Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Banks kod adlı 1.5 yamasının yama notları paylaşılmış.
Eklenti İçerikleri
- Yerleşim istasyonları eklendi. Kurulabilmeleri için Voidborne ascension perk’inin seçilmiş olması gerekiyor, kurulduğunda gezegen işlevi görüyorlar ancak kendilerine has binalara sahipler.
- Halka dünyalar eklendi. Circle of Life ascension perk gerekiyor. Birçok yıldızın çevresine inşa edilebilen bu halka dünyalar sistemdeki diğer tüm gezegenleri kullanılamaz hale getiriyor.
- Dyson Sphere eklendi. Galactic Wonders ascension perk gerektiriyor, belli yıldızların etrafında kademeli olarak inşa edilebiliyor.
- Science Nexus eklendi. Galactic Wonders ascension perk gerektiriyor, belli gezegenlerin etrafında kademeli olarak inşa edilebiliyor.
- Sentry Array eklendi. Galactic Wonders ascension perk gerektiriyor, belli gezegenlerin etrafında kademeli olarak inşa edilebiliyor.
- Oyuna 20 ascension perk’i eklendi. Bu perkleri açabilmek için traditionları tamamlamak gerekiyor, bir ascension slotu ise teknolojiyle açılıyor.
- Ascension parklar 3 ilerlemeye sahip bunların ilki psionik, ikincisi biyolojik, üçüncüsü genetik.
- Gözlem istasyonları artık ilkel uygarlığın prensiplerini değiştirmeye yönelik görevlendirilebiliyor.
- Fanatik arınmacı seçeneği size çeşitli askeri bonuslar sağlayan ancak imparatorluğunuzdaki yabancı türleri otomatik olarak yoketmeye başlayan ve diğer imparatorluklarla diplomaside birçok etkileşimden mahrum kalmanıza sebep olan yeni bir seçenek.
- Syncretic Evolution seçeneği başlangıç gezegeninizde ana türünüze hizmet etme amaçlı yeni bir türe sahip olmanızı sağlayan yeni bir seçenek.
- Mechanist seçeneği oyuna robot nüfusuyla başlayıp bu nüfusu arttırmaya yönelik teknolojiye sahip olmanızı sağlayan yeni bir seçenek.
- Yeni eklenen Hive Mind prensibiyle nüfuslarınız mutluluktan olumlu veya olumsuz şekilde eklenmiyor. Bu özelliğe sahip nüfuslar sadece Hive Mind imparatorluklarında yaşayabiliyorlar.
- Ascension Theory teknolojisi eklendi.
- Mega Engineering teknolojisi eklendi.
- Biyolojik ilerleyişe özel 5 adet yeni trait eklendi.
- Psionik Kalkanlar eklendi.
- Yerleşim istasyonlarında kurulabilir özel binalar eklendi.
- Oyuna 3 yeni soykırım seçeneği eklendi, normal hızda öldürmek, çalışmaya zorlayarak öldürmek ve kısırlaştırıp ölmelerini beklemek.
- Oyuna 3 yeni kölelik seçeneği eklendi: hizmetçi, savaş kölesi, besi hayvanı.
- Oyuna Andreas Waldetoft tarafından bestelenmiş 25 dakikalık 5 yeni müzik eklendi.
Bedava İçerikler
- Otoriter prensipler eklendi.
- Eşitlikçi prensipler eklendi.
- Kollektivist prensipler silindi.
- Bireyselci prensipler silindi.
- Hükümet sistemi tamamiyle yenilendi ve oyunda yönetim biçiminizi şekillendirmenize yarayan çeşitli seçenekler eklendi.
- Oyuna tradition ve unity mekanikleri eklendi, unity ile tradition açılıyor.
- Oyundaki yemek değeri artık gezegen başı değil, imparatorluk genelinde hesaplanıyor.
- Nüfuslar artık aylık mineral giderine sebep oluyor.
- Nüfuslar artık tek bir prensibe sahip, prensip değişimlerinde geliştirmelerde bulunuldu.
- Oyundaki fraksiyon/hizip sistemi değiştirildi, bu fraksiyonlar artık isyancı olmak yerine ülkenizin yönetiminde etkili olmaya çalışan politik gruplar.
- Artık her gezegen bir huzursuzluk seviyesine sahip, mutsuz nüfuslar ve köleler huzursuzluğu arttırıyor, yüksek huzursuzluk isyana sebep oluyor.
- Artık istemediğiniz nüfusları imparatorluğunuzdan kovabiliyorsunuz.
- Soykırıma uğramakta olan nüfuslar artık başka imparatorluklara kaçabiliyor.
- İmparatorluklar mülteci kabul edip etmediklerini politikalarıyla belirleyebiliyorlar.
- İmparatorluğun ana gezegenlerinde (herhangi bir sektöre bağlı olmayan gezegenler) hangi türlerin yaşayabileceğine yönelik seçenekler eklendi.
- Oyuna müzikçalar eklendi.
- Artık her tür için ayrı bir şekilde tür hakları belirlenebiliyor, kölelik ve soykırım da bu arayüzden kontrol ediliyor.
- Artık barış koşullarında sınır karakollarının yıkılması talep edilebiliyor.
- Gemilerin arkalarında bıraktıkları iz artık imparatorluğun renginde.
- Yondarim Krallığı baştan yazıldı.
- Artık isyancılar bir gezegeni ele geçirdiğinde otomatik olarak sizle savaşta olmuyor.
- Taş çağı uygarlıkları da artık diğer ilkel uygarlıklar gibi nüfus olarak temsil ediliyorlar.
- Oyuna Yurantic Crystal adında yeni stratejik kaynak eklendi, enerji silahlarının etkisini arttırıyor.
- Artık terraforming candidate özelliğine sahip gezegenler yaşanılabilir hale getirilebiliyor, Mars bu gezegenlerden bir tanesi.
- Artık hükümdar yaratma kısmından arkaplanınızı belirleyebiliyorsunuz.
- Herhangi bir precursor ile ilk karşılaşan imparatorluk olmanız durumunda önemli miktarda unity puanı kazanıyorsunuz.
- Precursor anomalileri artık sadece oyunculara çıkıyor.
- Sanatçı anklavıyla koruma antlaşmanız bittiğinde anklav bu antlaşmayı uzatmak için sizinle irtibata geçiyor.
- Oyuna çok sayıda teknoloji eklendi, çok sayıda teknoloji silindi (tam liste konunun sonunda)
- Wasteful ve Conservational traitleri eklendi.
- Artık Decadent traiti alınabilmesi için otoriter veya zenofob olunması gerekiyor.
Diğer
- Çok sayıda denge değişiklikleri.
- Çok sayıda yapayzeka geliştirmeleri.
- Çok sayıda modlama değişiklikleri.
- Çok sayıda optimizasyon çalışması.
- Çok sayıda hata giderimi.