Humankind tarafından paylaşılan bu yazıda Ibn Battutta güncellemesiyle birlikte imparatorluk isimlerinde yapılan değişiklikler tanıtılıyor.
Bolivar güncellemesiyle birlikte oyunda çok sayıda geliştirmelerde bulunduk fakat gelecek için halen yapmak istediğimiz değişiklikler mevcut. Temmuz ayının sonlarında çıkmasını planladığımız Ibn Battuta güncellemesiyle birlikte “Çekici İmparatorluk İsimleri” adını verdiğimiz, bir süredir üzerinde çalıştığımız yeni bir özelliği oyuna ekliyoruz. Bu özelliğe “Çekici Oyuncu İsimleri” demek daha doğru olabilir. Humankind’da imparatorluklara tutarlı isimler vermek düşündüğümüzden çok daha zor oldu, desteklediğimiz tüm dil seçeneklerinde makul isimler ortaya çıkartmak için sürekli denemelerde bulunduk. Nihayetinde isimleri daha arkaplana itip, imparatorlukları avatarlarla temsil etmek istedik.
İmparatorluğun ismi neden önemli? Kültürünüzün zaman içerisindeki değişimi Humankind’da önemli bir rol oynuyor. Öte yandan oyunu oynarken sıklıkla “Hunlar savaş mı açmış? Hangi Hunlar?” gibi durumlarla karşılaşabiliyor, imparatorluklar sık sık isim değiştirdiği için “yeşil imparatorluk, pembe ülke” gibi takma isimler kullanılıyordu. Tüm bunlar eğlenceli bir durum ortaya çıkarmadığı gibi, avatarların kişiliğinin geri planda kalmasına sebep oluyordu.
Artık oyunda birçok etkileşimde avatar isminin kullanıldığını göreceksiniz, oyun boyunca aynı hükümdarla muhatap olacağınız için imparatorlukları karıştırmayacaksınız. Diplomasi arayüzü gibi avatarın bizzat görünmediği birçok pencerede avatarın ismi bulunacak. Böylelikle kimin kim olduğunu ve ne yapmaya çalıştıklarını daha net bir şekilde takip edebileceksiniz.
Yukarıda da gördüğünüz üzere avatarlar artık unvanlara sahipler. Bu unvanlar zaman içerisinde farklı hükümet türlerine göre değişim gösterecek. Bu sebeple oyunun başlarında Kral ve Kraliçe gibi unvanlar görürken, oyunun geç döneminde Başkanlar ve Yüce Liderlerle karşılaşacaksınız. Bu unvanların bazıları ideolojinize göre değişiklik gösterebilecek, aristokratik cumhuriyet olsanız dahi otoriter bir ideolojiye sahipseniz İmparator unvanına sahip olabileceksiniz.
Humankind’ın birçok özelliğinde olduğu gibi gelecekte bu özelliği nasıl geliştirebileceğimize dair çok sayıda fikre sahibiz. Yine de avatar isimlerine odaklanmanın oyunda diplomatik etkileşimlerde çok daha ilgi çekici senaryolar ortaya çıkaracağını, kalıcı ittifaklar ve kalıcı husumetler yaratacağını düşünüyoruz.
Önümüzdeki haftalarda Ibn Battuta güncellemesine dair ek bilgiler paylaşacağız.