Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta gelenek ağaçlarında ve buluşlardaki değişikliklerden bahsediliyor.
Herkese merhaba. Bugün askerî geleneklerdeki değişikliklerden bahsedeceğiz. Ayrıca yeni buluş sisteminin bazı noktalarına değineceğiz.
Askerî gelenekler de buluşlarda yaptığımız gibi ağaç şeklinde dalları olacak. Dallarda bazı seçimler yapabileceksiniz. Ayrıca gelenekler artık kendine has bir kaynak olan askerî tecrübe ile açılacak.
Askerî gelenekler ekranı şu anda aşağıdaki gibi görünüyor. Hâlâ üzerinde çalıştığımızı ve gelecekte büyük ihtimalle tamamen değiştireceğimizi unutmayın. Yine de amacımız hakkında fikir edinebilirsiniz.
Görebildiğiniz gibi daha öncekine göre iki kat daha fazla gelenek ağacımız var. Var olan ağaçları ikiye ayırdık, örneğin Yunan gelenekleri artık Yunan Krallıkları gelenekleri ve Yunan Şehirleri devletleri oldu.
Yunanlarla oynarken bu ağaçlardan birini seçebilirim.
Geleneklerin verdiği bonusları da inceleyip dengeledik ama şu an için pek bir şey değiştirmedik. Eski ağaçta açılan askerî beceriler gibi şeyler şu an için oldukları gibi devam ediyor, biraz dağıtıldılar sadece. Burada tek bir istisna var:
Gelenek ağaçları artık coğrafi olarak yakın veya kültürel olarak benzer diğer ağaçlara bağlı. Örneğin Yunan Şehir gelenekleri ile Levanten geleneklerini açabiliyorsunuz. Roma gelenekleri de isterseniz Yunan geleneklerini açmanıza izin veriyor.
Diğer gelenek ağaçlarını açmayı sağlayan gelenekler genel olarak diğer geleneklerden ayrı. Başka geleneklere geçmek daha yararlı bir şey gibi görülmemeli ama aynı zamanda uygarlığınızı istediğiniz gibi düzenleyebilmelisiniz.
Tabii bunları yapabilmek için yeteri kadar askerî tecrübe kazanmalısınız. Nasıl kazanıldığını daha sonraki bir günlükte konuşacağız. Yeni sistemde isterseniz dünyadaki her gelenek ağacını açabileceksiniz. Bunun oyun sonuna kadar sürecek bir şey olduğunu söylememe de gerek yok sanırım.
Geleneklere buluşlar gibi hemen aktif olan kodlar da ekledik. Şu an nasıl kullanacağımıza tam karar vermedik ama bunun sayesinde hem biz hem de modcular ağaçları daha özgün yapabilecek.
Buluşlara bakalım şimdi de.
Teknoloji ve buluş günlüklerinden memnun kalmıştınız ama bazı yapıcı eleştiriler de olmuştu.
Daha önce de dediğimiz gibi buluş maliyetinin nasıl olacağına tam karar vermemiştik. Denge incelememize ve sizden gelen görüşlere uygun olarak buluşların altın maliyetini düşürdük. Buluş açmak için yenilik gerekiyor demiştik ve yenilikler artık buluş açmanın tek yolu da oldu. Yenilikler teknoloji seviyesiyle üretilmenin yanında bazı özel kaynaklardan da gelebilecek.
Bu da demek oluyor ki oyun boyunca tüm buluşları açmak hemen hemen imkânsız olacak. Artık önemli olan şey buluşlarda hangi dalı seçtiğiniz. Bir oyundan diğerine ülkenizin farklı olması için de bazı buluşların daha farklı ve özgün olması gerekiyor.
(Hâlâ üzerinde çalışıyoruz. Yıldızların da bir anlamı yok merak etmeyin.)Burada seçim yapabileceğiniz ayrı bir kat ekledik. Bazı buluşların etrafında sembol olduğunu göreceksiniz. Bunlar oldukça büyük veya oyunu değiştirebilecek etkilere sahip olan köşe taşı buluşları.
Çok büyük bir bonus anlamına da gelebilirler, önemli karakterlerin veya hükümdarların yeteneklerini arttıran tek seferlik etkiler de. Ayrıca belirli özellikleri açabilir ve karakterlerle nasıl etkileşime girdiğinizi değiştirebilirler. Birkaç örnek:
Fark etmiş olabileceğiniz bir arayüzü özelliği de ağaçların farklı yakınlık seviyelerinde olmaları. HoI4’teki odak ağacı veya CK3’te aile ağacı gibi görev, buluş ve gelenek ağaçlarını yakınlaştırıp uzaklaştırabileceksiniz.
Gelecek hafta görüşmek üzere.