Merhabalar, Stellaris için yazılmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bu günlükte üzerinde çalıştığımız Heinlein kod adlı 1.3 yamasına dair bilgi vermeye devam edeceğiz. Bu haftaki geliştirici günlüğünde özellikle askeri alanlarda yapılan değişikliklere odaklanacağız.
Belirlenmiş Roller
Stellaris’te gemi türlerine yönelik eleştirilerin genel odağı gemilerin herhangi bir rolünün bulunmamasıydı. Gemiler arasındaki en büyük farklılık Corvette’lerin büyük silahlara sahip olamamasıydı, bunun dışında gemiler arasında herhangi bir fark bulunmuyordu. Bu durum bir şablon belirleyip tüm oyun boyunca bu şablonu kullanarak oyunda başarılı olabilmenizi sağlıyordu. Bu duruma bir çözüm üretmek için oturup gemilere ne tür roller belirleyebiliriz diye düşündük ve aşağıdaki sonuca ulaştık.
- Corvetteler hızlı ve çevik gemiler, özellikler yakın mesafede düşmanın ana gemisine iyi hasar veriyorlar.
- Destroyerlar ana geminizi korumakla görevli, yaklaşan Corvettelere karşı avantajlı ve çeşitli saldırılara karşılık verebiliyor.
- Cruiserlar yakın mesafe tankları olarak düşman saldırılarına göğüs gerebiliyor, düşman destroyer ve ana gemilerine büyük hasar verebiliyor.
- Battleshipler uzun mesafeli topçu ve taşıma gemileri.
Eğer işleri biraz daha basitleştirmemiz gerekirse :
- Corvetteler Cruiser ve Battleshiplere karşı iyi.
- Destroyerlar Corvette ve Strike Craftlara karşı iyi.
- Cruiserlar Destroyer, diğer Cruiserlar ve Battleshiplere karşı iyi (dizaynlarına bağlı olarak)
- Battleshipler Cruiserlara ve diğer Battleshiplere karşı iyi.
Bu değişikliklerle birlikte her gemi net bir amaca sahip, dilerseniz geminin iyi olduğu hususlar arasında silah değişiklikleri yaparak farklar yaratabilirsiniz. Dilerseniz Cruiserlarınızı tamamen Battleship yokedici haline getirebilir veya hızlı saldırıyla Corvettelerinizin önünü açan gemiler haline getirebilirsiniz. Şunu da not etmekte fayda var, bu gemilerin ana şablonu bu rollere uyumlu olmayabilir, Corvetteler torpido silahsız veya Destroyerlar Corvette’leri almakta faydalanacağı teknolojisiz olacaklardır, dolayısıyla bu gemilerin nihai rolü oyunun ileri döneminde kendisini gösterecek.
Bu değişikliklerle uyumlu bir biçimde gemi tasarımında da çeşitli değişikliklerde bulunduk. Yaptığımız ilk değişiklikle 3 yeni silah slotu ekledik.
- Torpido slotlarına normal Torpido silahları ve Enerji Torpido silahları takılabiliyor. Bu silahlar yakın mesafe silahları ancak çok yüksek hasar verebiliyorlar. Özellikle düşmanın ana gemilerine büyük hasar verebilen bu silahlar sadece Corvette ve Cruiserlar tarafından kullanılabiliyor.
- Point Defense slotları füzelere, torpidolara ve fighter silahlarına karşı savunma sağlıyor. Destroyerlarda bol miktarda Point Defense bulunabiliyor.
- Extra Large slotlarında yüksek menzilli büyük silahlar kullanılabiliyor, bu silahlar geminin önünden ateşlenebiliyor. Tachyon Lances, Arc Emitters, Mega Cannons gibi bu silahlar sadece Battleshiplerde bulunabiliyor.
Aynı zamanda mevcut gemi tasarımlarında birkaç modülü bu yeni dizayna uymadığı için kaldırdık. Dolayısıyla artık Battleshiplere bol miktarda küçük silahlar ekleyerek onları Corvette’lara karşı iyi hale getiremeyeceksiniz. Bu hususta gerçekçiliği oynanış için feda ettik, yoksa Battleship’e küçük silah takamamanız için gerçekçi hiçbir sebep yok.
Utility Slot
İlgi göstermemiz gerektiğini düşündüğümüz bölgelerden bir diğeri de Utility slotlarıydı. Bu slotlarda oyuncular geminin boyutuna, düşmanın silahına ve teknoloji seviyesine göre ya zırh depoluyordu ya da kalkan. Yenilenebilir gövde gibi diğer kullanılabilir unsurlar genellikle tercih edilmiyordu, bu durumu çözmek için aşağıdaki değişiklikleri yaptık.
- Zırhlar tarafından azaltılan hasar artık geminin boyutundan etkileniyor, dolayısıyla 1 zırh koyduğunuzda küçük bir Corvette devasa bir Battleship’ten daha çok faydalanıyor. Bu değişiklik küçük gemilerde zırhı daha önemli hale getiriyor.
- Cyustalline Hull Plating, Shield Capacitor gibi özel seçenekler artık kendi özel slotlarına sahip.
- Afterburner adı verilen yeni utility türü geminin muharebedeki hızını yükseltiyor.
Diğer Değişiklikler ve Notlar
- Bu değişikliklerin yanı sıra oyundaki tüm silahları, özellikle Strike Craft, Point Defense ve Creature Weaponları dengelemeyi planlıyoruz.
- Combat Computerlar artık tüm gemileriniz için ortak olmak yerine ayrı ayrı gemiler için ayarlanabilir olacak. Corvetteler kendilerine has bir bilgisayara sahipken destroyerlar hedef almalarını kolaylaştıran bir bilgisayara sahip olacaklar.
- Acil durum FTL’sinde yaptığımız değişiklikle birlikte gemiler artık MIA (kayıp) olarak işaretlenecek, böylelikle muharebeden kaçan gemiler her zaman güvenli bir bölgeye erişebilecek.
- Aura kullanma yetisine sahip özel bir gemi türü eklenmesi planlanıyor, bu gemileri üretme sayınız gemi kapasitenizle ölçülecek, bu gemi türünü ekledikten sonra auraları diğer gemilerden kaldıracağız.
- FTL’ler arasında dengelemeler yapılıyor. Bu dengelemelerde şimdilik öne çıkan fikir dost bir bölgeye ne kadar uzaksanız gemilerinizin o kadar yavaş hareket etmesi.
- Savaş esnasındaki gemi formasyonlarında geliştirilme yapılması planlanıyor.
Geliştirici günlüğündeki değişikliklerin bazılarının henüz uygulanmadığını, dolayısıyla ekran görüntülerinde incelenemeyeceğini hatırlatalım.
Bu haftalık bu kadar, haftaya Heinlein yamasına dair bilgi vermeye devam edeceğiz.