İlk Imperator: Rome geliştirici günlüğünde oyunun vizyonundan bahsediliyor.
Herkese merhaba, ilk Imperator: Rome geliştirici günlüğüne hoş geldiniz! Ekip tatilde olmadığı sürece her hafta Pazartesi günü bir günlük çıkaracağız.
Bugün oyun hakkındaki vizyonumuzla ilgili olarak konuşacağız. Her zaman topluluğumuzla ne kadar yakın olduğumuz hakkında konuşmuştuk ama ilk kez bir forum üyemizin iletisi oyun tasarımımızın başında yer alıyor.
“CK2 ve EU4/Vic2 arasındaki denge Rome2’de de devam etmeli. İlk çıkan Rome oyunu, CK1 (karakterler), EU3 (diplomasi ve savaş) ve Vic1 (partiler, eyalet sistemi ve nüfus mekanikleri) arasında mükemmel bir karışım elde etmişti, Paradox oyunlarındaki en iyi iç savaşlara sahipti ve barbarların göçleri gibi kendi mekanikleri de bulunuyordu.” – @Leon_Aditzu
Yazılan ileti Rome’u öyle güzel anlatıyordu ki Imperator’a başladığımızda iletiyi kullanmak doğal geldi.
Son 10 yılda oyun yaparken “oyuncu tecrübesi” ve “oyuncu kontrolü” ile ilgili öğrendiğimiz şeyleri katarken ve derinliği arttırırken bu vizyona bağlı kalmak istedik.
Orijinal oyunda çok kötü olan bazı şeyler vardı, bunları da ya değiştirmeye ya da tamamen kaldırmaya karar verdik.
- Karakterlerin elçi olarak kullanılmasını kaldırdık, kötü bir mekanikti ve çoğunlukla insanlardan kurtulmak için kullanılıyordu.
- Kehanetler ve Dini Prestij ise zevkli değildi, bu yüzden değiştirildi.
- Ticaret çok fazla micromanagement (çok yakından, detaylı kontrol) gerektiriyordu, bu yüzden daha ilginç ve eğlenceli olacak şekilde değiştirildi.
Genel olarak, en iyi GSG oyununu yapmak için mümkün olan her yere daha fazla derinlik katmaya çalıştık.
Son olarak da İberya’ya kısa bir bakış!