Humankind’da Ibn Battuta Güncellemesi: Beta ve Dengeleme

Humankind geliştirici günlüklerinde bu yazıda Ibn Battutta güncellemesiyle yapılan denge değişikliklerine dair bilgiler veriliyor.

Ibn Battuta güncellemesinin çıkmasına az bir zaman kala sizlerle kültürlerdeki denge değişikliklerinden bahsetmek istedik.

Şöhretli imparatorluklar için vasallaştırmayı daha kolay hale getirmek veya nüfuz bazlı eylemleri oyunun orta ve geç döneminde daha ucuz hale getirmek gibi kapsamlı denge değişikliklerine sahip olsak da, bu güncellemede ana odağımız kültürlerdi. Nispeten zayıf kalan kültürleri güçlendirmek, fazla güçlü kültürlerde bazı değişiklikler yapmak istedik. Yaklaşık 2 düzine kültürde irili ufaklı değişiklikler yapıldı. Bu değişiklikleri bizzat incelemek isterseniz Steam üzerinden ibnbattuta_beta branşına katılabilirsiniz. Daha önceki günlüklerde bahsettiğimiz Yaşam Kalitesi Değişiklikleri ve İmparatorluk İsimleri de Ibn Battuta yamasına dahil, dolayısıyla betada bulunuyorlar.

Fenikeliler

Fenikeliler Akdeniz kıyılarında şehirler kuran önemli bir deniz gücü ve tüccar halkıydı. Ne yazık ki onların bu yönleri Humankind’da istediğimiz biçimde yansıtılamadı. Bireme ile diğer kültürlere nazaran denizde daha rahat bir şekilde keşifler yapabiliyorsunuz fakat üsleriniz, dolayısıyla imparatorluğunuz karada yer alıyordu. Gemileriniz karadan uzakta yelken açarken, kaşifleriniz zorlu arazileri tırmanmaya çalışıyordu. Artık böyle bir derdiniz yok, bundan böyle askerleriniz gemiye binerek topraklarınızı genişletebilir. Bireme artık Balıkçılık teknolojisiyle açılan taşıma gemileri, böylelikle kıyılarda rahatlıkla seyahat edebiliyor, yakın mesafedeki adalara çıkartmalar yapabilirsiniz. Kaşifleriniz için daha iyi bir koruma sağlamak adına, diğer kültürler gibi Pentekonter gemisi yapabiliyorsunuz fakat Miras Özelliğiniz bu noktada size avantaj sağlıyor.

Gotlar

Peki ya deniz sizi tutuyorsa ya da müzakere işlerinde pek de becerikli değilseniz? Merak etmeyin, yine de komşularınızın zenginliklerinden ve bilgilerinden faydalanabilirsiniz. Sadece biraz daha, direkt bir yaklaşım benimsemeniz gerekecek.

Gotlar bu zamana kadar pek popüler bir tercih değildi. Got Süvarileri özellikle taarruzda oldukça etkili olsa da, Miras Özellikleri ve Özel Binaları diğer kültürlerdeki ekonomik bonuslara kıyasla oyuncuların ilgisini çekmiyordu. Gotlara daha güçlü ekonomik bonuslar vermemiz gerektiğinin farkındaydık fakat Miras Özelliklerindeki yağmacılık temasını da korumak istedik, bu sebeple artık daha hızlı yağma yapmaktansa yağmalardan Bilim kazanacaksınız. Tumulus teknolojisini bunu daha da güçlendirdiği gibi, artık yağmalamak istikrarınızı düşürmüyor.

Hunlar ve Moğollar

Güçlü atlı birlikler demişken, Hunlar ve Moğollarda da bazı değişikliklerimiz oldu. Özel birimleri muharebede gayet etkili, yakalaması zor fakat birebir karşılaşmada aşırı güçlü değiller. Öte yandan birimlerinizi öldürdükten sonra çoğalmaları ve yeni birimler basmaları problem yaratıyordu. Birkaç atlı okçuyu defetmek başka, oyun boyunca atlı okçu hordasıyla muhatap olmak zorunda kalmak başka. Bu sebeple bazı değişikliklerde bulunduk, atlı göçebeler artık düşman birimlerini yendiklerinde sayıca artmıyorlar. Bunun yerine “Otlak” curiosityleriyle ordunuzu genişletebileceksiniz, ek olarak düşman bölgelerini yağmalamak aynı etkiye sahip olacak.

Birçok oyuncu bu iki kültürün birbirine fazla benzediğini düşünüyordu, bu sebeple miras özelliklerine ek bonuslar ekledik. Hunlar artık birlikleri düşman bölgesinde olduğu her tur Bilim kazanıyor, böylelikle fetih peşinde olmasanız bile saldırgan bir oyun yaklaşımı benimsemeniz gerekiyor. Öte yandan Moğollar haraçgüzar devletlerden fazladan altın kazanıyor.

Amerikalılar

Şimdi birkaç yüzyıl atlayıp Amerikalılara bakalım. Savunma Ajansı’nın sıklıkla çağın, belki de oyunun en zayıf Özel Binası olduğu söyleniyordu. Garnizonlarla olan sinerjisi ve muharebedeki fazla sınırlı etkisi neticesinde oyuncular faydalarını yetersiz buluyordu. Etkisini arttırmak aynı zamanda maliyetinin de artmasına sebep oluyordu.

Artık Savunma Ajansı ekonomi ve askeriyenizde size destek olacak. İstikrarınızı azaltmayacak, garnizonlarla daha güçlü bir sinerjiye sahip olacak ve Market/Ev olarak da işlediği için ekonomik faydalar sağlıyor. Ek olarak birimlerinize yeni yüksek teknoloji silahlar veriyor. İmparatorluğunuzdaki her Savunma Ajansı kara, deniz ve hava birlikleri fark etmeksizin birimlerinizin bombardıman yeteneklerini arttırıyor.

Ek olarak, dini Özel Binalara sahip kültürlerin daha az seçildiğini görüyoruz. Din kutsal bölgeler ve dini harikalarla yayıldığı için, İnanç gerekli bir kaynak olarak görülmüyordu ve genellikle ekonomik kaynaklar tercih ediliyordu. Bu kültürleri daha çekici hale getirmek için ilkelere bazı ekonomik faydalar eklemeye karar verdik. Askeri olmayan her ilke kutsal bölgeler dahil olmak üzere dini binalara ekonomik faydalar sağlayacak. Aynı zamanda dini binaların bilgi çubuklarındaki hatayı giderdik, böylelikle onları daha kolay bir şekilde fark edebileceksiniz. Ekonomi binalarıyla karşılaştırıldıklarında yine zayıf kalabilirler fakat artık tüm dini binalar, dininize göre sizin ekonominize bir fayda sağlayacak, bu değişikliğin dini oynanışı daha ilginç hale getirmesini umuyoruz.

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV