Humankind tarafından paylaşılan bu yazıda Vitruvian güncellemesiyle birlikte eğilimlerde yapılan denge değişiklikleri tanıtılıyor.
Eğilimler, Humankind’daki kültürlerinizin en önemli kısımlarından birisi. Aktif özelliklerinin güçlü olmasını, zaaflarınızı ortadan kaldırarak bir strateji oluşturmada size yön vermesini istiyoruz. Bu etkiler her ne kadar oyununuzu şekillendirse de, oyun içerisinde karar verme mekanizmalarını ortadan kaldıracak derecede etkili olmamaları, oyunun temposunu ve dengesini zedelememeleri gerekiyor.
Oyunculardan aldığımız yorumlar doğrultusunda, İnşaatçı ve Bilimci kültürlerdeki Land Raiser ve Collective Minds etkilerini mercek altına aldık. Yaptığımız incelemeler sonucunda bu bonusların, tecrübeli oyuncuların oyunu istenilenden çok daha erken bir şekilde bitirebilmelerini sağladığını gördük, öte yandan birçok oyuncu için inşaat ve araştırma alanlarında “nerede” değil, “ne zaman” sorusunu gündeme getirdiğini, yani oyunda her zaman tercih edildiklerini anladık. Bu iki etki, oyundaki diğer seçeneklere nazaran fazlasıyla güçlü ve bu istediğimiz bir şey değil.
Vitruvian güncellemesiyle birlikte, her iki etki için de bazı kısıtlamalar getiriyoruz:
- Bu etkiler, eş zamanlı olarak sadece 1 şehir üzerinde kullanılabilirler.
- Bu etkiler en fazla 10 tur sürebilir (oyun hızına bağlı olarak)
- Bu etkiler aktifleştirildikten 1 tur sonra kapatılabilir.
- Etki sona erdikten sonra, 10 tur geçmedikçe tekrardan aktifleştirilemez (oyun hızına bağlı olarak)
Bu yeni kısıtlamalarla birlikte, bu etkileri ne zaman ve nerede kullanacağınız konusunda daha dikkatli davranmanız gerekecek. Belki başkentinizde hızlıca bir altyapı inşası tamamlamak istersiniz, belki agresif bir komşunuzun harekete geçme ihtimaline karşın Land Raiser yeteneğini saklamak isteyebilirsiniz. En yüksek üretime sahip şehrinizde Collective Minds’ı açarak en yüksek faydayı mı sağlayacaksınız, yoksa küçük bir şehirde aktifleştirip başka bir şeye odaklanmadan devam mı edeceksiniz?
Birçok oyuncu, bazı eğilimleri zayıflatmak yerine diğerlerini güçlendirmek gerektiğini düşünüyordu. Zayıf yetenekleri güçlendirmenin daha eğlenceli bir oyun ortaya çıkardığı konusunda hemfikiriz fakat oyunun temposuna olan etkisi sebebiyle, bu eğilimleri zayıflatmak mecburiyetindeydik. Vitruvian güncellemesiyle birlikte Merchant ve Aesthete yeteneklerinde bazı güçlendirmelerimiz olacak, bu yeteneklerin “kazancı” eskisine nazaran daha yüksek olacak. Bu değişikliklerin ardından çok daha hızlı bir şekilde para kazanabileceksiniz.
Eğilimler üzerinde çalışmalar yapmaya devam edeceğiz, takipte kalın.