Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunda yapılan denge değişiklikleri ve son Diadokh görev ağacı tanıtılıyor.
Herkese merhabalar, bugün 2.0 yamasının çıkışıyla birlikte oyunda yapılacak olan bazı denge değişikliklerinden bahsedeceğiz.
İnsan Gücü
Milis ve lejyon mekaniklerinin oyuna eklenmesiyle birlikte insan gücünde de değişiklikler yapıldı. Artık nüfuslar daha fazla insan gücü sağlıyorlar, bu da limite ulaşmak için geçmesi gereken süreyi kısaltıyor. Limit aynı kalırken, aylık daha yüksek insan gücü artışına sahip oluyorsunuz.
Bildiğiniz üzere milisler nüfusunuzla orantılı bir büyüklüğe sahip oluyor, baktığımız vakit milis kuvvetlerin boyutunun teker teker ordu bastığınızda edineceğiniz ordu boyutundan daha yukarıda olduğunu gördük. Milis olarak çıkarılan nüfusların gelir sağlamadığını hesaba kattığınızda, bu durum savaşlar arasında önemli bir bekleme süresi yaşanmasına sebep oluyordu. Bu değişiklikler nüfuslar üzerinde iyi bir planlama yapma ihtiyacını ortadan kaldırmasa da, daha az yıpranma ve zayiat ihtimaliyle sonuçlanacak.
Devlet Adamlığı
2.0 ile birlikte cumhuriyet seçimlerinde Ün yerine Devlet Adamlığı önemli rol oynayacak. Karakterin meritokratik/siyasi önemini bu şekilde daha ön plana çıkarabileceğiz. Bu durum, çeşitli sebeplerden daha yüksek Üne sahip karakterlerdense, daha tecrübeli ve kariyerli karakterlerin Konsül seçilmesini sağlayacak.
Vasallar ve Bütünleştirme
Nüfus başına hesaplanan bütünleştirme maliyeti düşürüldü. Büyük vasalların nüfus büyüme hızı, kimi zaman nüfus sayısının bütünleştirme hızını geride bırakabiliyordu. Buna ek olarak yapay zeka artık stratejik bir çıkarı olmasa bile küçük vasalları bütünleştirmeye daha meyilli.
2.0 ile birlikte oyuna farklı vasal türleri eklendi. Bu vasal türlerinin birçoğuna buluş ağacı üzerinden ulaşabiliyorsunuz.
Buna ek olarak daha önceleri Siraküza’nın paralı asker vasalları gibi ülkelere has vasal türlerine Magna Graecia eklentisine sahip olunması durumunda buluş ağacı üzerinden erişilebiliyor. Siraküza bu vasal türünü açmış bir şekilde oyuna başlıyor.
Hitabet Buluşları
Hitabet buluşlarının tasarlanışı esnasında diplomatik ‘köşe taşı’ etkilerinin azlığı dikkatimizi çekti. Bu sebeple yeni bazı köşetaşı buluş eklemelerinde bulunduk.
Köşe taşlarından elde edilen etkiler oldukça güçlü olsa da, oyun içerisinde sahip olduğunuz buluş sayısı burada bir limit görevi görecek. İstediğiniz oynanışı yakalamak üzerine farklı seçenekler arasında karar vermek zorunda kalacaksınız. Buluş ağacında modifier bazlı birçok bonus yer alsa da, yeni unsurları aktifleştiren ve oynanışınızı etkileyen çeşitli buluşlar da eklemeye gayret gösterdik.
Paralı Askerler
Paralı askerlerin büyüklüğü artık bulundukları bölgeye göre değişiklik gösteriyor. Bu da uzun vadede kullanışlı kalmalarını, kötü emelleriniz adına topraklarınızdaki paralı asker birliklerini büyütebilmenizi mümkün kılıyor.
Bu özellik daha önceden de mevcuttu fakat devasa paralı asker birlikleri oluşmasına sebep olduğu için bir hayli kısıtlı şekilde uygulanıyordu. Şimdi daha makul sayılarda birliklerle karşılaşacaksınız.
Kutsal Bölgeler ve Hazineler
Yoğun talep üzerine eklediğimiz bir özellik, artık sizin panteonunuza ait olmayan kutsal bölgelerden hazine silebileceksiniz. Bunun için eskiden olduğu gibi kutsal bölgeyi yıkmanıza gerek olmayacak.
Buna ek olarak kutsal bölgeler bölge arayüzünde artık daha önemli bir şekilde yansıtılıyor. Kutsal bölge sembolü şehir statüsünü gösteren sembolün yerini alıyor, sağda ise mevcut hazineleri görebiliyorsunuz.
Hazineler daha önceleri etkileşim kurması zor bir mekanikti, bu değişiklikler bu alanda ilerlemeler katedilmesini amaçlıyor.
YZ Genişlemesi
Yapay zekanın optimal veya tarihsel genişlemesini sağlamak imkansıza yakın olsa da, bir sonraki savaşı nasıl hesapladığı noktasında bazı değişiklikler yaptık. Yapay zeka artık hak sahibi olduğu topraklara daha çok odaklanıyor, eğer bir kabile değilse, kabile topraklarına daha az ilgi gösteriyor ve kendisine yakın bölgesel güçlerle karşı karşıya gelmeye çalışıyor.
Bu durum Roma ve Diadokhlar gibi ülkelerin daha iyi genişleyeceği anlamına geliyor, artık değersiz kabile topraklarına doğru yılan çizmiyorlar. Elbette Imperator bir sandbox oyunu, açtığınız her oyun birbirinden farklı olacak. Bu sebeple kimi zaman Roma’nın yıkıldığını ve başka bir gücün onun yerini aldığını görebileceksiniz…
Evet, orada gördüğünüz Roma vasal devlet.
Şimdi sözü Chopmist’e bırakıyorum, kendisi size başarılı Diadokh devletlerin erişebildiği son görev ağacını tanıtacak.
Herkese tekrardan merhabalar. Bugün Heirs of Alexander eklentisindeki son görev ağacını sizlere tanıtacağım. Bu görev ağacı Trin Tragula tarafından tasarlandı, kendilerine has 2 görev ağacını tamamlamaları durumunda tüm Diadokhlar 3. ağaç olarak bu görev ağacına erişebiliyor (örneğin Mısır’ın Doğu Sınırı ve Deniz Hakimiyeti görev ağaçlarını tamamlaması gerekiyor).
Diadokh İmparatorluğu adındaki bu görev ağacı bir bakıma oyun sonu meydan okumalarıyla dolu, dolayısıyla görev ağacına başlarken halihazırda büyük bir ülke olacaksınız. Bu görev ağacı İskender’in hayalinin gerçeğe dönüşmesini ve Roma yerine bir Helen İmparatorluğu’nun Akdeniz’i hakimiyeti altına almasını esas alıyor. Sağlam kurumlar ve güçlü bir hanedan kurmanın yanı sıra görev ağacının nihai hedefi Roma vatandaşlık kavramını andıran bir şekilde kültürel farkları bir kenara bırakarak ortak bir kimlik ortaya çıkartmak.
Oyun sonuna doğru aktifleşen bir görev ağacı olduğu için, görevlerin birçoğu zor şartlara sahip. Kimi zaman tüm servetinizi bir yere gömmeniz istenecek, bunun karşılığında özel ve etkili bonuslar elde edeceksiniz. Bu görevler esnasında verdiğiniz kararlar imparatorluğunuzu şekillendirebilmenizi sağlayacak.
Sağda gördüğünüz kısımda Epigoni olayı ile kaybedilmiş olması durumunda İskender’in imparatorluğunun geri kalanına yönelik hak iddiaları kazanacaksınız. Ardından bağımsızlığını koruyan Makedonya, Mezopotamya veya Mısır gibi farklı coğrafyaları fethetmeniz istenecek ve bu yeni fethettiğiniz bölgeleri nasıl yöneteceğinize dair bir karar vereceksiniz. Bu toprakları bizzat yönetmek oldukça zorlayıcı olabilir.
Tüm Pers topraklarını fethetmek ve İndus’un batısındaki toprakları geri almak İskender’in İmparatorluğunu Birleştir kararını geçirebilmenizi sağlayacak, bu karar eskiden olduğu üzere ülkenizin ismini ve rengini değiştirecek. Eğer hükümdarınız Argead Kanı özelliğine sahip değilse, ülkenin ismi Argead İmparatorluğu yerine Makedon İmparatorluğu adını alacak.
Eski imparatorluğun ihtişamına erişmek için başkentinizde Büyük Harika sahibi olmanız (karar ile inşa edilenler, Piramitler ve İskenderiye Feneri gibi oyunun başlangıcında bulunanlar sayılır) ve başkentinizin bir Metropol olması gerekecek.
Böylesi devasa bir imparatorluğun doğru bir şekilde ayakta kalabilmesi için gıda ikmali büyük önem sarf ediyor. Romalıların ekmek yardımını andıran bir şekilde, ülkedeki fakirlere yardım edip düzeni sağlayacaksınız, bu noktada izlediğiniz yaklaşım imparatorluğunuz üzerinde kalıcı etkilere sahip olacak.
Buna paralel olarak, soldaki görevler İmparatorluk yönetim biçimine sahip olmanızı gerektiriyor. Ardından dünya üzerindeki 9 hazineyi birleştirerek Anthologia Philosophike’yi oluşturabiliyorsunuz, bu eyleminizle bilim merkezi olduğunuzu tüm dünyaya kanıtlamış oluyorsunuz.
Ardından imparatorluğunuzun yönetimi için bir bürokrasi kurmanız gerekiyor, ilk olarak bu bürokraside adayların nasıl belirleneceğine karar vermelisiniz. Dünyanın farklı köşelerinden filozofları ülkenize çağırabileceksiniz. Bir kraliyet akademisi kurarak hem mevcut hem de gelecekteki hanedan üyelerinin seçtiğiniz kategoride daha yetenekli olmasını sağlayabilirsiniz.
İskender’in tüm dünyaya serpilmiş zırh takımını birleştirerek onu şereflendirebilir ve onun gerçek varisi olduğunuzu bir kez daha kanıtlayabilirsiniz. Bu hazine özellikle vasallarınız üzerinde önemli etkilere sahip. Hükümdarınızı tanrı ilan etmeniz onun becerilerini ve meşruluğunu güçlendirebilir.
Tüm bunların ardından İskender’in tüm dünyayı kapsayan barışçıl bir imparatorluk hedefini gerçeğe dönüştürebilirsiniz. Geçmişin kültürel bölünmüşlüklerinin geride bırakıldığı, dar kafalı vasallarınızın dahi kabul etmek zorunda kalacağı bir imparatorluk için tek yapmanız gereken tetiklenen iç savaşı kazanmak. Bölgesel kimliğini geride bırakmama yanlısı koalisyonu yenilgiye uğratıp imparatorluğu tekrardan birleştirmeniz gerekiyor.
Bunu başardıktan sonra, artık ne vasallarınıza ne de tanrılara kanıtlayacak bir şeyiniz kalmadı. İskender’in hayali gerçeğe dönüştü. Ülkeniz yeni Helen kültürünü benimseyecek, ilk olarak başkentinizde ve büyük şehirlerinizde yayılan bu kültür, Helen İmparatorluğu’nun Tanrı-Krallarının vizyonunu yansıtacak.
Bugünlük benden bu kadar.