Humankind’da Ekim 2021 Güncellemesi


Humankind geliştirici günlüklerinde bu yazıda Ekim 2020 güncellemesine dair bilgiler veriliyor.

Geçtiğimiz hafta sizlere çıkışından bu yana Humankind’da yaptığımız geliştirmelerden bahsetmiş, 28 Ekim tarihinde çıkartmayı planladığımız güncellemeye dair bilgiler vermiştik. Bu yazıda yeni oyun ayarlarından denge değişikliklerine bu güncellemenin içeriğini tanıtacağız.

Oyunun çıkışının ardından karşılaştığımız yorumlarda oyuncuların oyun koşulları üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmak istediklerini gördük. Stratejik kaynaklar, oyunun uzunluğu, bitiş koşulları ve hatta karşılaştıkları rakipler şeklinde oyuncular daha farklı ayarı değiştirebilme beklentisine sahip ve çoğunlukla ideal ayarın ne olduğu konusunda farklı fikirlere sahipler. Bu farklı fikirleri oyunda yansıtabilmeleri için oyun oluşturma arayüzüne yeni ayarlar ekliyoruz.

Kimi oyuncular sınırlı kaynaklar için rekabet etmekten keyif alırken, kimileri kaynak sıkıntısı çekme ihtimalini sıfıra düşürmeyi doğru buluyor. Bu sebeple oyuna kaynak bolluğu ayarı ekliyoruz. Bu şekilde lüks kaynakların ve stratejik kaynakların miktarını belirleyebiliyor, varsayılan ayara nazaran daha nadir veya daha bol bulunmalarını sağlayabiliyorsunuz.

Buna ek olarak, avatar ve persona sistemlerinde de çalışmalar yapıyoruz. Oyuna rakip seçimi esnasında “rastgele persona” ayarı ekledik (tek bir butonla hepsini rastgeleleştirebiliyorsunuz), oyun esnasında sürprizlerle karşılaşmak isterseniz, bu şekilde bilinemez bir düşman oluşturabilirsiniz. Kendi personanızı daha kolay yönetebilmeniz için persona ekranına Games2Gether’e yükleme veya indirme için butonlar ekledik. Bunları kullanarak farklı bir bilgisayarda kendi personanızla oynayabileceksiniz.

Oyuna eklediğimiz renk seçme aracı sayesinde, altyazıların ve imparatorluk renklerinin rengini ayarlayabilirsiniz. Bu ayar renk körlüğü için kendi içerisinde ön ayarlara sahip, ancak herkes dilediği şekilde renklerde oynamalar yapabilir.

ColorPickerDiplo.png

Geçtiğimiz hafta bahsettiğimiz üzere, oyuncuların oyunun bitiş koşulları üzerinde de kontrol sahibi olmak istediklerini gördük. Bu alanda da bazı çalışmalarımız var fakat bunların en iyi şekilde çalıştığından emin olmak adına bu değişiklikleri Ekim güncellemesinden sonra paylaşacağız. Muhtemelen Kasım ayının ilk haftası çıkacak olan bu güncellemeyle, bitiş koşullarını dilediğiniz gibi kapatıp açabileceksiniz, kirlilik ve tur limitini kaldırarak gerçek anlamda sona kalanın kazandığı oyunlar oynayabileceksiniz.

Oyunun temposuna ve dengesine dair önemli miktarda tartışma okuduk, kültürler arasındaki güç farklılığından erken dönem ile geç dönem arasındaki tempoya kadar birçok unsur dile getirildi. Kültürler arasında dengesizlikler olduğu konusunda sizlerle hemfikiriz, bazı kültürler beklemediğimiz şekilde zayıf kalıyor. Buna ek olarak oyun, oyunun 2. yarısına girilmesiyle birlikte haddinden fazla hızlanıyor, bu yamayla birlikte bu alanlarda değişiklikler yapacağız.

Neolitik çağda oyalanarak birim sayısını ve nüfuzu arttırıp, erken dönemde hızlı bir büyüme sağlanabiliyordu. Bu stratejiyi zayıflatmak ve oyunun temposunu düzene sokmak için Sanctuary’den edindiğiniz Gıda miktarını azaltıp, mamutları biraz daha tehlikeli hale getireceğiz. Ek olarak, kaşifler ufak da olsa bir bakım maliyetine sahip olacak. Böylelikle oyunun erken döneminde kaşiflerden oluşan ordular kurup etrafa saldırmanın cazibesi azalacak. Bu değişiklikler neolitik çağdaki büyümeyi yavaşlayıp, antik çağı geciktirerek güçlenme taktiğini kısıtlayacaktır.

Oyunun son döneminde yaşanan tempo artışı, oyuncuların şehirlerindeki ekonomik büyümeyle ilişkiliydi. Bunu önlemek adına özellikle oyunun ikinci yarısına denk düşen teknoloji ve inşaatların maliyetlerini gözden geçiriyoruz. Buna ek olarak semtlerin ve lüks kaynakların istikrara olan etkisi üzerinde çalışmalarımız var, bu şekilde oyunun son döneminde bir yandan birbiriyle sinerji sahibi semtler inşa ederken, diğer yandan yüksek istikrarı korumanız zorlaşacak.

Kültürler üzerinde de çalışmalarımız var. Güçlü ekonomik bonuslar oyunun son dönemindeki tempo artışında rol sahibi, bu sebeple ilk olarak onlara odaklanıyoruz. Özel Quarterlarda, nüfus bazlı koşulsuz bonusların birçoğu siliniyor. Örneğin Khmer Baray, Fransız Exhibition Hall binası ve Türk Public School binası (komşu bonusu dahil) bu değişikliklerden nasibini aldı. Bu bonusların her koşulda iyi bir seçenek olmaktansa, koşulsal bir şekilde etkili olmalarını istiyoruz. Birimlerin muharebe gücü ve maliyetleri üzerinde, bunları oyuncuların beklentilerine yaklaştıracak bazı çalışmalarımız olacak fakat bunlar Ekim güncellemesinde değil, onu takip eden ek güncellemede oyuna eklenecek.

FrenchCity.png

Civiclerin dengesi de sıkça dile getirilen hususlardan birisi, bu sebeple birçok Civic’in etkisi üzerinde çalışmalarımız oldu. Örneğin Nükleer Silahsızlanmayı seçmeniz artık sadece nükleer testler gerçekleştirenlere karşı Grievance vermekle kalmıyor, aynı zamanda Fame artışına kalıcı bir bonus verip barışçıl diğer ülkelere karşı temel savaş desteğini düşürüyor.

Son olarak Expansionist’in zayıflığı gündem konusu olan maddelerden birisi, bu sebeple Expansionist çağ yıldızlarının koşullarında bazı değişikliklerimiz olacak. Aktif yeteneği ücretsiz olmasının yanı sıra, savaşta olduğunuz imparatorluklara karşı da kullanılabilecek.

Oyunun mod desteğinde de bazı çalışmalarımız var. Oyun artık mod.io uyumluluğuna sahip, Humankind mod.io sayfasından modlar veya haritalara abone olabileceksiniz ve oyunda hesabınıza giriş yaptığınızda bu modlar otomatik olarak yüklenecek. Humankind mod araçlarının ilk sürümünün yakın bir zamanda Steam üzerinden erişilebilir olmasını umuyoruz, bu şekilde kendi içeriklerinizi oluşturabileceksiniz.

Sizlerden gelen yorumları dikkatle incelemeye devam edeceğiz. Sizlerin sesini daha iyi bir şekilde duymak için, oyunu sildiğinizde karşınıza çıkacak bir anket formu planlıyoruz. Umuyoruz ki bu şekilde çok daha kapsamlı bir şekilde sizlerin düşüncelerini duyabileceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV