Imperator’da Nüfus Artışı ve Anadolu’daki Harita Değişiklikleri

https://www.strategyturk.com/wp-content/uploads/2018/05/imperator-banner-1.jpg

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta 2.0 güncellemesinde nüfus artışında ve haritada yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

Herkese merhabalar.

Bugün bana kalan kısımda 2.0’da nüfus sisteminde yapılan bazı değişikliklerden bahsediyor olacağım.

Daha önceki bir geliştirici günlüğünde sizlere Medeniyet Değerinde yaptığımız değişiklikleri tanıtmıştık, bu değişiklikler nüfus artışını da tekrardan ele alabilmemizi sağladı. 1.5 ve öncesinde şehirler iç göçlerle kalabalıklaşıyorlardı. Bu tam olarak değiştirmek istediğimiz bir şey olmasa da, nüfus artışı noktasında yaptığımız bazı değişiklikler var. Artık şehirler bir yandan kendi nüfus artışlarını sağlayabilirken, diğer yandan da kontrol edilen topraklarda nüfus artışı sağlama hususunda oyuncuya daha fazla etkileşim sunmayı amaçlıyoruz.

İlk olarak, taban nüfus artışı ve istikrardan kaynaklanan nüfus artışında azaltmalarda bulunduk.

Artık Medeniyet Değeri nüfus artışı sağlıyor, bu durum gelişen metropollerdeki artış hızını yansıtmayı amaçlıyor.

Sahip olunan gıda değerinin nüfus artışına olan etkisi de azaltıldı, bununla birlikte kabile üyelerinin gıda tüketimi de azaltıldı. Bu durum gelişmemiş kabile topraklarında daha kolay artış elde edilebilmesini, fakat bu artışın mevzubahis topraklardaki düşük nüfus kapasitesini etkilememesini sağlıyor.

Son olarak nüfus artışı sağlayan farklı çok sayıda unsur, Medeniyet Değerinin yeni etkisini dengelemek adına zayıflatıldı.

Bu değişikliklerle neyi amaçlıyoruz?

Özetlemek gerekirse, bu değişiklikler oyun genelinde global nüfus artışının daha düşük olacağı anlamına gelirken, bu yönde uzun vadeli planlamalar yapabilmenizi ve yerel değerlerin oyunun gidişatında daha etkili bir rol oynamasını sağlıyor.

100.png

Yukarıda bu değişiklikler öncesi ve sonrası nüfus artışını inceleyebilirsiniz. Gördüğünüz üzere yeni sistemde (aşağıdaki) zaman içerisinde daha düşük bir nüfusa sahip oluyoruz, bunun en önemli sebeplerinden birisi Sıcak Dönem olayının zayıflatılmış olması.

1.5 sürümünde oyunun sonlarına doğru ciddi bir nüfus bolluğu yaşanıyordu, bunun başlıca sebebi nüfus artışı sağlayan buluşlar ve modifierlerdi. Nüfusların ordu büyüklüğüne bağlanmasıyla birlikte daha gerçekçi*, oyuncunun lehine kullanabileceği bir nüfus artış sistemine sahip olmak istedik.

Bu değişikliklerle bağlantılı olarak, iç göç artık daha yavaş ve yerleşim binaları (Legation hariç) dışarıya olan göçü neredeyse sıfıra indirgiyor (işgal veya nüfusun limitin üstünde olması gibi durumlar söz konusu değilse)

*Akademik çalışmalara bakılırsa dünya nüfusu Imperator’un konu aldığı dönemde düz bir çizgi halinde ilerlerken, oyunun sonlarına doğru yükselişe geçmektedir.

Araştırma Verimliliği

Bir bakıma nüfus değişiklikleriyle bağlantılı olarak, ülkeler artık maksimum araştırma verimliliğinde bir limite sahip olacaklar. Maksimum değere uygulanan bu limit taban halinde %125, küçük ülkeler rahatlıkla bu yüzdeye ulaşabiliyorlar ve hala teknolojiye odaklandıkları vakit avantaj edinmeleri mümkün. Öte yandan oyunun mevcut halinde küçük şehir devletleriyle büyük imparatorluklar arasındaki teknoloji farkı absürt seviyelere ulaşabiliyordu.

Ülkenizi şekillendirirken teknolojiye odaklanabilmenizi istiyoruz, bu sebeple buluş ağacında mevzubahis maksimum verimlilik limitini arttıran çeşitli buluşlar yer alıyor. Eğer gerçek anlamda teknolojide lider bir ülkeye sahip olmak istiyorsanız, bunu hala yapabiliyorsunuz, ancak bunun için bazı ekstra adımlar atmanız ve uygun buluşlara yönelmeniz gerekiyor.

101.png

Şimdi sözü Chopmist’e bırakıyorum, kendisi size 2.0 güncellemesindeki bazı harita değişikliklerinden bahsedecek.

Marius Harita Değişiklikleri

Aranızdaki harita sevdalıları Marius güncellemesinden paylaştığımız ekran görüntülerinde Anadolu ve Fenike coğrafyalarının farklı göründüğünü fark etmiştir.

Bu değişiklikler ilk olarak Antigonidlerin parçalanması esnasında bölgede yapılan küçük düzeltmeler olarak başladı, işin sonunda bir baktık ki tüm Anadolu’yu elden geçirmişiz. Anadolu oyunun en önemli coğrafyalarından birisi, özellikle 2.0 güncellemesine kadar yansıtmakta pek de başarılı olamadığımız Diadokh Savaşlarında eşsiz bir öneme sahip.

Nüfus merkezleri, yollar, geçilemez araziler, göller, nehirler ve çok daha fazlası erken dönem Helenistik Çağı yansıtacak şekilde yenilendi. Özellikle Samitte ve Ketchup & friends olmak üzere önerilerde bulunan üyelere teşekkür etmek isterim.

anatolia.jpg

Güney Anadolu’da çok sayıda yerel ülke bulunuyor, bunlar Antigonos için bir tehdit değiller ancak ülkenin kalbi sayılabilecek bu coğrafyada hareket etmeyi daha tuhaf bir hale getiriyorlar. Bu da bu dağlık bölgelerin merkezi yönetimden uzak yapılarını yansıtıyor.

Likya ve Olbiya Antigonidlerin vasalı olarak başlıyor, batıyı terk etmemeleri durumunda Pamfilya kıyısından, Kelanay/Perge arasındaki rotayı kapsıyorlar. Bu durum buradaki kabilelere boyun eğdirilene kadar Kilikya Kapılarının öneminin artmasını beraberinde getiriyor. Aynı zamanda oyuna eklediğimiz yeni kültürlerle, çok daha fazla sayıda ülkeyle oyuna başlayıp yeni ülkeler kurabiliyorsunuz.

Bu değişikliklerle ilişkili olarak, Anadolu kültür grubu bölündü ve yeni kültürler eklendi. Bitinyalı kültürü artık Helen değil, Daçyalı grubunda ve burada yeni bir Maryandin kültürü bulunuyor. Paeonya kültürü İlirya grubuna eklenirken, Talayotik kültürü Batılı kültür grubuna eklendi.

cilicia.jpg

Bu değişikliklerle Asya için savaşmayı ve bu toprakları yönetmeyi daha ilginç hale getirmeyi amaçlıyoruz. Yukarıdaki ekran görüntüsünde bazı dağ geçitleri gözüküyor, bunlardan en küçüklerine sahip olamıyorsunuz, buralarda çok düşük muharebe genişliği oluyor. Kilikya Pedyas’ın etrafı bu şekilde çok sayıda geçitle çevrili, geçit içermeyen yegane çıkış yolu Pamfilya kıyısından geçiyor.

tempe.jpg

Daha spesifik bilgi isteyenler için aşağıda liste hazırladım.

Yeni Ülkeler

  • Anadolulu:Selgiya, Sagalasya, Kotenna, Solimya, Pednelissiya, Homonadya, İsaurya, Larandiya, Oroandiya, Ambladya, Lalasya, Olbe, Timbradya, İsindiya, Arkyandiya, Ormelya, Kibiratya, Maryandiya, Kavkonya, Likya
  • Helen: Apollonya Pontika, Mesembriya, Odessos, Krovnoy, Kallatis, Tomis, Orgame, Arkades, Lappa, İssa, Hersos, Epidavrum, Apollonya, Tiyeon, Sesamos
  • İliryalı:Maedya
  • Levanten:İbasim

Yeni Kültürler

  • Anadolulu:Pisidyalı, Milyadyalı, Oroandiyalı, Kabalyalı, Lalasyalı, Kennatealı, Morimenyalı, Kataonyalı
  • Daçyalı: Bitinyalı, Maryandin
  • İliryalı: Paeonyalı
  • Batılı:Talayotik

Yeni Kurulabilir Ülkeler

  • Likya, Karya, Lidya, Kabalis, Milyas, Pamfilya, Lalasya, İsaurya, Pisidya

Büyük Nehirler

  • Kilikya: Ceyhan (Piramus), Berdan (Kidnus)
  • Britanya:Thames (Tamesis), Humber (Abus)
  • İskitya:Don (Tanais), Volga (Rha)
  • Alpiçi Galya:Po (Padus)
  • Hispanya:Ebro (İberus)

padus.jpg

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV