Stellaris – Ancient Caretakers ve Eski İmparatorluk Değişiklikleri

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Martin Anward oyuna yeni eklenen Ancient Caretakers İmparatorluğundan ve diğer Eski İmparatorluklarda yapılan değişikliklerden bahsediyor.
Merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugünkü günlükte sizlere 1.8 Čapek yaması ve bu yamayla birlikte çıkacak olan hikaye eklentisiyle Eski İmparatorluklar (Fallen Empire) üzerinde yapılan değişikliklerden bahsedeceğiz. Ne yazık ki bu hikaye paketine dair bu günlükte bahsedeceğimiz şeyler dışında henüz bir bilgi vermemiz mümkün değil. Aynı şekilde çıkış tarihi konusunda da söyleyebileceğimiz tek şey, yakın bir zaman içerisinde olmadığı. 1.6’da yaşadığımız sorunlar sonrasında yamaları biraz daha ağırdan almayı ve sizlere tam ve sorunsuz bir şekilde sunmayı amaçlıyoruz.

Ancient Caretakers (Paralı)

Hikaye paketini satın alanlar yeni bir tür Eski İmparatorlukla karşılaşabilecek. Ancient Caretakers ismindeki bu imparatorluk, geçmişteki büyük bir savaştan geriye kalan antik bir sentetik uygarlık. Size söyleyebildikleri kadarıyla Custodian Project isminde bir yapının parçası olarak görev almışlar, bu yapının amacı biyolojik canlılar için ‘sığınma yeri’ olarak halka dünyalar inşa etmek. Bu türler neden kaçıyordu da sığınacak yer yapmaları gerekti, bu sentetik varlıkların davranışları ve konuşmalarından bazı ipuçları elde edebilirsiniz.

2017_06_29_2-png.280812

Ancient Caretakers yeni bir özellik olan Enigmatic tutumuna sahip. Enigmatic tutuma sahip uygarlıklar tahmin edilemez davranışlar sergiliyorlar. Size yardım ediyor gibi görünebilirler, hediyeler verip sizlerle teknoloji paylaşabilirler, sizlerle bazı hususlarda birlikte çalışmak için yardım yapabilirler, ancak asıl niyetlerini asla bilemezsiniz. Bu imparatorluğun uyanışı diğer Eski İmparatorlukların uyanışından farklı bir şekilde gerçekleşiyor, Ancient Caretakers’in uyanması için belirli bir olayın gerçekleşmesi gerek. Eğer bu olay oyunun zaman dilimi içerisinde gerçekleşirse Ancient Caretakers otomatik olarak uyanıyor. Ancak burada onların nasıl uyandığının da önemi mevcut, daha önce de bahsettiğimiz gibi bu Eski İmparatorluk oyundaki diğer Eski İmparatorluklardan çok daha farklı bir davranışa sahip ve diğerlerinden farklı olarak keşfedebileceğiniz bir hikayesi var, aynı zamanda eğer sentetik bir uygarlıksanız bu İmparatorlukla çeşitli farklı etkileşimleriniz olabiliyor.

2017_06_29_3-png.280813

Eski İmparatorluk Değişiklikleri (Yama)

Ancient Caretakers’ın yanı sıra, mevcut Eski İmparatorluklar üzerinde de bazı değişiklikler yaptık. Ancient Caretakers halka dünyaları kullandığı için galaksideki halka dünya sayısı artmış olacaktı, bu sebeple hikaye paketine sahip olanlar için Keepers of Knowledge’da bazı değişiklikler yapıldı, artık daha geleneksel bir biçimde Gaia gezegenlere ve kolonilere sahip olacaklar, bazı özel mekanikleri ve binaları bulunacak. Eskiden 3 halka dünyaya sahip oluyorlardı, eğer hikaye paketini almazsanız yine 3 halka dünyalı olacaklar.

2017_06_29_1-png.280811

Bunun yanı sıra mevcut Eski İmparatorluklarda aşağıdaki değişiklikler yapıldı.

  • Keepers of Knowledge eskiden yapayzeka geliştirilmesinden nefret ediyorken, artık bunun yerine bilgi elde etme üzerine odaklanıyor. Uyanmış Keepers of Knowledge’in uydu devletlerinin artık robotları yasaklaması gerekmiyor, ancak araştırmalarının büyük bir kısmını Keepers of Knowledge’e aktarıyorlar.
  • Holy Guardianlar artık daha interaktif bir biçimde, oyuncuya çeşitli görevler ve ödüller verebiliyor. Bu etkileşimleri daha çok diğer Spiritualist ülkelerle gerçekleştirmeyi yeğliyorlar. Aynı zamanda Keepers of Knowledge’in eskiden yapayzekaya olan karşıtlığı şimdi Holy Guardianlarda var denebilir.
  • Militant Isolationist ve Enigmatic Observerlarda büyük çapta değişiklikler yapılmadı, gemi tasarımları geliştirildi. Artık diğer Eski İmparatorluklardan daha fazla trait puanına sahip bir şekilde başlayacaklar, bu da onların biyolojik gelişmeye olan odaklanmasını oyuna yansıtacak.

Son olarak Eski İmparatorluklarla iletişim kurma hususunda da bazı değişiklikler yapıldı. Eskiden onları kızdıracak şeyler yapmanız gerekiyordu ve bu durumda bu İmparatorluk sizle iletişim kuruyordu. Artık iletişim kurmak için onların sınırına komşu olan herhangi bir gezegene giriş yapmanız yeterli. Böylelikle kazara Militant Isolationistlerin yakınındaki bir gezegene koloni atmak gibi şeyler veya keşif geminizin kazara Eski İmparatorluk sınırlarına girmesi ve bundan dolayı tepki görmeniz gibi olaylar yaşanmayacaktır.

Bu haftalık bu kadar, haftaya Hive Mind ve Devouring Swarmlarda yapılan bazı değişikliklerden ve 1.8 ile birlikte oyuna eklenecek Dinamik Tradition Değişimi mekaniğinden bahsedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV