Stellaris – Clarke Yamasından Bilgiler

Bütün takım mayısın sonlarına doğru çıkması planlanan “Clarke” yamasına odaklanmış durumda olduğundan fark etmişsinizdir, bu hafta geliştirici günlüğü çıkaramayacağımızı söylemiştik. “Clarke” şu anda kalite kontrolünden geçiyor ve en geç bu hafta sonuna beta olarak teste açmayı planlıyoruz. Gene de sizleri fazla merakta bırakmamak için yamadan az da olsa biraz bilgi vereyim dedim.

Arayüz Geliştirmeleri

“Clarke”ın en büyük olaylarından biri arayüz, özellikle diploması ve sektör için:

  • Sektörler artık outlinerdan (menü) ayarlanabiliyor.
    fpf5if.png
  • Diplomatik bildirimler artık daha çok bilgi içeriyor.
    ijyg57.png
  • Fazla basit olan savaş-sonrası raporu revize edildi.
    4shojl.png
  • Yaşanabilirlik ikonları/bilgileri artık daha detaylı & geniş bilgi içeriyor.
    h7j5iv.png

AI Geliştirmeleri

“Clarke” için başka bir büyük konu da AI. Özellikle sektör ve savaş AI’ına geliştirmeler yapıldı:

  • Sektör AI’ı geliştirildi, artık nüfus, bina, uzay istasyonu ve madencilik planlamaları daha iyi.
  • Oyun sonu krizleri için AI geliştirmeleri.
  • AI’ın filo kullanımı geliştirildi.
  • Özellikle sınır izinleri konusunda ticarette AI’ya daha az engel.
  • Multiplayerda herhangi bir oyuncunun kopması halinde imparatorluğu oyuncu geri bağlanıncaya kadar 10 sene AI kontrolünde kalıyor.

Aynı zamanda oyun kurulumunda AI agresifliği ayarlanabilir oldu.
taxjal.png

Oluşturucu Geliştirmeleri

İmparatorluğunuz ve ırkınız için biyografi yazabilme, özelleştirilebilir lider ünvanı istekleriniz arasındaydı, ekledik.
7wjljw.png
0zk514.png

Denge Geliştirmeleri

Oyun dengesine “Clarke”da çok değişiklik getirmek istemiyorduk ancak bazı kritik sorunlar bulunuyordu:

  • Savaş skoru artık düşmanın büyüklüğüne göre ayarlanıyor.
  • Korvetler zayıflatıldı.
  • Strike craftların gidebildikleri mesafe arttırıldı.
  • Xenophile/Xenophobe özellikleri güçlendirildi.
  • Artık gezegenlerin barış antlaşmalarında istenebilmesi için ele geçirilmeleri gerekmiyor. Ancak, savaş nedeni olan gezegenlerin ele geçirilmesi skoru artık daha çok etkiliyor.
  • Artık sadece nüfus değil toplam gezegen sayısı da teknoloji maliyetini etkiliyor. Nüfusun etkisi biraz azaltıldı.

Hata Düzeltmeleri

Bunların haricinde bir sürü hata düzeltmesi bulunuyor:

  • Askeri İstasyon’un bakım maliyeti artık düzgün hesaplanıyor. Çok fazlaydı.
  • “Old Gods” gibi bir çok olay zincirinin hataları düzeltildi.
  • Hammaddenizin belirli bir yüzdesini aştığınızda oluşan garip ticari antlaşmalar düzeltildi.
  • Köleliğe izin vermeyen demokrasiler artık “slaver mandate” olamıyor.
  • Multiplayerda artık zorluk ayarlanabiliyor.

“Clarke” neredeyse bitmek üzere olduğundan yavaşça “Asimov” yamasına yöneliyoruz. Bilindiği üzere “Clarke”ta amacımız daha çok arayüz geliştirmeleri iken “Asimov”da oyun ortası geliştirmeleri olacak.

Forumda tartışın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV