Imperator: Rome’da Karakterler ve Etkileşimleri


Imperator günlüklerinde bu hafta karakterlerin çeşitli yanlarından ve etkileşimlerinden bahsediliyor.

Merhaba, 17. Imperator geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün karakterler ve onlarla nasıl etkileşime gireceğiniz hakkında konuşacağız.

Karakterlerin sahip olduğu değerlerden, özelliklerden ve niteliklerden daha önce bahsetmiştik, okumadıysanız buradan okumanızı tavsiye ederim.

O günlükte sağlıktan fazla bahsetmemiştik, sadece sağlığa bağlı bazı özelliklerin olduğunu söylemiştik. Sağlık, Rome 1’de ve Crusader Kings serisinde ne zaman öleceğinizi belirleyen ve oyuncunun göremediği bir değerdi.

Imperator’da ise sağlık 0 ile 100 arasında bir değer alıyor ve bu değer 0’a ulaşırsa karakter ölüyor. Sağlık “kategorisinde” olan özelliklerin aylık etkileri de var ama beyin hasarı bulunan, zayıf ve cüzzamlı birinin uzun yaşamasını da beklemeyin.

Mülklerden de (holding) bahsetmek istiyorum. Her karakter bir şehirde mülke sahip olabilir. Valiler genellikle yönettikleri eyaletteki bir şehirde mülk sahibi olmayı tercih ederler, generaller ise fethettiği şehirlerden birinde mülk sahibi olmayı seçebilirler. Mülke sahip olan bir karakter ölene kadar veya mülkü elinden alınana kadar o şehirden gelir elde etmeye devam eder.

Gelir aynı zamanda konuşmak istediğim başka bir konuyla da ilgili, karakterlerin serveti. Her karakter kendi yararı için para harcayabilir. Bu parayı ise maaş veren makamlardan, mülklerinden veya karakter vali ise yolsuzluk yaparak kazanabilirler.

2018_09_17_1.jpg

Peki karakterlerle nasıl etkileşime girersiniz? Bunu sağlayan ve çoğu oyunumuzda bulunan eventler (olaylar) Imperator’da da var ama bunların yanında karakterlerle doğrudan da etkileşime girebiliyorsunuz.

Çoğu zaman karakter etkileşimleri için belli bir miktar güç veya para harcamanız gerekir. Farklı etkileşimlerin farklı başarı olasılıkları vardır ve cumhuriyetlerde bazı etkileşimler için senato onayı bile gerekebilir.

  • Diktatör Ata – Cumhuriyet savaştayken karakteriniz üzerinde kullanabilirsiniz. Savaş bitene kadar senato müdahalesi olmadan tüm diplomasi ve karakter etkileşimlerini yapabilmenizi sağlar.
  • Suikast – Yabancı bi karaktere suikast düzenleyebilirsiniz.
  • Sürgün Et – Daha önceden hapsettiğiniz bir karakteri ülkenizden ayrılmaya zorlayabilirsiniz.
  • Rüşvet Ver – O karakterin sadakatini arttırır.
  • İdam Et – Tutuklu bir karakteri sonsuza kadar başka bir varoluş düzlemine göndermenizi sağlar.
  • Tam Yetki – Valinizin sadakatini ve yolsuzluğunu arttırır.
  • Oyun Düzenle – Cumhuriyette bir yöneticiyseniz, devletin parasını kullanarak popülaritenizi arttırabilirsiniz.
  • Hapset – Birini daha güvenli bir yere taşımaya çalış.
  • Sadakatsizliğe Teşvik Et – Yabancı bir karakterin sadakatini düşürür ve yolsuzluğunu arttırır.
  • Borç Al – Zengin bir karakterden para almaya çalış. Geri isteyebilirler.
  • Yöneticiyle Evlen – Farklı cinsiyetten olan ve evlenmemiş iki yöneticinin evlenmesini sağlar.
  • Yanına Al – Karakterin yabancı bir ülkeyi terk edip senin için çalışmasını sağla.
  • Generali Yanına Al – Sadakatsiz bir yabancı generalin ülkenize geçmesini sağla. Tabii ki de ordusuyla.
  • Tutsağı Serbest Bırak – Yufka yürekli liberaller için.
  • Borcunu Öde – Maalesef borcunuz olduğu kişileri tutuklayıp idam edemiyorsunuz.
  • Tutsağı Kurban Et – Bazı dinler savaşta alınan tutsakları idam etmenize izin veriyor. Böylece kabile üyeleriniz mutlu ve üretken olur, kabile olarak kalmanız da kolaylaşır.
  • Tedavi Ara/Tedaviyi Durdur – Daha uzun veya kısa yaşamasını istediğiniz kötü sağlıklı karakterler için.
  • Valiyi Ayart – Yabancı bir valiyi kendi ülkenize katılmaya, topladığı vergilerin tamamının ise kötü hasatlar ve haydutlar nedeniyle bir şekilde size geçtiğini rapor etmesine ikna etmeye çalış.
  • İftira At – Karakterin popülaritesini düşürmek için.

Geliştirme süreci boyunca daha fazla etkileşim de eklenebilir. Tabii bu etkileşimlerin hepsini tamamen modlanabilecek bir şekilde yazıyoruz:

hold_triumph = {

on_other_nation = no
on_own_nation = yes

sound = "event:/SFX/UI/Character/sfx_ui_character_hold_triumph"

potential_trigger = {
hidden:scope:target = {
is_alive = yes
}
}

allowed_trigger = {
hidden:scope:actor = {



can_pay_price = hold_triumph

custom_tooltip = {
text = "TRIUMPH_RECENTLY_HELD"

NOT = { has_variable = triumph_recently_held }
}
}
scope:target = {
is_adult = yes

days_since_last_victory < 720
}
}

effect = {
scope:actor = {
pay_price = hold_triumph

set_variable = {
name = triumph_recently_held
value = 1
days = 365
}

}

scope:target = {
add_loyalty = loyalty_huge
add_popularity = popularity_huge
}
}

}

Bugünlük bu kadar. Karakterlerin azimleri ve sadakatleri gibi konuşacağımız daha çok şey var ama gelecek hafta Latin Askeri Geleneklerine göz atacağız.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV