StarCraft II – 3.8 Multiplayer Değişiklikleri

L3K7M44GMU4D1478907794146.jpg

3.8 yamasıyla birlikte multiplayer alanında çok sayıda değişiklik yapıldı.

RZ97B01VJ9ES1478819309833.gif
Terran birimlerinin dengesinden memnun olduğunu belirten geliştirici ekibi, bu ırkın daha farklı oynanış stilleri için daha gevşek olması gerektiğini belirtmiş ve bu sebeple birtakım değişiklikler yapmış.

  • The Cyclone birimi baştan aşağıya değiştirilerek zırhlı birimlere karşı daha etkili bir hale getirildi. Artık bu birimler Reaktörlerden daha ucuz, daha kuvvetli ve bir miktar daha yavaş olarak üretilebiliyorlar. Cyclone birimi artık kara birimlerine karşı daha etkili.
  • Siege Tank biriminin canı artık daha yüksek, Medivaclar tarafından kaldırılamıyorlar, daha çok ancak daha yavaş vuruyorlar.
  • Battlecruiser biriminin özellikleri artık enerji gerektirmiyor, bunun yerine her özellik kendi cooldown süresine sahip.
  • Thor’un Javelin Missiles atağının etki ettiği bölge artık daha geniş.
  • Banshee’nin Hyperflight Rotor’u (hız geliştirmesi) için artık Fusion Core gerekmiyor.
  • Viking’in ground modu artık bonus hasar gücüne sahip.
  • Liberator’un anti-air saldırılarına etki eden +light damage özelliği kaldırıldı.
  • Raven’in Auto Turret hasarı arttırıldı, Seeker Missile’ine yeni Recalibrated Explosives özelliği eklendi.

9YL0EBJ3JPF31478819310193.gif
Tıpkı Terranlar gibi Zerg değişikliklerinin de ana amacı birimlerdeki farklılıkları arttırmak. Roach ve Ravager, Zergling gibi stiller arası denge sağlanmaya çalışılmış.

  • The Hydralisk birimi baştan aşağıya değiştirildi. Artık daha güçlü ve daha iyi savaşıyor.
  • Infestor artık toprak altındayken özelliklerini kullanabiliyor.
  • Infestor artık toprak altındayken collision radius elde ediyor.
  • Swarm Host artık daha ucuz.
  • Locust Swoop menzili artık daha geniş.
  • Locust Acid Spit artık daha az hasar veriyor.
  • Baneling: Centrifigal Hook araştırması artık canı 10 arttırıyor.
  • Brood Lord’un menzili artık daha geniş.
  • Ultralisk’in zırhı artık daha güçlü olmakla birlikte Chitinous Plating’ten edindiği zırh bonusu daha zayıf.

0JAFGUUOFWAX1478819309430.gif
Protosslardaki değişikliklerin odak noktası bu ırkın rakibini daha çok rahatsız eden bir hale kavuşması ve Stargate oynanışının güçlendirilmesi. Tempest, Carrier ve Void Ray’larda yapılan değişiklikler hem Stargate’i güçlendiriyor hem de Protoss’ların rakibi daha çok rahatsız edecek türden bir oyun ortaya koymasını sağlıyor.

  • Tempest’lerde yapılan değişiklikler sonrası birimin hava birimlerine karşı yaklaşımı aynı kalmakla birlikte kara birimlerine karşı utility spell-caster’a dönüşmüş.
  • Carrier’in Release Interceptor yeteneği kaldırıldı.
  • Interceptors maliyeti azaltıldı.
  • Interceptor üretimi artık varsayılan ayar olarak açık.
  • Dark Templar’a yeni özellik: Shadow Stride.
  • Shadow Stride Dark Templar’ın kısa bir menzil içerisinde ışınlanabilmesini sağlıyor.
  • Zealot’un Researh Charge’dan elde ettiği hız bonusu azaltıldı.
  • Warp Prism’in canı azaltıldı.
  • Void Ray’ın hızı arttırıldı.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV