Imperator’da Soylular ve Kültür Değişiklikleri

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta soylulara ve kültür değişikliklerine dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar, Imperator: Rome için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün sizlere önümüzdeki Menander yamasıyla birlikte kültürlerde yaptığımız değişiklikleri tanıtacak, bu değişikliklerin ülkeler, nüfuslar ve karakterlerle nasıl etkileşim içerisinde olacağından bahsedeceğiz.

Ancak bundan evvel, sizlere Menander yamasıyla birlikte oyuna eklenen yeni Nüfus Türümüzü tanıtmak isterim.

popsinlobby.png

Soylularla Tanışın

Menander yamasıyla birlikte toplum hiyerarşisinin üstüne yeni bir sınıf ekliyoruz. Bu sınıf Roma’da Patrici şeklinde isimlendirilse de, soylu sınıfı kesinlikle Roma’ya has bir durum değil. Soyluların işleyişiyle ilgili gelecekte bazı değişikliklerimiz olacak fakat şu anda bir Soylu çok sayıda Vatandaş seviyesinde bir Ticaret Geliri sağlıyor, bu da mutlu olmaları durumunda ciddi miktarlarda altın kazanacağınız anlamına geliyor.

Öte yandan Soyluları mutlu etmek o kadar kolay bir iş değil, temel mutlulukları -%10, ülke başkentleri dışındaki topraklarda toplam nüfusa olan ideal oranları ise 0.

noblespolitical.png

Soylu nüfusların mutluluğu topraktaki huzursuzluk oranını diğer nüfuslara oranla daha fazla etkiliyor, bu da değerli taşlar gibi lüks ticaret mallarının ithalatını yaparak onları mutlu tutmak isteyebileceğiniz anlamına geliyor. Aynı zamanda Mahkeme binası Soyluların ideal oranlarını ve mutluluklarını arttırıyor.

unhappynobles.png

Başlangıçta harita üzerinde çok fazla Soylu bulunmuyor, bulunanlar ise başkentlerde ve büyük oranda eski Pers/Argead İmparatorluğu dahilinde yer alıyor.

Kültürel Mutluluk & Kültür Bütünleşmesi

Bu zamana kadar Imperator’da çok kültürlü geniş bir imparatorluğu yönetmenin yegane yolu tüm kültürleri teker teker asimile etmekten geçiyordu. Bu durum (belki Roma bir istisna olmak üzere) tarihteki büyük imparatorlukların işleyişine oldukça zıt bir durum. Tarihte bu tarz imparatorluklarda çok kültürlülüğün bir norm haline geldiğini ve fethedilen bölgedeki halkın toplumun güç yapısına dahil olması için çaba sarfedildiğini görüyoruz.

Menander yamasıyla birlikte artık kültürleri bütünleştirebilecek, belli bir kültürdeki nüfuslara çeşitli haklar tanıyabileceksiniz. Eğer nüfusun hakları Vatandaş veya Soylu seviyesinde ise ülkenizin Devlet Kültürüne mensuplarmış gibi hareket edecekler, bu yaklaşım kısa vadede ülkenizin istikrarını zedelerken, uzun vadede Devlet Kültüründe ve bütünleştirilmiş kültürde olan tüm nüfusların mutluluğunu azaltacak.

culture_ui.png

Halen yapım aşamasında olsa da yukarıdaki model çizimden gelecekteki arayüzün nasıl bir görüntüye sahip olmasını istediğimizi inceleyebilirsiniz.

Vatandaşlık Hakları

Menander yamasıyla birlikte ülkenizdeki her kültürün bir vatandaşlık hakkı seviyesi bulunacak, bu seviyeyi Köle, Kabile Üyesi, Özgür Kişi, Vatandaş ve Soylu olmak üzere istediğiniz nüfus türü üzerinden belirleyebilecek, ülkenizde mevzubahis kültüre bağlı nüfusların toplumunuzda yükselebilecekleri maksimum seviyeyi belirleyebileceksiniz.

Bir kültürün vatandaşlık hakkında değişiklik yapmak Siyasi Nüfuza mal olmanın yanı sıra kültürün Kültürel Mutluluğunu etkileyecek.

Kültürel Mutluluk

Kültür bütünleştirmenin yanı sıra Menander yamasıyla oyuna kültür bazlı mutluluk değerleri ekleniyor, bu esnada oyun aynı zamanda bütünleştirilmiş ve bütünleştirilmemiş kültürler arasında ayrım yapıyor.

Bütünleştirilmiş kültürler Vatandaş veya Soylu sınıfına yükselebilen kültürleri ifade ediyor. Bu durum mevzubahis kültürün ülkenizin üst kademesinde yer aldığı anlamına geliyor. Ülkenizde bütünleştirdiğiniz her kültür Devlet Kültürü mutluluğunu %5 azaltıyor ve ilgili kültürdeki nüfusları asimilasyona karşı koruyor.

Bütünleştirilmiş kültürler de Devlet Kültürü sayıldığı için, bütünleştirilen kültür, Devlet Kültürünün bütünleştirmeden aldığı eksiyi alıyor, bu da bütünleştirilen her kültürün Devlet Kültüründe olmanın anlamını kaybetmesiyle sonuçlandığı anlamına geliyor.

Kültür Bütünleştirme

Bir kültüre Vatandaş veya Soylu hakları tanıyabilmeniz için nüfusunuzda yeterli bir yüzdeye sahip olmaları gerekiyor. Bu hakları değiştirmekten farklı olarak, bütünleşme eylemi bir anda gerçekleşen bir eylem değil, bunun yerine zaman içerisinde ilerleyen bir süreç söz konusu (süre ülkenizdeki ilgili kültüre mensup nüfus miktarına bağlı) ve bu süreç esnasında eksi istikrar alıyorsunuz.

Bütünleştirme yolunda bu yeni kültüre dair bazı olaylarla karşılaşacaksınız. Örneğin bu kültürden bir aileye sahip olabilir, onların tanrılarını panteonunuza dahil edebilir veya çeşitli tavizler verebilirsiniz. Bütünleştirilmiş kültürler aynı zamanda kaybedilebiliyorlar ve bu durum kültürel mutluluğu ciddi bir şekilde zedeliyor.

İlgili Değişiklikler

Kültürel mutluluk sistemi doğrultusunda yaptığımız bazı değişiklikler var. Temel asimilasyon hızı oldukça düşürüldü (Archimedes yamasındaki dini dönüşüm hızı gibi), aynı zamanda oyunun kültür haritasında bazı önemli değişikliklerimiz var.

Bu değişikliklerin en büyüklerini aşağıda inceleyebilirsiniz:

Kelt kültür grubu Gal ve Panunyalı olmak üzere ikiye bölündü:

gallic.png

Pers kültür grubu İranlı, Anadolulu ve Kafkas olmak üzere üçe bölündü:

iranian.png

Nil kültür grubunun yeni adı Mısırlı, içinde 3 alt kültüre sahip:

egypt.png

İskit kültürü bölündü:

scythian.png

Son olarak Aryan kültürünün doğu kısmı Praçya kültür grubu olacak şekilde bölündü, merkez-doğu Hindistan’a yeni Atavi kültürü eklendi.

aryan.png

Bugünlük bizden bu kadar, umuyoruz bu değişikliklerle birlikte ülkenizdeki nüfuslarla daha ilginç ve gerçekçi etkileşimlere gireceksiniz. Menander yamasıyla birlikte tüm devasa imparatorlukların tek kültürlü olması dönemini geride bırakacağız. Bu günlük yama içeriklerinin işlendiği ilk günlük, önümüzdeki hafta yeni bilgilerle karşınızda olacağız, takipte kalın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

1 Yorum Yapılmış

Tartışmaya Katılın
  1. Murat Mayıs 11, 2020 | Yanıtla

    Güncelleme tarihi belli oldumu

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV