Imperator’da Karakter Sadakati Değişiklikleri ve Hindistan

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta karakter sadakati değişikliklerinden ve Hindistan’dan bahsediliyor.

Herkese merhabalar, Archimedes yaması için kaleme aldığımız bir başka geliştirici günlüğüne hoş geldiniz.

Bugün sizlere oyunun ana parçalarından biri olan Karakter Sadakatinde yaptığımız değişiklikleri ve yamanın parçası olan çeşitli harita güncellemelerini tanıtacağım.

Karakter Sadakati Değişiklikleri

Özellikle yüksek Güç Potansiyeline sahip karakterlerin Karakter Sadakati oyunda takip edilmesi en elzem değerlerden birini oluşturuyor. Bir karakterin size ne zaman karşı koyacağını, iç savaşta karşınızda mı yoksa yanınızda mı olacağını bu değere göre belirliyoruz. Eğer yüksek Güç Potansiyeline sahip karakter düşük Sadakate sahipse bu İç Savaş tetikleyebiliyor.

Şu anda Sadakat sürekli yukarı veya sürekli aşağı inen bir değer şeklinde. Bu da çoğu örnekte karakterlerinizin ya mutlak sadakate sahip olduğu ya da yaptığınız her şeyden nefret ettiği anlamına geliyor. Bu hak vereceğiniz üzere çok gerçekçi değil ve kimi durumlarda tüm sarayın eşzamanlı olarak sadakat kaybetmesi gibi tuhaf durumların yaşanmasına sebep olabiliyor.

loyaltyrework.png

Değişiklikler sonrası sadakat etkilerinin nasıl işleyeceğine dair bir ekran görüntüsü. Halen çalışma halinde olduğumuz için buradaki sayıları nihai olarak görmemek gerek.

Sadakat sisteminde yapmak istediğimiz şey daha kişisel bir değer olması ve sürekli hareket halinde olmaması. Elbete geçici meseleler anlık olarak bu değeri etkileyebilmeli ancak özünde özellikler, mevcut arzular, güç ve geçmiş olaylara dayalı olmalı.

Bu sebeple artık Karakter Sadakati artık sadakat arttıran veya azaltan etkilerin bir toplamı şekilde belirleniyor. Bunu bir bakıma diğer ülkelerin size olan görüşünün hesaplanmasına veya Crusader Kings 2’deki karakter görüşü sistemine benzetebilirsiniz.

monarchloyal.png

Tıpkı görüşler gibi sadakat etkileri de her zaman kalıcı olmak zorunda değil. Geçici olabilirler, zaman içerisinde azalabilirler ancak karakterin sadakatine olan etkileri her zaman statik. Her zaman yaptığınız eylemin hangi karakterin sadakatini ne kadar etkileyeceğini görebileceksiniz.

loyaltywork2.png

Bu değişiklikler oyundaki birçok karakterin skalanın uç noktalarında değil de, orta değerlerde “normal” sayılabilecek noktada olacağı, sadece etraflarındaki şartların ciddi bir biçimde değişmesi durumunda değişeceği anlamına geliyor.

Bu sistemin karakterleri oyuncunun da görebileceği sebeplerden daha kişisel bazda daha sadık veya daha sadakatsiz hale getirmesini umuyoruz. Tüm karakterlerin eşzamanlı olarak sadık veya eşzamanlı olarak sadakatsiz olmasındansa, bu sistemin daha güzel ve ilginç bir sonuç ortaya çıkartacağı kanaatindeyiz.

Archimedes Harita Değişiklikleri

Büyük strateji oyunlarımızda gelenekselleşmiş bir biçimde, Archimedes de belli başlı harita değişiklikleri içeriyor. Oyunun çıkışından bu yana değişiklikler yapmak istediğimiz coğrafyalardan birisi Hindistan’dı.

Asıl geliştirici günlüğünde de bahsettiğim üzere Hindistan en az Akdeniz’in çevresi ve Avrupa kadar karmaşık politik ve dini bir tarihe sahip. Hindistan aynı zamanda İskender’in bu topraklara kadar gelmiş olması ve yeni kurulmuş Maurya’nın oyunun başlangıcında Selevkoslarla savaşta olması gibi sebeplerden Diadokhlar ve Yunan dünyası açısından önem sarf eden bir yer.

Oyunun konu aldığı zaman diliminin ortalarına doğru Maurya’nın gücünü yitirmesiyle birlikte Batı Hindistan’da bir başka Yunan devleti kurulmuştu.

Kuzey Hindistan

Hindistan’ı tekrardan ele almamızın en önemli sebeplerinden birisi Maurya İmparatorluğunu gözden geçirmekti. Milattan önce 304 senesinde Maurya oldukça genç bir devlet. Indus bölgesindeki üssünden genişleyerek kısa süre içerisinde Nanda İmparatorluğu’nun topraklarını elde eden Maurya aynı zamanda başkentini kuzeydoğudaki Pataliputra’ya taşıdı.

Maurya İmparatorluğu zaman içerisinde güçlü bir devlete dönüşse de, yükselişini sağlayan en önemli unsurlardan birisi Yunan ve Hint devletlerin karşı karşıya geldiği Punjab bölgesindeki yerel güçlerden aldığı destekti. Kısa bir süre evvel bu bölge çok sayıda farklı Hint Cumhuriyeti tarafından yönetiliyordu ve bunların önemli bir kısmı Maurya’nın yanında yer aldı.

Maurya’nın Yunan güçlerine karşı ilerleyişi bölgedeki bazı yerel devletlerin bu fırsatı değerlendirerek bağımsız olmasıyla sonuçlanmıştı. Daha sonraları gelen Maurya imparatorları Yunanlar ve Nandalarla olan savaşların sona ermesiyle birlikte bu bölgeleri tekrardan otoriteleri altına aldılar.

northernindia.png

Artık kuzeyde Khasa, Nabhaka ve Nabhapakti gibi yeni bağımsız ülkeler var. Punjab ve Haryanaovalarında Paurava ve Yadheuya isminde iki Cumhuriyet Maurya’nın vasalı konumunda. Güneye indiğimizde Mahisamandala ve Palada devletleri artık direkt olarak yönetilen topraklar yerine Maurya’nın haraçgüzar devleti şeklinde.

Güney Hindistan

Kuzeyden farklı olarak milattan önce 304 senesinde Güney Hindistan’ın tam olarak nasıl bir yapıda olduğundan net bir şekilde bahsetmek mümkün değil. Tamil bölgesi altkıtanın daha verimli ve daha zengin kısmı ve Pandya, Chola ve Anuradhapura gibi devletlerin tarihlerine baktığımızda oyunda daha iyi yansıtabileceğimiz bazı noktalar yakalamayı başardık.

southernindia.png

Bu bölgede Livy yamasındaki duruma nazaran daha fazla sayıda daha küçük devletler göreceksiniz. Lanka adası oyunun başlangıcında Anuradhapura’nın tam hakimiyetinde değil, anakarada Pandyaların ötesinde ise Sangam yazıtlarında ismi geçen Kosar ve Parambu gibi devletler bulunuyor.

Arakosya ve Dağlar

Maurya ve Selevkosların çıkarlarının kesiştiği bu coğrafya oyunun başlangıcında gerilim halinde olan bölgelerden birisi. Selevkos’un kendisi ve oğlu Antiochus doğu satraplıklarını kendilerine bağlamak için çeşitli girişimlerde bulunmuş olsa da, bu bölgedeki çatışma kesinlikle bitmiş değil.

syburtius.png

Archimedes yamasıyla birlikte Arakosya’lı Syburtius oynanabilir Selevkos satrapı olarak oyuna ekleniyor. Bununla birlikte Hayber geçidini kontrol eden Gandhara prensliğine sahibiz. Tarihte bu bölge oyunun başlangıcından kısa bir süre sonra Maurya hakimiyeti altına girdi, Syburtius da Maurya kralının otoritesi altındaki bir Yunan hükümdar haline geldi. Bu dinamik Asoka’nın dönemina kadar devam etmiş olacak ki Yunanlar imparatorun bu bölgedeki tebaası olarak kayıtlarda yerini almayı başardı. Tarihte daha sonraları Arakosya Indo-Grek İmparatorluğunun bölgelerinden biri haline gelecekti.

Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta Arheo karşınızda olacak.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV