Imperator: Rome’da Makamlar ve Yasalar

Imperator günlüklerinde bu hafta cumhuriyetlerdeki makamlardan ve yasalardan bahsediliyor.

Merhaba, başka bir Imperator günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu hafta cumhuriyetteki makamlar ve yasalar hakkında konuşacağız. Senato hakkındaki günlüğü okumadıysanız buradan okuyabilirsiniz: http://www.strategyturk.com/imperator-romeda-senato-sistemi/

İlk önce ülkeyi yöneten kişiden bahsedelim, bunlara Roma’da Konsül deniyordu. Karakterlerinizin önemli olduğu, hangi özelliklere sahip olduğunu umursadığınız, zevkli bir oyun yapmak için Roma’da 5 yıl boyunca görev yapan sadece 1 konsül var.

“Aday” denilen, bundan sonraki seçimde başa gelecek konsül ise genellikle senatodaki en güçlü grubun, en popüler ve ünlü karakteridir.

Hükümette 8 makam bulunur ve karakterler siz değiştirene veya onlar ölene kadar makamlarında devam ederler. Her karakter değerine (askeri, dini vs) karşılık gelen 2 makam var, bu makamda bulunan karakterin ilgili değeri ne kadar fazlaysa ülkeye olan etkisi de o kadar fazla olur. Tüm makamlar karakterlerin ün kazanmasını sağlar ve bazıları karakterlere farklı bonuslar bile verebilir.

  • Censor – Karakterin her karizma değeri Censor’un partisi için +0,2 Senato Nüfuzu verir.
  • Praetor – Karakterin her karizma değeri +%1 Ticaret Geliri verir.
  • Tribunus Militum – Karakterin her askeri değeri +%1 Disiplin verir
  • Praefectus Militaris – Karakterin her askeri değeri +%1 Vergi Geliri verir.
  • Augur – Karakterin her dindarlık değeri +%5 Kehanet Gücü verir.
  • Pontifex – Karakterin her dindarlık değeri istikrar arttırma maliyetini %2 azaltır.
  • Tribunus Plebis – Karakterin her beceri değeri Özgür Kişilerin mutluluğunu %1 arttırır.
  • Vulnerarius – Karakterin her beceri değeri sağlığı 0,5 arttırır.

Makama atanılan birinin sadakati artar ama makamdan atılanların sadakati de büyük ölçüde düşer.

Yasalar

Cumhuriyetteki yasalar 8 kategoriye ayrılır ve her kategoride 4 yasa bulunur. Her kategoriden aynı anda sadece 1 yasa aktif olabilir. Yasaları değiştirebilmek için 250 hitabet gücü harcamanız ve senatonun bu değişikliği desteklemesi gerekir.

  • Yolsuzluk Yasaları – Yolsuzluğu ve huzursuzluğu etkiler.
  • Dini Yasalar – Kehanet Gücü ve Maliyetleri, Dini Grubun nüfuzu
  • Deniz Yasaları – Ticaret, Zenginlik, Korsanlar.
  • Entegrasyon Yasaları – Nüfus Mutluluğu, senatodaki Yurttaşlık ve Halkçı Gruplarının nüfuzu
  • Vatandaşlık Yasaları – Nüfus Terfi Maliyetleri
  • Toprak Reformları – Agresif Genişleme Etkisi, Huzursuzluk, Kölelerin Üretimi
  • Askeri Reformlar – Farklı Askeri Bonuslar
  • Seçim Reformları – Yolsuzluk, Konsül Görev Süresi

Lex Alexia Sentia Yasasını Geçir
Maliyeti: 250 Hitabet Gücü
Etkileri:
Özgür Kişi Terfi Maliyeti: -%20,00
Vatandaş Terfi Maliyeti: +%20,00

'Vatandaşlık Yasasını Geçir' senatoda 35 koltukluk desteğe sahip!
Yurttaşlık Grubu: 20 / 20
Askeri Grup: 0 / 20
Tüccar Grubu: 10 / 20
Dini Grup: 5 / 20
Halkçı Grup: 0 / 20

Senatoda çok fazla karşıt var.
Kölelerin serbest bırakılması Roma'da o kadar yaygınlaşmıştı ki serbest kalan kölelerin nasıl davranmaları gerektiği konusunda kısıtlamalar içeren ve vatandaşlık verilmedikleri için toplumda yükselmelerini engelleyen bir yasa geçirilmişti.

Monarşilerde ve kabilelerde farklı makamlar ve yasalar bulunur, isterseniz her ülke için farklı makamlar ve yasalar da modlayabilirsiniz.

Gelecek hafta askeri geleneklerden konuşacağız.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV