Humankind: Together We Rule’da Ajanlar ve Gizlilik

Humankind geliştirici günlüklerinde bu yazıda Ajan ve gizlilik sistemi tanıtılıyor.

Diplomasi imparatorluğunuzun başarısı için olmazsa olmaz, ancak her teklif masanın üstünde yazmayabilir. Müzakereler başarısız olduğunda biraz casusluk birçok kapıyı açabilir. Kimi zaman yapılacak en doğru hamle rakibi gizli bir şekilde tahrip etmek veya onu bir tuzağa çekmektir. Yeni ajanlar ve gizlilik sistemiyle artık bunu yapabileceksiniz.

Ajanlar
Ajanlar, muharebe dışı eylemlerde bulunabilen özel bir birim türüdür. Diğer birimlerden farklı olarak kaç adet Ajan üretebileceğiniz bir sınırı vardır. Oyunda 2 tür Ajan bulunur: Temsilciler ve Casuslar. Bu iki grup da ortak Ajan limitine tabiidir.

Casuslukla neler yapabileceğinizi incelemeden evvel gelin Temsilcilerden bahsedelim. Antik Çağ itibariyle Temsilci üretebileceksiniz. Temsilciler sınır statüsü ne olursa olsun istedikleri toprağa girebilirler, yollarda daha hızlı hareket ederler. Bu da düşman topraklarını keşfetmeniz ve onlar üzerinde Koz elde etmeniz için onları güzel bir silah haline getirir.

Peki ya koz nedir? Kozlar Elçilik etkileşimleriyle diğer imparatorluklar üzerinde kullanabileceğiniz yeni bir kaynak türüdür. İmparatorluklar arasında bir zıtlaşma (grievance) tetiklendiğinde, bu zıtlaşma arkasında – eğer Diplomat bir kültürle oynamıyorsanız – sadece Ajanlar tarafından toplanabilen bir Koz bırakır. Eğer toplanabilecek bir Koza rastlayamıyorsanız, Temsilcilerinizi Bağımsız Halklara göndererek onlarla ilişkinizi güçlendirebilirsiniz. Koruma ve İnsanoğlu Kongresinden önümüzdeki hafta bahsedeceğiz.

Eğer etrafta gezerken görülmek pek de hoşunuza gitmiyorsa Casuslar ve Casusbaşıları sizin iyi birer arkadaşınız olacaktır. Ortaçağ ve Erken Modern Çağda açılan bu Ajanlar gizlilik halinde hareket eder, kendilerini göstermeden çeşitli yollarla düşmana hasar verebilirler. Bunlar düşman ordularının hareketini kısıtlamaktan şehirlerine zarar vermeye ve değerli kaynakları çalmaya kadar farklı eylemlerde bulunabilirler:

  • Şehri İzle: Ajan, şehirde bulunduğu süre zarfında şehre ve üretimine dair bilgi sağlar.
  • Orduyu İzle: Ajan birkaç turluğuna hedefteki orduyu takip eder.
  • Semti Hortumla: Ajan bulunduğu semtteki kaynağın bir kısmını başkentinize aktarır.
  • Orduya Hasar Ver (Sadece Casusbaşı): Birkaç turluğuna orduya muharebe gücü dezavantajı verir.
  • Semte Hasar Ver (Sadece Casusbaşı): Birkaç turluğuna semt devredışı kalır.
  • Şehri Etkile (Sadece Casusbaşı + Askeri Koordinasyon gerekir): Şehre dezavantaj verir, sizin lehinize olacak şekilde isyancı orduları veya daha farklı olumsuz olaylar tetikler.
  • Sahte Ordu Kur (Sadece Casusbaşı + Askeri Koordinasyon gerekir): En güçlü ordunuzun görüntüsünde, hareket edemeyen geçici bir sahte ordu oluşturur.

City_tag.jpg

Metternich Güncellemesi: Gizlilik Değişiklikleri
Peki bu ajanlar nasıl gizli kalıyor? Sabotajcı veya Komando gibi diğer gizli birimlere ne oldu? Eski gizlilik sisteminin anlaşılmasının zor olduğunun farkındaydık. Yeni sistemde gizlilik değeri zaman içerisinde harcanıyor ve sıfırlandığında biriminiz görünür hale geliyor. Artık yanlış bölgeye tıkladığınızda bir anda görünür olmak gibi bir durum yok. Ek olarak yeni sistem görüş menziline değil, bölgelere dayalı, dolayısıyla hem daha rahat hareket edebiliyorsunuz hem de casusluk karşıtı eylemlerde daha kolay bir şekilde bulunabiliyorsunuz.

Ordunuzun ne kadar gizli kalacağı, bulundukları bölgenin tespit etme değerine göre değişiklik gösteriyor. Ordular, semtler ve uçaklar tespit değerini etkiliyor ancak her kategoride sadece en yüksek değer söz sahibi oluyor. Doğru birimlere sahip olmadıkça bir yere daha fazla ordu göndermeniz düşmanı daha kolay görebilmenizi sağlamıyor. Tespit etme değeri her tur gizlenen birimlerin gizlilik değerini azaltıyor ve 0 gizlilik değeri kaldığında görünür hale geliyorlar. Bir ordunun sahip olabileceği maksimum gizlilik değeri, orduyu oluşturan birimlerin minimum gizlilik değerine göre ölçülüyor. Birçok birim oyunda 0 gizlilik değerine sahip, yani düşman şehirlerine sızmak istiyorsanız bir orduyla yapmanız pek de olası değil.

Peki birçok birim gizlenme konusunda becerikli değilse, savaşa gizliliği dahil edenler nasıl yapacak? Çok basit, pusu kuracaklar. Eğer bir ordu, halihazırda gizlenmekte olan bir ordunun bulunduğu bölgeye ilerlerse pusu muharebesi tetiklenecek. Bu muharebede gizlenen ordu saldırgan olarak sayılacak ve ilk turda çok yüksek bir avantaj sahibi olacak. Savunan ordu ise herhangi bir takviye getiremeyecek. Elbette bunun sonucunda gizliliğini kaybetmiş olacaksınız ve yeniden gizlenmek için güvenli bir pozisyona geri dönmeniz gerekecek.

Detection_Warning_tag.jpg

Ajanlardan ve gizlilik sisteminden güzel bir şekilde faydalanacağınızı düşünüyoruz. Önümüzdeki yazıda sizlere İnsanoğlu Kongresinden ve Bağımsız Halklar için eklenen yeni etkileşimlerden bahsedeceğiz.

Yazar: Cem Kaya

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV