Imperator’da Devlet Adamlığı, Basit Olaylar ve Harita Modları

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta Devlet Adamlığı, Basit Olaylar ve Harita Modlarına değiniliyor.

Herkese merhabalar, PDXCON ve ofis taşınmasını nihayet atlatmış durumdayız. PDXCON’a katılmış olanlar Livy yamasının mevcut halini inceleme fırsatı edindi, gelecek mekaniklere dair bilgi veren çok sayıda söyleşi gerçekleştirdik.

Ancak meraklanmayın, geliştirici günlükleri olması gerektiği gibi devam ediyor ve bu günlüklerde sizlere Livy yaması ve onun yanında ücretsiz bir biçimde çıkacak olan The Punic Wars içerik paketine dair bilgiler vermeye devam edeceğiz.

Bugün Devlet Adamlığı mekaniğini ve bunla bağlantılı yaptığımız bazı UX (Kullanıcı Tecrübesi) geliştirmesini inceleyeceğiz.

Devlet Adamlığı konsepti siyasi arenada karakter gelişimini yansıtabilmek ve devlet makamlarına atamalar yaparken oyuncunun değerlendireceği yeni bir parametre oluşturma amacıyla ortaya çıkarıldı. Devlet Adamlığı karakterinizin bürokratik yeteneklerini ifade ediyor, burada özellikle askeriyeyi işin dışında tutuyoruz keza bu mekaniğin oyunun askeri yönünü iyi ele almadığı kanaatindeyiz.

upload_2019-10-23_9-17-53.png

Yukarıda görebileceğiniz üzere Devlet Adamlığı seviyesi karakterinizin ilgili özelliğinin bulunduğu makamda ne derecede kendisini gösterebildiğini ifade ediyor. Ortalamanın üstünde yeteneğe sahip karakterlerin bu durumdan daha az etkilenerek yeteneklerini gerçek anlamıyla yansıtabilmelerini mümkün kılmayı planlıyoruz.

upload_2019-10-23_9-20-2.png

Bir karakterin Devlet Adamlığı seviyesi mevcut görevine göre artış gösteriyor. Valilik veya araştırmacılık gibi makamlar devlette alınabilecek makamlar için birer eğitim alanı gibi görülebilir. Araştırmacıların etkinliği sahip olduğu Devlet Adamlığı seviyesine göre şekillenmiyor, bu makamlardan birinde yer alan karakterler zaman içerisinde %25 kadar Devlet Adamlığı elde ediyor.

Daha yüksek makamlar için bu oran daha yukarılarda. Öte yandan bazı özelliklere sahip karakterler kendilerini doğuştan devlet işlerinde daha yetenekli bulabilir. Tabii ki bu durum daha yüksek sosyal statüye sahip kişiler için de geçerli (gelecekte daha ayrıntılı bahsederiz.)

Bu değişikliği yapmamızın sebeplerinden birisi devlet makamlarına atamalar yaparken daha komplike kararlar vermeniz, 1.3 öncesinde eğer birisi makamdaki mevcut karakterden daha yetenekliyse onu kovup yerine diğerini getiriyordunuz. Artık işler biraz daha karışık.

Son olarak yüksek makama sahip karakterler (ana 8 makam) eğer beklentilerin altında bir Devlet Adamlığı seviyesine sahipse, başınıza kötü işlerin gelmesine sebep olabilir. Öte yandan yüksek yeteneğe ve Devlet Adamlığı seviyesine sahip karakterler iyi olaylarla karşılaşmanızı sağlayabilir. Bu da konuyu Livy ile oyuna eklediğimiz bir diğer özelliğe getiriyor: Basit Olaylar Listesi.

upload_2019-10-23_9-28-39.png

Yukarıdaki görselde sağ altta görmekte olduğunuz basit olaylar listesi oyuncuyu rahatsız etmek istemediğimiz, tercihe bağlı aslında çok da önemli olmayabilecek olaylarla daha önemli olaylar arasında bir ayrım yaratma hususunda attığımız ilk adımı temsil ediyor.

Karakterlerle alakalı olayların tamamı bu basit olaylara dahil. Oyuncular bu olayları görebilecekler, ancak bir anda karşılarına pencere çıkmayacak böylelikle oyuncunun oynanış tecrübesini de negatif bir biçimde etkilemeyecek. Oyuncuyu rahatsız etmektense bu olaylar sağda listelenecekler.

Burada listelenen olayların bir geri sayımı olacak, gerisayım 0’a vurduğu takdirde en üstteki “varsayılan” seçenek seçilmiş sayılacak. Dilerseniz buraya tıklayıp bizzat karar verebileceksiniz, ancak bu noktada da karşınıza biraz daha farklı bir arayüz çıkacak:

upload_2019-10-23_9-33-15.png

İleride bu konsept üzerinde çeşitli değişiklikler yapmaya açığız, belki yeni işlevler eklenebilir, zaman içerisinde oyuncuların fazla tekrar ettiğini düşündüğü veya önemsiz bulduğu olayları bu kategoriye alabiliriz. Bunun bana kalırsa en önemli etkisi daha önceleri oyuncunun tecrübesini zedelememek adına bir nebze ötelediğimiz karakter gelişim simulasyonunu ‘küçük olaylar’ şeklinde daha çok işleyebilecek olmamız. Umuyorum ki bu değişiklikle birlikte daha çekici bir dünya elde etmiş olacağız.

Şimdi sözü Trin Tragula’ya bırakıyorum, kendisi size 1.3’teki harita ve içerik değişikliklerinden sözediyor ve yeni bir özelliği tanıtıyor olacak.

Selamlar, bugün sizlere yamadaki bazı yeni içeriklerden ve yeni Harita Modu Arayüzünden bahsediyor olacağım.

Livy Yamasındaki Bölgesel Değişiklikler

Livy yamasında amaçladığımız hususlardan birisi oyundaki bölgesel içerikleri güçlendirmek. Bu kapsamda haritada çok sayıda değişikliğimiz oldu, birçok bölgeye yeni ülkeler ekledik, aynı zamanda yeni Kehanetler ve Miraslar oluşturduk.

Pompey ile birlikte Kehanetlerde önemli çalışmalar yapmış olsak da, neden bu kehanetlere erişip diğerine erişemediğiniz net değildi. Livy yamasıyla birlikte oyun size bu bilgiyi veriyor:

omenpatron.png

Yukarıda görebildiğiniz üzere Kehanetin bilgi çubuğunda bu kehanete erişebilmenizi neyin sağladığını görebiliyorsunuz. Bu örnekte Helios’un Lütfunu seçebilmemizin sebebi Rodos’un koruyucu tanrılarından birisi olması.

Aşağıda bazı yeni koruyucu tanrılar incelenebilir:

  • Poseidon: Corinth, Chalcis
  • Herakles: Acragas, Kos, Thasos
  • Hephaestus: Acragas, Athens, Lemnos
  • Asclepius: Acragas, Epidauros
  • Aphrodite: Athens, Aphrodisias, Corinth, Paphos
  • Eros: Thespiai
  • Hera: Argos, Samos, Olympia, Elis, Ionia
  • Artemis: Ephesos, Delos, Ionia, Nesiotic League
  • Helios: Corinth, Rhodes
  • Persephone: Locri
  • Dionysus: Amphipolis, Orchomenos, Naxos, Thebes, Boeotia, Nesiotic League
  • Pan: Arcadia şehirleri

Oyuna aynı zamanda Girit için yeni Kehanetler ekledik:

  • Diktynna
  • Eleuthya
  • Velchanos
  • Rhea
  • Diktean Zeus
  • Ariadne
  • Amaya
  • Karmanor

omencrete.png

Helenist Pontus için özel Kehanetler:

  • Herakles
  • Zeus Stratios
  • Selene
  • Cybele
  • Mithra
  • Men
  • Aphrodite
  • Dionysus

Son olarak yamanın ana odak noktası olarak aşağıdaki ülkeler için yeni olaylar ekledik:

  • Massalia
  • Thrace
  • Iberia
  • Armenia
  • Phyrgia, Pontus ve Paphlagonia
  • Diadokh Taç Giyme Törenleri

Harita Değişiklikleri

Harita değişiklikleri içermeyen içerik yaması olmaz. Livy yamasıyla birlikte birçok coğrafyada değişikliklere sahibiz.

hibernia.png

Günümüzde İrlanda olarak bilinen bu ada Imperator’un başlangıç tarihinde üzerinde çok fazla bilgiye sahip olduğumuz bir yer olmasa da, burada çeşitli politik yapıların varolduğu biliniyordu ve Snow Crystal bölgenin üstünden geçerek bazı yeni oynanabilir kabileler ekledi. Bu yeni kabileler kolonileşmek ve göç etmek halen önemini korusa da, bölgenin daha dinamik bir hal almasını sağlıyor. Günümüz İskoçya’sında da çeşitli değişiklikler söz konusu.

baltics.png

Üzerinde çalışma yaptığımız bir diğer bölge Baltık kıyısıydı. Buraya daha fazla kolonileştirilebilir toprak ekledik ve oynanabilir kabile sayısını arttırdık.

sicily.png

Livy yamasıyla birlikte ücretsiz olarak çıkacak olan The Punic Wars içerik paketi neticesinde bu savaşın önemli cephelerinden biri olan Sicilya adasına da tekrardan bir gözattık. Livy yamasıyla birlikte Sicilya’nın merkezinde bulunan devletleri temsil eden Siculia ülkesinin küçüldüğünü farkedeceksiniz. Bunun yerine birbiriyle defansif pakta sahip Siculia, Calactea ve Tyndaria isminde 3 devlet mevcut.

Bu yamayla aynı zamanda haritaya Kartaca’ya bağlı Selinous ve Heraclea Minoa devletleri ve Siraküza’nın vasalı Gelas devleti ekleniyor.

greece.png

Yunanistan oyunun halihazırda en ilginç bölgelerinden biri olsa da, tam anlamıyla yansıtma konusunda bazı ayrıntıların ve stratejik derinliğin eksikliğini çekiyordu. Livy yamasıylas birlikte hem Attica hem de Boetia’yı baştan ele aldık, daha fazla geçilemez bölge ekledik ve etraftaki deniz bölgelerinde değişiklikler yaptık. Bu değişikliklerdeki amacımız geçilemez topraklar ve kalelerle bölgeyi stratejik anlamda daha ilginç kılmaktı.

Seyahat Edilebilir Nehirler

Pompey yamasıyla birlikte oyuna çok sayıda gemiyle seyahat edebildiğiniz nehir eklenmişti. Bunun hem deniz hem de kara savaşlarına olan etkisini oldukça olumlu bulduk. Livy yamasıyla birlikte bu şekilde gemiyle girebildiğiniz nehirlerin sayısında önemli bir artış söz konusu.

danube.png

  • Danube/Ister nehri Demir Kapı’ya kadar seyahat edilebilir.
  • Ganj nehri artık Ganj deltasında seyahat edilebilir ek kısımlara sahip ve onu besleyen Brahmaputra nehri de Balipura’ya kadar seyahat edilebilir.
  • Rhone/Rhodanus nehri Arelatis bölgesine kadar seyahat edilebilir.
  • Garonne/Garumna nehri Praemiacum bölgesine kadar seyahat edilebilir.
  • Seine/Sequana nehri Avalocum bölgesine kadar seyahat edilebilir.
  • Loire/Liger nehri Turonorum bölgesine kadar seyahat edilebilir.
  • Elbe/Albis nehri Aregallia bölgesine kadar seyahat edilebilir.
  • Dniestr/Tyras nehri Clepidava bölgesine kadar seyahat edilebilir.
  • Dniepr/Borysthenes nehri geçilemez toprağa ulaşana kadar seyahat edilebilir.

Harita Modu Yöneticisi

Imperator: Rome’da arayüzü geliştirmeye yönelik önerilerin önemli bir kısmı yeni harita modlarının eklenmesine yönelikti. Harita modlarının oyuncuya bilgi sunma konusunda çok kullanışlı olduğuna katılıyoruz, ne de olsa oyunun üzerinde oynandığı arayüz bir harita. Ancak Imperator’da halihazırda zaten çok sayıda harita modu vardı ve yeni seçenekler eklemek sağ altta düzensiz bir görüntü oluşturabilirdi.

Daha fazla Harita Modu ekleyebilmek için Livy yamasıyla birlikte oyuna Harita Modu Yöneticisi geliyor. Burada dilediğiniz harita modunu daha kolay seçebilmek adına sağ altta görünecek şekilde ayarlayabiliyorsunuz. Bu kapsamda klavye kısayolları spesifik harita modlarından ziyade, harita modları butonlarında ilgili sırada bulunan harita moduna göre çalışıyor.

dragdrop.png

Yukarıdaki görselde arazi harita modu basılı tutup çekilerek aşağıdaki kısma bırakılıyor.

Livy yamasıyla birlikte oyuna yeni harita modu eklenmeyecek, ancak Harita Modu Yöneticisi ile birlikte gelecekte ihtiyaç duymamız halinde yeni harita modları ekleyebilir olacağız. Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta Pazartesi Snow Crystal sizlere Kartaca görev ağacını tanıtıyor olacak.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV