Humankind geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyunda kişisel avatar tasarımına dair bilgiler veriliyor.
Selam millet!
Bugün sizlere daha önceleri çeşitli ipuçları paylaştığımız bir özelliğe dair bilgiler vereceğiz: Avatar ve Yapay Zeka. Bir dakika, avatarlar basitçe oyuncuları yanıstan bir karakterden ibaret değil mi? Yapay zeka da ne alaka? İşte bu soruların cevabı için aşağıdaki videoyu ve blog yazısını okuyabilirsiniz.
Kültürlerin sık sık değiştiği bir oyunda, uğraşmak zorunda kaldığınız farklı medeniyetleri nasıl tanıyabilirsiniz? Elbette oyuncu rengi ve belki bir simge olacak ancak bunlar pek de kişiliği tanımlayan unsurlar değil. Kırmızı oyuncu ya da at imparatorluğu ile karşılaşmak, karakolunuzu çalan aşağılık komşulara rastlamak veya savaşta yardımınıza gelecek (ya da gelmeyecek) iyi bir dostla tanışmak kadar eğlenceli değildir… Humankind’da tüm medeniyetler bir avatarla temsil edilecek ve bir oyuncu olarak kendinize göre özelleştirip başkalarıyla paylaşabileceksiniz.
Özelleştirilebilir karakterler, Amplitude için tamamen yeni bir şeydi. Bu sistemi sıfırdan geliştirmek ve oyunun geri kalanıyla tutarlı hissettirebilecek bir stil, doğru teknikler ve gölgelendiriciler bulmak çok çalışma gerektirdi. Avatarların seçtiğiniz kültürleri temsil eden kostümler giymelerini ve olabildiğince otantik hissettirmelerini istedik. Bu yüzden tarihçimizle hemen hemen her ayrıntıyı kontrol etmek zorunda kaldık.
Avatarlar her ne kadar bulunduğu medeniyeti temsil etmeye çalışıyor olsalar da oyunculara medeniyetleri için hayal ettikleri kurgusal bir lideri tasarlayabilmesi için bol bol özgürlük vermek istedik. Bu nedenle birçok farklı özellik, her özellik için çeşitli seçenekler ve detaylı yüz özelleştirmesine odaklandık. Bunun da ötesinde avatarınız için diplomatik etkileşimlere, diyalog ve jestlerle nasıl tepki vereceğini belirleyen bir kişilik de seçebileceksiniz.
Arkadaşlarınız, birlikte oynarken avatarınızı görebilecekler hatta avatar paylaşma özelliği sayesinde siz etrafta yokken bile size karşı oynayabilecekler.
- Kalıplar, avatarınızın genel eğilimleri ve davranışlarıdır. Çok ileriyi mi planlamaya çalışıyorlar yoksa günübirlik mi yaşıyorlar? Sadık müttefikler mi, yoksa sırtınızı döndüğünüzde bıçaklayacaklar mı? Onlara da aynısını yapılırsa kin besleyecekler mi? Bunları temsil eden birkaç farklı ekseni her iki yönde istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.
- Eğilimler kalıplardan çok daha spesifiktir. Avatarınızın sahip olacağı bir tür tuhaflığı veya neredeyse bir takıntıyı temsil ediyorlar. Acı sona kadar asla teslim olmuyor musunuz, yoksa zafere giderken herhangi bir talepte bulunmayı istemiyor musunuz? Avatarınız da aynısını yapabilir. Ya da belki bir antik çağ kültürü seçme ve onu çağdan çağa taşıma fikrini seviyorsunuzdur? Avatarınızın da bu şekilde oynamasını sağlayabilirsiniz.
- Son olarak avatarınıza istediğiniz oyun stilini tamamlamak için kullanabileceğiniz pasif bonuslar verebilirsiniz. Humankind’da savaştan savaşa koşan bir oyuncuysanız, avatarınıza özel birimlerinizi daha da güçlendirecek pasif bonuslar seçebilecekseiniz. Belki araştırmayı ve ticareti tercih edersiniz, o zaman avatarınızın bonusunu bilim ve para üretmeye biraz destek olacak şekilde seçebilirsiniz.
Elbette, bu seçeneklerin ve kombinasyonların bazıları diğerlerinden daha güçlü olabilir, bu nedenle onları avatarınıza eklemek için harcamanız gereken puanlar birbirinden farklıdır. Bazı seçenekler ilk başta sizin için mevcut olmayabilir ve oyundaki başarılar aracılığıyla kilidi açılabilir.
Avatarlar ve onların yapay zekaları ile ilgili yazdığımız bu blog yazısından keyif aldığınızı umuyoruz. Düşüncelerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin!