Imperator: Rome’da Kutsal Bölgeler

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta Kutsal Bölge mekaniği tanıtılıyor.

Herkese merhabalar, aranızda keskin gözlere sahip olanlar geçtiğimiz haftanın günlüğünde bu hafta sizlere tanıtacağımız mekaniğe dair ipucunu farketmeyi başardı.

Daha önceleri tanıttığımız Tanrı değişikliklerinin yanı sıra, oyuna dinamik bir Kutsal Bölge mekaniği ekliyoruz. Panteonların ve tanrıların tasarımlarına benzer olarak, kutsal bölgelerin de tamamen oyuncu kontrolünde olmasını istiyoruz. Basit bir listeden ibaret olmaksızın, kutsal bölgeler oluşturabilir, yıkabilir veya kullanabilirsiniz.

Nasıl çalışıyorlar?

Sahip olduğunuz herhangi bir toprak, panteonunuzun bir parçası olan tanrıya yönelik kutsal bölge haline getirilebilir. Bu toprakta mevzubahis tanrının mensup olduğu din baskın din konumunda olmalı. Bir tanrının sadece tek bir kutsal bölgesi olabilir, eğer panteonunuzda bulunan bir tanrının halihazırda bir kutsal bölgesi varsa ve burası sizin hakimiyetiniz altında değilse, daha savaşçıl çözümler üretmeniz gerekecek.

Eğer bir tanrının kutsal bölgesini kontrol ediyorsanız, panteonda onun üzerinden elde ettiğiniz pasif ve aktif etkiler artış gösterecek. Yerleşimin şehir statüsüyle doğru orantılı bir seviyeye sahip olacaklar. Tüm bunlar gelecekte bahsedeceğimiz başka bir mekanikle iç içe olacak.

Bunların yanı sıra elbette panteonunuzda yer almayan tanrıların kutsal topraklarına sahip olabilirsiniz, ancak bu durumdan herhangi bir ek bonus elde etmeyeceksiniz.

Peki ya tarihsel bölgeler?

Delphi’deki Apollo tapınağı, Epidaurus’taki Asklepion gibi çok sayıda önceden belirlenmiş kutsal bölge olacak.

Kutsal bölgeleri yıkabiliyor muyuz?

Kutsal bölgelere zarar verebiliyorsunuz, bu durumda alınan geçici bonuslar etkisini yitiriyor ve bir başka toprak o tanrı için kutsal bölge ilan edilebilir hale geliyor. Bunu yapmak o tanrıya panteonunda yer vermiş tüm ülkelerle olan ilişkilerinizi zedeliyor.

Ek olarak aşağıda 1.4 yaması sonrası Din Arayüzünün nasıl görüneceğine dair bir şemayı inceleyebilirsiniz:

pasted_image_0.png

Önümüzdeki hafta 1.4 yamasıyla birlikte çıkış gerçekleştirecek olan ücretsiz Magna Graecia İçerik Paketinin parçası olan bazı görev ağaçlarını inceleyecek, yeni arsa mekaniğini tanıtacağız.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV