Humankind tarafından paylaşılan bu yazıda oyunun çıkışı sonrasındaki duruma ve Ekim güncellemesine dair bilgiler veriliyor.
Humankind’ın çıkışının üstünden yaklaşık 2 ay geçti ve henüz yolun başında olduğumuzu düşünüyoruz. Oyunculardan gelen tutkulu yorumları dikkatle takip ettik, bir işe tutkuyla yaklaşmak çoğu zaman eleştirel yaklaşmayı da beraberinde getiriyor, bu sebeple ilk birkaç hafta Games2Gether ve Steam üzerinde sizlerden gelen yorumları okuduk. Sadece oyuna dair beğendiğiniz şeyleri öğrenme açısından değil, aynı zamanda hangi problemlerin öncelik taşıdığını anlamamız açısından bu yorumlar bizim için çok önemli.
Bu yazıda yaptığımız geliştirmelerden, denk geldiğimiz yorumlardan ve önümüzdeki yama için neler üzerinde çalıştığımızdan bahsedeceğiz.
İlk Yamalar
Çıkışın hemen ardından topluluk tarafından belli meselelerin tartışıldığını gördük. Oyuncuların birçoğu Yakın Çağı ve hatta Sanayi Çağını tam anlamıyla tecrübe edemiyordu zira harita üzerinde yer alan kaynaklar yeterli olmuyor, oyunlar kirlilik sebebiyle erken bir şekilde sona erebiliyordu. Bu sebeple oyunun son dönemindeki kaynakları arttırdık, kirlilik limitini yükselttik ve bu seviyeyi düşürmenizi sağlayacak bazı seçenekler oluşturduk. Bu sayede oyuncular son çağları daha iyi bir şekilde tecrübe edebilir hale geldi. Birçoğunuzun bu alanda daha fazla değişiklik beklediğinin farkındayız. Bunların yanı sıra şehirlere denizden yapılan saldırılarla ilgili bir problemi de ortadan kaldırdık.
Bunların yanı sıra farklı alanlarda da çalışmalarımız oldu, Teslim Olma Arayüzünde farklı bölgelerin daha kolay bulunabilmesini sağlamak adına bazı değişiklikler gerçekleştirdik. Yapay zekada özellikle ordu ve muharebe yönetimi hususunda iyileştirmelerde bulunduk. Harita editörü için daha kapsamlı validation araçları oluşturduk.
Elbette oyunculardan gelen raporlar doğrultusunda oyunun istikrarını ve performansını geliştirmeye yönelik çalışmalarımız da oldu.
Devam Eden Çalışmalar
Ekibimiz forumda her yere yetişemese de, tartışmalarınızın okunduğundan emin olabilirsiniz. Neolitik çağdaki nüfus artışından oyun bitiş koşullarına, kültürler arası dengeden oyunun temposuna, birimlerin görüş menzilinden dine, personalara yönelik yaşam kalitesi iyileştirmelerinden daha birçok farklı konuda yazdıklarınızı dikkatle takip ediyoruz. Şimdiden çok sayıda oyunun çökmesine veya turun tıkanmasına sebep olabilen hatayı gidersek de, özellikle Mac sürümü için multiplayer istikrarı ve çökme hatalarıyla ilgili çalışmalarımız sürüyor. Bu sorunların her biri, her ne kadar aynı şeye sebep olsa da, farklı sebeplerden kaynaklanıyorlar ve her birini ayrı bir şekilde incelememiz gerekiyor. Benzer bir şekilde multiplayer bağlantı hataları, bizim düzenlediğimiz testlerde tespit etmemizin zor olduğu farklı değişkenler barındırıyor. İşin kısası, bu sorunları gidermek düşündüğünüzden daha zor, bu da hem sorunun teşhisini hem de hataların gerçekten düzeltilip düzeltilmediğinin tespit edilmesini yavaşlatıyor.
Oyunun Mac sürümünün çıkışının ertelenmesi sebebiyle Mac oyuncularımızdan özür dilemek istiyoruz. Oyunun Mac sürümü üzerinde iyi bir yol katetsek de, M1 uyumlu sürüm hiç beklemediğimiz bir şekilde bizi zorladı. Öncesinde yeterli bilgiye ve donanıma sahip olmadığımız için, çıkış öncesinde uyumluluk üzerinde çalışmalara başlayamadık. Bu gecikmeyi öngöremediğimiz için üzgünüz. Şu anda testlerimizi yapıyoruz ve önümüzdeki hafta sizlerle daha fazla bilgi paylaşıyor olacağız. Bu esnada Steam’de yer alan Mac Betası üzerinde çalışmalarımız devam edecek.
Bu hataları bir an önce gidermeyi umuyoruz fakat size herhangi bir tarih vermemiz mümkün gözükmüyor.
Gelecek Özellikler
Bu yazı bu zamana kadar yaptığımız ve şu anda yapıyor olduğumuz çalışmalardan ibaret olmayacak, sizlere gelecekte neler üzerinde çalışmak istediğimizden de bahsedeceğiz. Birçoğunuzun din, diplomasi, kültür, kirlilik, oyuncular için daha fazla seçenek oluşturma ve diğer oyun sistemleriyle daha fazla etkileşim gibi alanlarda çalışmalar beklediğinin farkındayız. Oyunun birçok alanında geliştirmeler yapılabileceği konusunda sizlerle hemfikiriz fakat yapılan her değişikliğin dikkatlice değerlendirilmesi gerekiyor ve tüm bunlar zaman alıyor. Heyecanlanacağınızı düşündüğümüz bazı geliştirmelerimiz söz konusu fakat henüz bunlar hakkında size bilgi veremeyeceğiz.
Önümüzdeki Güncelleme
Şimdi beklediğiniz habere gelelim, önümüzdeki güncellemeyi 28 Ekim tarihinde çıkartmayı planlıyoruz. Bu güncellemede oyunun başlangıcı esnasında kaynak bolluğuyla ilgili yeni bir ayar, bitiş koşulları, topluluk tarafından tartışılan, oyunun temposunun orta ila geç dönem arasında ani artışına dair değişiklikler ve son olarak çeşitli kültür dengelemeleri bulunacak. Önümüzdeki hafta bu değişikliklerden daha ayrıntılı bir şekilde bahsediyor olacağız.