Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Martin Anward oyundaki genetik modifikasyonla ilgili yapılan değişiklikleri anlatıyor.
Merhabalar, bir diğer Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Uzun bir zamandır hastayım, ancak son zamanlarda çok fazla günlük kaçırdığımı düşündüğüm için bu günlüğün de sorumluluğunu üstlenmek istedim. Bu haftaki geliştirici günlüğünün konusu 1.8 ‘Čapek’ güncellemesinde genetik modifikasyon üzerinde yapılan değişiklikler
Genetik Modifikasyon Şablonları
Genetik modifikasyon mekaniğiyle ilgili gelen eleştiriler büyük oranda modifikasyona uğramış türlerin takibinin zorluğu üzerineydi. Her ne kadar aynı portreye ve isme sahip olsalar da bu türler farklı türler olarak gözüküyorlardı. Bu türlerin ne olduğu tamamen isimlerinden belli olduğu için genetik modifikasyon esnasında bu yeni türlere isim verilmesini engellemek zorunda kalıyorduk çünkü ana türle %95 benzerlik gösteren bir türe sahip olabiliyordunuz ve bu türler birbirlerine yabancı yaklaşıyorlardı.
Tüm bu sıkıntılara çözümümüz şablonlar. Şablonlar üzerinden türünüz üzerinde genetik modifikasyon yapabilir, bu şablonlarda çeşitli değişiklikler uygulayabilirsiniz. Örneğin bir türü seçip Create Template diyerek çeşitli şablonlar oluşturabilir, bu şablonlardaki türlere çeşitli isimler verebilirsiniz. Bu şablonlardaki türler orijinal türün alt türü olarak görünecek, yani İnsan türüyle oynayıp onları Arktik İnsanlara dönüştürür, ardından Arktik İnsanları Çöl İnsanlarına dönüştürürseniz hem Arktik İnsanlar hem de Çöl İnsanları başlangıçtaki İnsan türünün alt türü olarak yer alacaklar ve aynı türün bir parçası olarak görünecekler. Eğer çok sayıda tür oyunun başlangıcında aynı portreye ve isme sahipse ilk oluşturulan, ikincisinin ana türü olarak gösterilecek.
Bir şablon oluşturduktan sonra bu şablonu Apply Template’e tıklayarak uygulayabiliyorsunuz. Bu esnada teker teker uğraşmanıza gerek yok, aynı ana türdeki nüfuslar için bu dönüşüm gerçekleştiriliyor, yine bir önceki örneğimiz üzerinden açıklamak gerekirse elinizde İnsan türü, Çöl İnsanı türü ve Arktik İnsan türü var, isterseniz bunların hepsini Süper-İnsan’a dönüştürebiliyorsunuz. O şablondaki tüm alt türler bu yeni alt türün bir üyesi haline geliyor. Dolayısıyla aynı isme ve özelliğe sahip alt türlere, siz bu şekilde ayarlamadıkça sahip olmuyorsunuz.
Bunların yanı sıra bazı denge değişikliklerimiz de mevcut.
- Genetik modifikasyon işleminin taban maliyeti arttırıldı, artık tek bir nüfusu bile modifiye etmek çok pahalı. Öte yandan çoklu modifikasyon ücreti azaltıldı yani aynı anda çok sayıda nüfus için işlem yaparsanız teker teker yapmaktan daha ucuza geliyor.
- Nüfusun nerede yaşayabileceğini değiştirmeye maliyet eklendi.
- Bazı özelliklerin maliyetinde dengelemeler yapıldı, özellikle Biological Ascension’daki traitler artık daha ucuz.
Tüm bu değişiklikler genetik modifikasyon özelliğini daha ilgi çekici ve kullanıcı dostu haline getirecektir diye düşünüyoruz. Haftaya sizlere ne hakkında bilgi vereceğimizi henüz söyleyemeyeceğim ancak 1.8 yaması için seçtiğimiz ismi biraz irdelerseniz bazı ipuçları elde edebilirsiniz. O zamana dek görüşmek üzere.