı bir canavar. Eşit başlangıç oyuna 2 farklı avantaj katıyor, birincisi yeni oyunlar için daha basit bir oyun olmasını sağlıyor, ikincisi ise oyuncuların 4X’ilk ilk X’i olan eXploration’a yani keşife daha rahat odaklanabilmesini sağlıyor.
Oyunun erken dönemi keşiflerle ve galaksinin gizemli harikalarını bulmakla geçecek. Bizler özellikle oyunun bu kısmının sizin için her oynadığınızda eşsiz bir oynanış sunması için büyük çaba sarfediyoruz. Oyunun orta dönemlerine doğru diğer ırklarla karşılaşmaya başlayacaksınız ve bu noktadan sonra haritada kolonize edecek yerler neredeyse kalmamış olacak. Bu noktadan sonra Stellaris çok daha dengeli bir hale gelecek ve bir bakıma Europa Universalis gibi bir oynanışa sahip olacak.