Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde Yugoslavya ve Romanya değişiklikleri tanıtılıyor.
Herkese merhabalar, 1.10 Collie yamasına dair yazılan bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün sizlere Death or Dishonor eklentisine sahip kişilerin erişebileceği bazı yeni içeriklerden bahsedeceğiz. Anlatacağımız her şey Death or Dishonor eklentisine sahip kişilerce elde edilecek, Battle for the Bosporus eklentisini satın almanıza gerek olmayacak. Steam mağazasındaki sızmış ekran görüntüsünden bu bilgiye umduğumuzdan daha erken ulaşmış olabilirsiniz, tahmin edeceğiniz üzere bugün sizlere Yugoslavya ve Romanya odaklı değişiklikleri tanıtacağız.
Ekibe tam zamanlı olarak katıldığımda önüme Death or Dishonor’a yönelik eleştirilerin bulunduğu bir liste konmuştu. Bu listede en önemli kısım Yugoslavya ile alakalıydı, yara bandı çözümler uygulamaktansa Yugoslavya odak ağacının bir kısmını baştan tasarlamayı uygun gördük.
Bu baştan tasarlama önceki çalışmalarımızdan daha küçük bir çalışma. Değişikliklerin ilk aşaması asıl işten geriye kalan ekstra zamanlarda gerçekleştirildi, BtfB içeriğinin üstüne gelen ekstra işin boyutunu olabildiğince küçük tutarak Yugoslavya ile oynayan oyunculara hem tarihsel hem de alternatif tarih üzerinden daha fazla seçenek sunmayı hedefledik.
İlk olarak Komünist odaklarından başlayalım, bu kısımda çok büyük bir değişiklik yok. Yugoslavya Bulgaristan ve Arnavutluk ile birlik olup kendi paktını kurabiliyordu, ancak bu ülkelerin Komünist olma ihtimalleri bir hayli düşük olduğundan bu durum pek gerçekleşmiyordu. Bu sebeple Yugoslavya artık sahip olduğu yeni kararlarla Bulgaristan ve Arnavutluk’taki köylü ayaklanmalarını destekleyebiliyor.
Bunu yaptıktan sonra Yugoslavya Pan-Balkan İşçi Kongresini kurmak adına yeni odaklara erişebiliyor. Romanya, Türkiye, Yunanistan ve Macaristan’ı bu şekilde hedef alabiliyorsunuz. Tüm Balkanların mora bürünmesi gibi bir hayaliniz varsa, Tito artık bu konuda sizin adamınız niteliğinde.
Şimdi eski monarşist odaklardan bahsedelim. Bu alanda bir kısım net bir şekilde “iyi seçenek” iken, diğer kısım “kötü seçenek” olarak görülüyordu. Yugoslavya ile oynarken hoşuma giden şeylerden birisi oynarken seçtiğiniz her odakta bir karar vermenizin gerekmesi, yeni tasarımıyla birlikte bu durumu bir adım ileriye taşıyıp, verdiğiniz her kararın anlamlı ve etkili olmasını sağlamak istedik.
Odak ağacının başlangıcında Yugoslavya’nın Evolution ile Limited Self-Government odakları arasında bir tercih yapması gerekiyor. Evolution eski Yugoslavya gibi düşünebilir, bunu seçtiğinizde ülkedeki milliyetçi unsurları ortadan kaldırmaya çalışıyorsunuz.
İlk olarak, Hırvatistan Banlığını kurmanız artık Hırvatistan’ı kukla haline getirmiyor, bunun yerine Yugoslavya’ya Hırvat Muhalefeti etkisinin daha zayıf ve geçici bir versiyonunu veriyor. Ustasa ile bir dizi karar üzerinden başa çıkıyorsunuz, burada 2 ana görev bulunuyor. Görevlerin ilki Ustasa’nın ayaklanmasını ve bir bağımsızlık savaşı çıkmasını sağlarken, diğeri sorunu barış yoluyla çözmeye odaklanıyor. Oyuncular bu ayaklanmayı hızlandırmaya veya yavaşlatmaya yönelik çeşitli kararlar alabilir, bir yandan milliyetçi gruplarla baş ederken diğer yandan Yugoslavya’yı tek parça halinde tutmanız oldukça zor olacak.
Sonraki iki odakta Yugoslavya İtalya ve Bulgaristan ile ilişkilerini güçlendirirken, bazı eski sorunlarını kalıcı bir şekilde ortadan kaldırabiliyor. Eski odaklar aynı şekilde çalışıyorlar fakat edinilen negatif spirit birkaç yıl sonra ortadan kalıyor, bu güçlere toprak vermeniz size karşı görüşlerini arttırmanın yanı sıra, bu spiritleri tamamen siliyor.
Şimdi Yugoslavya’nın değişen eyalet haritasından biraz bahsedelim. Bu değişikliklerde hem modern Balkan sınırlarını oluşturmayı hem de tarihsel işgal bölgelerini daha iyi yansıtmayı amaçladık.
Yugoslavya birliği korumak yerine onu oluşturan parçalara özerklik tanıyabilir, bu durumda Sırbistan toprakları dışındaki tüm topraklar kaybediliyor ve tüm negatif spiritlerden kurtuluyorsunuz. Yugoslavya’nın bu noktada nasıl parçalanacağına karar vermesi gerekiyor, Hırvatistan 2 parça mı olmalı, yoksa tek parça mı? İhtilaflı Vojvodina özerk mi bırakılmalı, yoksa Macaristan’a mı hediye edilmeli? Burada verdiğiniz kararlar Balkanların ne kadar kaotik olacağını belirleyecek. Kişisel olarak ben herkese özerklik tanımayı keyifli buluyorum.
Kendini parçaladıktan sonra, Yugoslavya bu parçaları tekrar birbirine bağlamaya çalışabilir veya Balkanlara tam bağımsızlık vererek bir askeri ittifaka dönüşebilir. Bağımsızlık yolunu seçerseniz, Balkanlar toplamda Yugoslavya’nın başlangıç değerlerinin iki katı seviyesinde bir askeri güce ulaşacak, dolayısıyla Mihver’in nefesini ensenizde hissediyorsanız, kendinizi parçalamanız tam da ihtiyacınız olan şey olabilir.
Prens Paul artık eski Yugoslavya tasarımındaki gibi silik bir figür değil, artık onu güçte tutmaya çalışmanız Mihver’e yanaşmanız anlamına geliyor. Eskiden de olduğu gibi hem Britanya hem de Yugoslavya askeriyesi Mihver karşıtı bir profile sahip, dolayısıyla hükümetin Mihver’e yanaşma girişimi ordunun darbe yapmasıyla sonuçlanabilir.
Eğer darbe başarısız olur da Paul ülkenin başında kalmaya devam ederse, naiplik konseyi meşru varisin tahtı alma talebine karşı koyamayabilir. Belki de bu zorlu günlerde Yugoslavya’nın yeni bir krala ihtiyacı vardır.
Müttefiklere katılmanız bazı zorlukları beraberinde getirecek. Kral Peter 1936 yılında sadece 12 yaşında ve naiplik konseyinin erkenden görevden ayrılması birçok yönden ülke yönetmeye hazır olmayan bir hükümdara sahip olmanızı beraberinde getirecek.
Birkaç yıl içerisinde Kral Peter Yugoslav tahtının meşru varisi haline gelip, kendisine bir eş adayı bakmaya başlayacak.
Kraliyet Evliliği üzerinden Kral Peter Avrupa’nın çeşitli prenseslerinden birini eş olarak alabilir. Eğer Kayzer ülke yönetimine geri dönmüşse Alman bir prensesle, İç Savaşı Carlistler kazandıysa İspanyol bir prensesle evlenebileceksiniz. Burada verilecek karar The Royal Alliance odağının işleyişini şekillendirecek ve prensesin ülkesinin paktına girebileceksiniz. Yunanistan’dan Prenses Alexandra ile evlenmeniz tarihsel bir biçimde Müttefikler’e katılmanızla sonuçlanacak.
Yeni içerikler alan yegane Death or Dishonor ülkesi Yugoslavya değil, Romanya da artık darbe sonrası kararlar aracılığıyla taraf değiştirebilme özelliğine sahip.
Divide Yugoslavia odağı artık Romanya’nın seçtiği ülkelerle teklif verme ve taleplerde bulunma sistemi üzerinden işliyor. SCW’nin garnizon sistemine benzer bir şekilde, her ülke Yugoslav eyaletlerinde 3 talep hakkına sahip oluyor, tüm eyaletler talep edildiğinde Romanya butona basıp bunu Yugoslavya’ya sunuyor, bu durum oldukça enteresan haritalarla karşılaşmanızı sağlayabilir.
Romanya ile ilgili daha farklı değişiklikler de söz konusu, bunun için mikrofonu yapımcımıza bırakıyorum.
Herkese merhabalar, ben Vash, sizlere Romanya’daki değişikliklerden bahsedeceğim. Şubat ayında forum üyelerimizden Zeprion Romanya önerilerim başlıklı bir konu açmıştı. Buradaki değişiklikleri ne yazık ki La Resistance’a yetiştiremedik, her ne kadar listeyi tamamen bitirmiş olmasak da, tatmin olduğum bazı değişikliklerden size bahsetmek isterim.
Daha önceleri 1936 senesinde siyasi partiler ve liderleri tersti. Tarihte 1936’da ülkeyi Demokratik PNL partisi yönetiyordu, lideri de Gheorghe Tatarescu idi. Armand Calimanescu ise tarafsız FRN partisinin lideriydi. Artık her iki lider de doğru partide bulunuyorlar. Bu durum Romanya’nın 1936 senesinde Tarafsız değil, Demokratik bir ülke olduğu anlamına geliyor. Bu değişikliğin bir uzantısı olarak çeşitli denge değişiklikleri gerçekleştirdik.
Bunların yanı sıra artık faşist lider Octavian Goga, kendisi Nasyonel Hristiyan Partisi (Partidul National Crestin) lideriydi, bu başlangıçtaki faşist partinin PNC olduğu anlamına geliyor.
Bu da oyuncunun Iron Guard odağında ilerlediğinde, Ion Antonescu’nun faşist partinin başına geçeceği ve PNC’nin isminin Garda de Fier olarak değişeceği anlamına geliyor.
Zeprion’un bahsettiği bir diğer tarihsel farklılık, Kral Michael’in darbesinin babasına karşı değil, faşist Iron Guard’a yönelik olduğuydu. Bu sebeple bu odağı faşist ağacının alt kısmına yerleştirdik.
Bu durum oyuncunun 3 seçeneğe sahip olacağı anlamına geliyor. Darbe yapıp Kral Michael’i anayasal monarşinin altındaki Demokratik Parti’nin lideri haline getirebilirsiniz, Kral Carol’u tahttan çekilmeye zorlayıp, en popüler partinin liderini başa getirebilirsiniz ya da 3. seçenekle Kral Carol’un tahtta kalmasına müsaade edebilirsiniz.
Aynı zamanda bina odakları için bazı eyalet önceliklerinde değişikliklerde bulunduk. Böylelikle Bukovina, Besarabya ve Kuzey Transilvanya gibi savaşın başlamadan kaybedebileceğiniz eyaletlere altyapı bonusları sağlanmayacak.
Son olarak Constantin Sanatescu’yu General haline getirdik, kendisi daha önceleri defansif bir bonus sağlayan Army Chef olarak yer alıyordu.
Bu haftalık bizden bu kadar.