Project Caesar’da Japonya ve Kore

Colored%20wastelands.png

Herkese merhabalar, bu hafta daha da doğuya geçerek Japonya ve Kore coğrafyalarını paylaşacağız.

Goryeo hanedanı döneminde Kore Yuan hanedanının nüfuzu altındaydı ve onlarla iyi ilişkilere sahipti. Birçok Yuan İmparatoru bu ilişkinin sonucu olarak Koreli kadınlarla evlenmişlerdi. Kore’nin kuzeyi ve Jeju adasındaki Tamna bölgesi Joseon hanedanına kadar Kore hakimiyeti altına girmedi, bu sebeple hepsi Yuan’ın nüfuzu altında olsa da birbirlerinden ayrılar.

Denizin karşı kıyısında Japonya çok ilginç bir konumda bulunuyopr. Kenmu restorasyonu esnasında Şogunluğun devrilip İmparatorun gücünün yeniden tahsis edilmesi büyük bir başarısızlıkla sonuçlandı ve bu girişimin mimarlarından Ashikaga Takauji 1336 yılında (oyun başlamadan hemen önce) kendi Şogunluğunu ilan etti. Bunun neticesinde İmparator başkentten kaçmak durumunda kaldı, bu da iki farklı imparatorun ve Şogunun meşruluk adına mücadele verdiği Kuzey ve Güney Sarayları adı verilen dönemin başlangıcı oldu. İlk bakışta birleşikmiş gibi görünse de Japonya içerisinde fazlasıyla bölünmüş bir ülke. Daha güneye baktığımızda Ryukyu Krallığı henüz birleşmemiş ve Hokuzan, Chuzan ve Nanzan dağ krallıkları birbirlerine karşı üstün gelmek için kıyasıya mücadele içerisinde.

Societies%20of%20Pops.png

Topluluklar

Daha önceleri Mançurya haritasında da göstermiştik fakat özellikle Ainu halkı bu günlük için de önem teşkil ediyor.

Hanedanlar

Görünüşe göre Çin’de Goryeo hanedanı aslen hanedanın adını temsil etmiyor, hanedanın gerçek adı Wang hanedanı.

Arazi

Hem Kore hem Japonya’da dağlık ve ormanlık bölgelerin bolluğu dikkat çekiyor, ova arazilerin azlığı ise bu bölgeleri daha kıymetli hale getiriyor.

Gelişmişlik

Japonya da Kore de gelişmişlik yönünden kötü durumda değil fakat özellikle kuzeye çıkıldıkça gelişmişliğin azaldığını gözlemlemek mümkün.

Kültür

Kore çoğunlukla Koreli, öte yandan Japonya 4 ana kültüre bölünmüş durumda. Bunların yanı sıra kuzeyde Ainu, Jeju adalarında Jeju kültürü, Ryukyu adalarında Ryukyu kültürü bulunuyor.

Din

Kore, Çin ile aynı dine (ismi değişecek) mensup. Öte yandan Japonya Şintoizm’e mensup. Japonya’nın Şintoizmi Kami odaklı Şintoculuk olmadığı gibi, Meiji sonrası devlet Şintoculuğu da değil. Birçok yönden Budizm etkisinde olduğunu ve Budist Şintosu olduğunu söylemek mümkün fakat Kami odaklı bazı mekanikler ve referanslar da mevcut. Şinto adının seçilmesinin sebebi hem daha kolay tanınabilmesi hem de Japonya ile özdeşleştirilebilmesi. Bunların yanı sıra kuzeyde Ainu dini ve Ryukyu adalarında Utaki dini bulunuyor.

Hammadde

Hammadde açısından kötü bir coğrafya değil. Japonya’da bolca suşi yapabilmeniz için pirinç ve balık bolluğu söz konusu. Dikkatli olanlar Hokkaido’daki hammaddelerde Mançurya konusunda gelen yorumlar doğrultusunda yapılan değişiklikleri farkedebilir.

Pazarlar

Kimileri Japonya’da pazar olarak Izumi’yi gördüklerine şaşırabilir fakat Japonya’nın merkezi bölgelerine ticaret akışını kontrol eden başlıca bölge burasıydı. Zaman içerisinde burada bir ticaret kasabası olan Sakai belirdi, Toyotomi döneminde Osaka gelişerek daha ön plana çıktı.

Nüfus

Bu başlıkta pek söylenecek bir şey yok, sadece bir aksiyonun patlak vermesini bekleyen ciddi bir nüfus olduğunu söylemek mümkün.

Bölgelerüstü Devletler

Birçoğunuzun bunu beklediğini biliyoruz. Japonya’nın samuray klanları oyunda Bölgelerüstü Devlet olarak yansıtılıyor. Klanları belirlerken 1337 haritasına olabildiğince sadık kalmaya dikkat ettik. Tahmin edeceğiniz üzere bu pek de kolay değil, dolayısıyla değişmesi gereken bir yer görürseniz bunu bize iletmekten çekinmeyin. Ne yazık ki bazı bölgelerde birden fazla klanın bulunması gibi durumlarda sadece tek bir isim görüntülenebiliyor, dolayısıyla tüm klanları harita üzerinden incelemek mümkün değil (Oda klanı hala yerinde merak etmeyin), toplamda 143 klan bulunuyor (Ashikaga dahil değil), ek olarak başlangıçtaki 2 imparatorluk sarayı için de TAG bulunuyor. Başlangıçta her klan Kuzey Sarayı veya Güney Sarayına bağlılığını bildiriyor, bunlar genellikle tarihsel olmakla beraber, hiçbir şeyin kalıcı olmadığını hatırlamakta fayda var. Aşağıda klanların başlangıçtaki bağlılıklarını görebiliyorsunuz, sarı renktekiler Kuzey Sarayını destekleyenler, mavi renktekiler ise Güney Sarayını destekleyenler, yine hatırlatmakta fayda var tek bölgede tek bir renk görünebiliyor dolayısıyla aynı konumda farklı bağlılığa sahip farklı klanlar yeralabilir.

Nanbokuchou.png

Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta Pavia Güneydoğu Asya’yı tanıtacak. Görüşmek üzere.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV