Merhaba Dünyalılar!
Bugünün geliştirici günlüğü bir hayli önemli, çünkü Stellaris’i diğer oyunlardan bir adım öne çıkaran, oyunun erken dönem oynanışı açısından fazlasıyla öneme sahip bir sistemden bahsedeceğiz. Eğer bilinmedik gezegenleri veya farklı türde objeleri keşfetmek istiyorsanız bir bilim gemisine ihtiyacınız var. Bilimgemileri keşfettiği bölgelerde hangi türde kaynaklar bulunduğunu, bu gezegenlerin yerleşilebilir olup olmadığını ve hatta yerleşilebilirse yerleşmenin güvenli bir seçenek olup olmadığını size bildiriyor. Bilimgemileri başlarında bir bilimadamı olmadan da hareket edebilseler de, genel olarak bunu önermiyoruz çünkü galaksinin derinliklerinde karşılaşacağınız anormal durumlar için doğru çözümleri sadece bilimadamları üretebilir.
Ben açıkcası oyundaki kaşif/bilimadamlarını bir çok RPG oyununda görebileceğiniz görevden göreve koşturan kahramanlara benzetiyorum. Galakside sürekli seyahat edip keşiflerde bulunuyorlar, küçük maceralar yaşıyorlar, tecrübe kazanıyorlar ve belki de bu maceraları esnasında yeni özellikler elde ediyorlar. Galaksi, sonuç olarak gizemlerle dolu bir ortam. Bir bilimgemisi macerasını sona erdirdiğinde bir anormallikle karşılaşaibiliyor, her anormalliğin farklı zorluk seviyesi mevcut ve bir anormallik üzerinde araştırma yapmak zaman alan eylem ve başarıyla sonuçlanabildiği gibi başarısızlıkla, hatta bazen felaketle sonuçlanabiliyor. Örneğin bir asteroidin içerisindeki enteresan mağaraları incelerken bilimadamınız ırkınızın kökeniyle ilgili bir bilgiyle karşılaşabilir ve bu bilgiyi yanlış değerlendirip bir yanılgıya kapılabilir veya kazara asteroidi rotasından tamamen çıkartacak bir patlamayı tetikleyebilir ve bu asteroid çok yüksek hızda başka bir gezegene doğru yolalabilir.
Oyun içerisinde anormallikler, küçük birer görev gibiler. Genellikle oyuncu tercihine bağlı ilerleyecekler (diğer oyunlarımızdaki event sistemiyle tamamnen aynı). Bazı seçenekler bazı şartlarla belirecek, örneğin bilimadamınızın veya İmparatorluğunuzun karakteristiği farklı kararlar alabilmesini sağlayacak.
Bu anormallikleri yazarken karşılaştığımız en büyük problem ise oyuncuların çok sayıda oyun oynadıklarında yine de şaşırmasını sağlayacak, farklı sonuçlar elde edeceği anormallikler yaratabilmek. Bunun için eşsiz olaylar yaratmaya, farklı başlangıç seçenekleri ve bitiş sonuçları yaratmaya odaklanıyoruz. Yani daha önce karşılaştığınızı düşündüğünüz bir anormallikle karşılaşabileceksiniz, ancak o oyuna has farklı bir sonuçla karşılaşma olasılığınız olacak.
Bilim gemilerinin yararlı olduğu başka alanlar da var, örneğin birçok araştırma projesinde yer alabiliyorlar, savaş sonrası kalıntıları inceleyip, bir ihtimal bu kalıntılardan ters mühendislik uygulayarak düşmanın savaş gemisi teknolojisini bile elde etmenizi sağlayabiliyorlar. Bundan gelecek günlüklerde daha ayrıntılı bahsedeceğim.