Imperator: Rome’da 1.1 Pompey Yama Notları

26 Haziran’da çıkması planlanan 1.1 Pompey yamasının yama notları paylaşıldı.

Yeni İçerikler

  • İç savaşlar artık sadakatsiz güç seviyesinin ülkenin genelinin güç seviyesine olan oranına göre çalışıyor. Her karakter arsalarına, komutası altındaki birliklere, servetine, ünvanlarına vb. hususlara dayanan bir güç yüzdesine sahip. Bu yüzde karakter arayüzünde, genel arayüzünde ve aile arayüzünde görüntülenebiliyor.
  • Deniz muharebelerine kıyı ve nehir arazi türleri eklendi.
  • Oyundaki ülkeler artık baş rahipleri ve başkentteki özgür nüfusun çoğunluğu bu yeni dine mensupsa din değiştirebiliyor. Cumhuriyetlerin din değiştirmeden evvel senato tarafından onay alması gerekirken, monarşilerin 70 meşruiyete sahip olması, kabilelerin ise Klan Şeflerinden onay alması gerekiyor.
  • Selevkos soyu artık bölge sadakati sağlıyor.
  • Tüm dinler artık kendilerine has etkilere sahip özel Kehanetlere sahip.
  • Serapis kültüne sahip Helen ülkeler için özel Kehanetler eklendi.
  • Oyundaki tüm ülkeler çeşitli avantajlar ve dezavantajlar sağlayan bir “Miras”a sahip.
  • Roma, Sparta, Kartaca, Frigya, Makedonya, Mısır, Selevkoslar, Maurya, Yehuda, Tartessos, Byblos, Ermenistan, Epirus, Trakya, Rodos, Atina, Etrürya, Sirakuza, Iceni, Arverni, Tarentum, Argos ve Thebes ülkeleri için Miraslar oluşturuldu.
  • Vesuvius, Aetna, Ararat, Methana, Aragats, Arageus Mons, Aragios Mons, Ausara, Bamni, Qarqar, Caucasus Mons ve Iberia Mons volkanları artık patlayabiliyor.
  • Denizlerde, çöllerde ve kış ikliminde fırtınalar yaşanabiliyor. Bu fırtınalar oyun haritasında görüntülenebiliyor.
  • İçerisine gemiyle girebileceğiniz nehir eklendi, bu nehirlere giriş donanma tarafından kapatılabilir, hafif gemiler nehirlerde daha etkili.
  • Meşruiyet artık butona basarak yükseltilmiyor, bunun yerine zaman içerisinde doluyor.
  • Savaş Yorgunluğu artık butona basarak azaltılmıyor, bunun yerine istikrar sistemindeki değişiklikler gibi çalışıyor.
  • Artık yeterli donanmaya sahipseniz ordularınızı limandaki gemiye bindirip indirebiliyorsunuz.
  • Diplomatik arayüzde artık yabancı karakterler görüntülenebiliyor.
  • Bölge arayüzünde değişiklikler yapıldı, daha fazla bilgi eklendi.
  • Artık birimlerinize yol inşa ettirirken bölge bölge ilerlemektense yolun gideceği hedef bölgeyi seçerek bu işlemi tek seferde yapabiliyorsunuz.

Eş Hükümdarlar (Günlük)

  • Aristokratik Cumhuriyetlerde artık Eş Konsül var. Eş Konsülün herhangi bir yetenek seviyesi mevcut konsülden yüksekse bu alanda kendisinden yararlanıyorsunuz. Sahip olduğu özellikler mevcut hükümdar gibi ülkenin geneline yansıyor. Hükümdar popülaritesi iki konsülün popülaritesinin ortalamasına göre belirlenirken, yolsuzluk seviyesi ikisinin toplamına göre hesaplanıyor.
  • Monarşilerde artık hükümdarın eşi “eş hükümdar” olarak sayılıyor ve herhangi bir yetenek seviyesi mevcut hükümdardan yüksekse bu alanda faydalar sağlıyor. Eğer mevcut varis, mevzubahis eş hükümdardan değilse eş hükümdar sayılan karakterin sadakati zaman içerisinde düşüyor.

Eyalet & Şehir Geliştirmeleri (Günlük)

  • Yeni “Şehir Geliştirme” etkileşimiyle şehirlerinizdeki Medeniyet Limitini ve Medeniyet artış hızını yükseltebiliyorsunuz.
  • Artık klan birliklerinde hangi türde askerlerin yer alacağına karar verebiliyorsunuz.
  • Her puan için bir tane olmak üzere 4 eyalet bazlı yatırım seçeneği eklendi: Askeri Güç ile Nüfus Verimliliği ve Eyalet Sadakati, Yurttaşlık Gücü ile Bina Limiti, Hitabet Gücü ile Yerel İthalat Rotası, Dini Güç ile Aynı Din Nüfus Mutluluğu.
  • Eyalet başkentleri artık sabit ve bu şehri kaybetmediğiniz müddetçe başka bir yere taşınmıyor.
  • Ülke başkentinizi artık nüfus farkına göre belirlenen bir maliyetle taşıyabiliyorsunuz.
  • Sahip olduğunuz eyaletlerde artık vasal devlet serbest bırakabiliyorsunuz.

Denizcilik Geliştirmeleri (Günlük)

  • Artık gemiler belli bir muharebe düzenine sahip.
  • Oyundaki Kadırgalar farklı rollere sahip 6 farklı sınıfa bölündü.
  • Ağır Gemiler bazı Askeri Geleneklerle açılabiliyor (Pers, Hint, Yunan) ve özel görevlere sahip.
  • Donanmalar artık kendilerine has Muharebe Taktiklerine sahip ve yakındaki bir limana geri çekilebiliyor.
  • Hafif Gemi kategorisine Liburnia gemisi eklendi.
  • Triremeler artık Hafif Gemi.
  • Orta Gemi kategorisine Tetrere ve Hexere gemileri eklendi.
  • Ağır Gemi kategorisine Octere ve Mega-Polyreme gemileri eklendi.
  • Ağır Gemiler ‘Liman Ele Geçirme’ göreviyle korumasız komşu limanları ele geçirebiliyor.
  • Ağır Gemiler ‘Liman Yağmalama’ göreviyle kıyıdaki kuşatmalarda açık yaratabiliyor.
  • Mega-Polyreme birimleri ‘Liman Saldırısı’ göreviyle kıyıdaki limandan 1 kale seviyesini düşürebiliyor.
  • Erzak ve tahribat seviyesini etkilemek üzere oyuna deniz menzili eklendi.
  • Gemiler artık deniz muharebelerinde ele geçirilebilir.
  • Korsanlar artık Paralı Asker arayüzünden kiralanabilir, kiralanmamış korsanlar bir noktadan sonra yağmalar düzenlemeye başlıyor. Korsanlara ev sahipliği yapan ülkeyle savaşta olmanız durumunda korsan limanının bulunduğu yerde limanı yıkarak onlara son verebiliyorsunuz.

Arsa Geliştirmeleri (Günlük)

  • Karakterler artık birden fazla arsaya sahip olabiliyor. Aynı şekilde bir şehirde artık mevcut her 10 köle nüfus başına 1 arsa bulunuyor. Sahipsiz arsalar devlet tarafından tahsis edilebiliyor veya satın alınabiliyor. Devlet isterse bu arsalara el koyabiliyor.
  • Karakterler sahip oldukları arsalardan gelir elde ediyorlar.
  • Eğer bir şehirdeki arsaların yarısından fazlası bir karaktere aitse, bu karakter isyan ettiğinde o şehir isyancıların kontrolünde oluyor.
  • Artık bir karakterin arsasını kaybetmesine sebep olacaksa kölelerin sosyal statüsünü değiştiremiyorsunuz.

Defter (Ledger) (Günlük)

  • Oyunda artık dünyadaki ülkelere dair bilgiler içeren sayfalar mevcut.
  • Ülkeler sayfası: Bu sayfada oyundaki tüm ülkeler çeşitli istatistikleriyle birlikte incelenebilir.
  • Hükümdarlar: Bu sayfada oyundaki mevcut tüm hükümdarlar inceleneiblir.
  • Eyaletler: Bu sayfada oynanan ülkenin dahilindeki eyaletlere dair bilgiler alınabilir.
  • Buluşlar: Bu sayfada oynanan ülkedeki aktif buluşlar incelenebilir.
  • Hükümdarlarımız: Bu sayfada oynanan ülkeyi bu zamana kadar yönetmiş hükümdarlar listelenir.

Hükümet Yetenekleri (Günlük)

  • Oyuna hükümet yetenekleri eklendi. Bu etkileşimlerden hangilerine erişebileceğiniz yönetim biçiminize bağlı.
  • Monarşi – Savaş Konseyini Topla: 10 yılda bir yapılabilir, bir veya birden fazla makam sahibi kişinin sadakati pahasına komşu topraklardan birinde hak iddiası kazanırsınız.
  • Monarşi – Sadakat Yemini İste: 200 Hitabet ve Dini Güç karşılığında varisinize +25 öncelikli varis bonusu verir.
  • Monarşi – Oyunlar Düzenle: Bu etkileşim monarşiler ve kabileler için bir hükümet yeteneğine dönüştürüldü.
  • Monarşi – Sanatı Destekle: 300 Yurttaşlık Gücü karşılığında 5 yıl boyunca %5 ana kültür mutluluğu ve %0.01 genel medeniyet kazanımı sağlar.
  • Cumhuriyet – Yurttaş Partiyi Güçlendir: Bina yapım maliyetini %15 azaltır, ancak Popülist nüfuzunu 5 yıllığına her ay 0.25 yükseltir. Yurttaşlık Gücü ile yapılır ve Yurttaş Parti baştaysa daha ucuzdur.
  • Cumhuriyet – Askeri Partiyi Güçlendir: %2.5 disiplin sağlar, ancak Popülist nüfuzunu 5 yıllığına her ay 0.25 yükseltir. Askeri Güç ile yapılır ve Askeri Parti baştaysa daha ucuzdur.
  • Cumhuriyet – Ticari Partiyi Güçlendir: Ticaret rotası oluşturma maliyetini %25 azaltır, ancak Popülist nüfuzunu 5 yıllığına her ay 0.25 yükseltir. Hitabet Gücüyle yapılır ve Ticari Parti baştaysa daha ucuzdur.
  • Cumhuriyet – Dini Partiyi Güçlendir: Nüfus dönüştürme maliyetini %25 azaltır, ancak Popülist nüfuzunu 5 yıllığına her ay 0.25 yükseltir. Dini Güç ile yapılır ve Dini Parti baştaysa daha ucuzdur.
  • Cumhuriyet – Popülist Partiyi Güçlendir: Tüm karakterlerinizin 5 yıllığına yolsuzluk seviyesini her ay 0.05 azaltır, Popülist Partinin nüfuzunu 5 yıl boyunca her ay 0.5 azaltır. Altınla geçirilir ve geçirilebilmesi için Popülist bir Konsüle sahip olmanız gerekir.
  • Kabile – Yağma Düzenle: 200 Askeri ve 200 Hitabet Gücü karşılığında Kölecilik Verimliliğini 5 yıllığına %10 arttırır.
  • Kabile – Kabile Göçüne Teşvik Et: Ülkenin merkeziyetçilik seviyesini azaltır, 5 nüfus ülkenizden ayrılarak bölgedeki bir başka yere yerleşir (boş yerler tercih edilir.)
  • Kabileler de Oyunlar Düzenle ve Savaş Konseyini Topla yeteneklerine erişebilir.

Makro Yönetim (Günlük)

  • Makro Yönetim arayüzünde nüfusları yükseltmek, asimile etmek veya dönüştürmek artık bu eylemi gerçekleştirmenizin tüm etkilerini size gösteriyor.
  • Bu eylemler için şehirleri sıralayarak en ideal şehri daha kolay bulabiliyorsunuz.

Bunların yanı sıra çok sayıda yeni event, denge değişikliği, yapay zeka geliştirmesi ve hata giderimi.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV