Hearts of Iron IV’te Uluslararası Pazar

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta yeni uluslararası pazar mekaniğinden bahsediliyor.

Herkese merhaba, ben C0rax, karşınıza yeni bir geliştirici köşesi günlüğü ile geri geldim. Geçtiğimiz geliştirici köşesi günlüğünde EAO’lardan bahsederken “Dünya sahnesindeki ulusal özelliklerin yansıtılması için bir temel oluşturmalarını istiyoruz” demiştim. Burada size o sahneyi gösterecek ve uluslararası pazarları tanıtacağım.

Tüm bunların hâlâ geliştirme aşamasında olduğunu, bu yüzden sıkça geçici görseller göreceğinizi unutmayın!

İçeriğin Amacı ve Hedefleri

  • Ülkelerin başka ülkelere ekipman satabilmesi ve iki ülkeye de fayda sağlayabilmesi için bir alan oluşturmak. Belli ülkelerin, başka ülkelere özel ekipman üretebilmesi için bir yöntem sağlamak.
  • Gerektiğince başka ülkelerden ekipman satın alabilmek.
  • Büyük ülkelerin üstün ekonomik güçlerini yansıtabilmeleri için küresel yeni bir standart belirleyebilmesine olanak sağlamak.

Uluslararası pazar, diğer ülkelerden ekipman satın almak için bir numaralı durağınız olarak işlev görecek. Uluslararası bir pazar olması, amaçladığımız bir şey, böylelikle birden fazla satıcı aynı pazarda aynı ürünleri satabilecek. Böylelikle pazara erişebildiğinizi varsayarsak, uluslararası pazara girip aynı arayüzden ABD’den tank, Almanya’dan ise uçak alabileceksiniz (fakat tek bir etkileşimle değil).

Akış

Pazara nasıl geçeceğimize girelim. Diplomasi menüsünü pazar arayüzü ile değiştireceğiz, diplomasi arayüzü oyunda en az kullanılan kısımlardan biriydi ve bunu yeni, kullanışlı bir şey ile değiştirmek istiyorduk. Diplomasi menüsünde artık pazar menüsünün en altındaki buton ile geçebileceksiniz, ayrıca haritadaki bir ülkeye sağ tıklayarak da onlarla olan özel diplomasi menüsünü açabilirsiniz.

Buradan ilgili butona tıklayarak ekipman satın almaya ya da satmaya başlayabilirsiniz. Ayrıca halihazırda herhangi bir ülke ile kontratınız varsa da burada görünecek.

Satın alma ve satma modları şöyle görünecek:

Görebileceğiniz üzere halihazırda kimsenin pazarına dahil değiliz, bunu nasıl düzeltebileceğimize bir bakalım.

Pazar Erişimi

Pazar erişimi için bir ülke ile diplomasi ekranına girip pazar erişimi diplomatik etkileşimini gerçekleştirmemiz gerekiyor, böylelikle bir istek gönderebiliyoruz. İttifaklara ya da kuklalara sahip ülkelerin pazar erişimi doğrudan açık oluyor. Bu önemli, çünkü çoğu zaman üçkağıtçı düşmanlarınızın sattığınız muhteşem ekipmanları görmesini ya da almasını istemesiniz. Bu aynı zamanda son teknoloji ekipmanlarınızın değerlerini ve EAO etkilerini de görmemeleri için önemli. Bu sistem sayesinde sadece mallarınızı görmesini ve satın almasını istedikleriniz görebilecek.

Yani artık pazar erişimimiz var ve ekipman alım satım işine girişebiliriz. Böylelikle satın alma arayüzü satışa konulmuş ekipmanları gösterecek.

Satınalım

Biraz tüfek alalım. Bunun için tüfek ekipmanına tıklıyoruz, kaç tane ve ne kadar hızlı istediğimizi belirliyoruz, bu aynı zamanda ödeme hızımızı da belirliyor. Tüfek başına olan ücret IC’nin CiC’ye dönüşümü oranına göre belirleniyor. Bu da toplam maliyet, gereken konvoy miktarı ve tüm ekipmanların gelmesinin ne kadar süreceği gibi detayları görmenizi sağlıyor.

İsteğimizi gönderiyoruz ve satıcı kontratı onaylıyor.

Kontrat artık pazar arayüzünde devam eden kontrat olarak görünecek, halihazırda devam eden tüm kontratlarınızla alakalı bilmeniz gereken her şeyi burada görebileceksiniz.

Satış

Şimdi de pazarda ekipmanlarımızı nasıl satacağımıza bakalım. İlk adım olarak pazara ekipman eklememiz gerekiyor. Bunu ilk önce ekipman sata, ardından da pazara ekle butonlarına basarak yapıyoruz. Buradan depolarımızda bulunan ekipmanları pazara ekleyebiliriz. Buradan elimizdeki her varyattan kaç tane eklemek istediğimizi belirleyebiliyoruz.

Şimdi pazara ekipman koyduk ve listede çıktı. Listede pazarda olan fakat satılmayan ekipmanları görebiliyorsunuz.

Tam da zamanında ekipmanlarımızı satın almak için bir istek geliyor, bu menü ne satın alacaklarını, ne kadar hızlı ödeyeceklerini ve kaç tane satın alacaklarını gösteriyor. İsteklerini kabul edeceğiz.

Satın alma isteğini kabul ettik ve pazar arayüzünde satış kısmını görebiliyoruz, kontratın tüm detaylarıyla birlikte.

Bu da bizi hızlı uluslararası pazar maceramızın sonuna getiriyor, burada aşağıda bahsedeceğimiz detayların çoğunu atladık.

Teknik Detaylar

Pazar Erişimi

Pazar erişimi, pazara erişim istediğiniz ya da verdiğiniz iki taraflı bir etkileşim. İttifak üyeleri, kuklalar ve yöneticileri, pazar erişimlerini paylaşıyorlar.

Pazar Erişimi Engelleri

  • Savaşta karşılıklı taraflarda olan ülkeler arasında pazar erişimi ve kontratlar iptal olur.
  • Birine ambargo uygulamak pazar erişimini ve tüm satınalım, satma işlemlerini iptal eder.
  • Teslim olmak tüm kontratları iptal eder ve ülke sürgüne GİTMİYORSA tüm pazar erişimlerini de kaybeder.
  • İç savaş hiçbir şeyi değiştirmez. Orijinal ülke, orijinal pazar erişimlerini ve kontratlarını iç savaş başladıktan sonra da korur.
  • Bir ülkeyi kukla yapmak, o ülkenin tüm pazar erişimlerini ve kontratlarını sona erdirir.
  • Bir ülkeye karşı pazar erişimini kaybetmek, halihazırda devam eden kontratları sona erdirmez.
  • Kuklalar farklı ülkelerin pazarlarına erişim alabilir (sadece yöneticilerinin değil) ve ticaret yapabilir (bu kukla seviyesine bağlı değişiklik gösterebilir).
  • ABD’nin tarafsızlık ilkesi gibi unsurlar için kodlanabilir ekipman ticareti limitleri olacak.

Kontratlar

Ekipman satın almanın CiC maliyeti bulunuyor. IC değerini, CiC değerine çevirmek için bir formül kullanıyoruz. Bir kontratın iki ana değişkeni bulunuyor, ekipmandan gelen CiC maliyeti ve ödeme için ayrılan Sivil fabrika miktarı.

Bu bilgileri verdiğimize göre kontratların nasıl ayarlandığından bahsedebiliriz.

Kontratlar her 30 günde bir gerçekleşen ödemelere bölünürler. Yani her 30 günde bir ödeme yapacak ve ekipman alacaksınız. Alacağınız ekipman miktarı satın alanın ödeme oranına bağlı. Yani kontrata ne kadar çok fabrika atarsanız o kadar çok fazla ekipman alırsınız.

Satış

Pazar deposu adında yeni bir depomuz var, ekipmanlar normal depodan pazar deposuna taşınabiliyor. Pazar deposundaki ekipmanlar pazar erişimine sahip ülkeler tarafından satın alınabiliyor.

Ödeme

Ödeme kontratlar için yeni bir inşaat girdisi ile sağlanıyor. Bir kontrat imzaladığınızda inşaat menüsünde ödemeye karar verdiğiniz fabrika ve CiC miktarını içeren bir girdi çıkıyor. Bu inşaat girdisinin normal inşaattan fazla önceliği bulunuyor.

Kontrat Deposu

CiC ödemesi ve daha gönderilmemiş ekipmanlar bir “Kontrat Deposunda” tutuluyor. Ayın sonunda asgari ödeme/taşıma miktarı ticaret yapılan her ülkeye kontrat deposundan taşınıyor. CiC bankaya giderken taşınan ekipmanlar ise ekipman deposuna gidiyor.

Banka

Banka, başka ülkelerden kontrat karşılığı aldığınız CiC ödemesi için özel bir depo, halihazırdaki inşaat işlemlerinize CiC bonusu sağlayarak çalışıyor.

Kontrat ödemesinin ve bankaya giden CiC’in inşaatta nasıl çalıştığını gösteren bir şablon:

İptal Durumu

Kontratı yapan tarafların ikisi de istediği zaman kontratı iptal edebilir ve daha fazla gönderim yapılmaz, kontrat deposundaki her şey de sahibi olan ülkeye döner.

Bu özelliğin parçası olmayan unsurlar:

  • Ticaret Gemileri
  • Para
  • Arz/Talep fiyatlandırması

Üzerine düşündüğümüz şeyler ise:

  • Ekipman değişikliklerinin kısıtlı maliyeti (bazı aktif, bazı pasif kısıtlamalar)

EAO Eklemeleri

Geçtiğimiz geliştirici köşesinde EAO’lardan bahsetmiştim, elimden geldiğince açıklamaya ve soruları cevaplamaya çalıştım fakat önceki geliştirici köşesinde birkaç ekleme yapmak istiyorum, böylelikle bazı şeyler açıklığa kavuşabilir.

EAO’ların tamamen özgür bir “kendi şirketini tasarla” sistemi olduğunu sananlar olmuş, bu izlenimini bırakmayı amaçladığımız şey değildi. EAO’ların halihazırda belirlenmiş seçenekleri bulunuyor ve bunlar arasından seçim yapıyorsunuz böylelikle stratejik kararlar verebiliyorsunuz. Bu yüzden EAO’lardan, gerçek bir ülkede sahip olduğunuz EAO üzerinden bahsedeyim.

Burada bazı değerler göstereceğim fakat bunlar sadece oyuna eklemek için koyduğumuz rastgele değerler, o yüzden çok da kafanıza takmanıza gerek yok.

Burada jenerik bir piyade EAO’su bulunuyor:

Yani bu EAO’nun yapısı,

Tasarım ekipleri (kırmızı oklar sadece birini seçebildiğiniz özellikleri gösteriyor)

[b]PİYADE OFANSİF DEPARTMANI[/b]

[b]PİYADE KALİTE DEPARTMANI[/b]

[b]DESTEK EKİPMANI DEPARTMANI[/b]

Endüstriyel Üreticiler

Görebileceğiniz üzere bu ufak destek ekipmanı bonusları dışında tamamen piyade ekipmanlarını geliştirmeye odaklanıyor. Jenerik EAO’lar genel olarak bir spesifik ekipmana odaklanıyor ve genellikle ofansif, defansif ve kalite/dayanıklılık departmanlarına sahip oluyor.

Birkaç tane daha jenerik örnek:

Jenerikler bazen ekipmana özel olan EAO’larda olmayan belli özelliklere sahip olabilir, uçak menzili EAO’su gibi:

Ya da Pasifik Donanması EAO’su gibi:

Tabii bunlar jenerikler ve bu yüzden o kadar basitler. Bunların amacı halihazırda bulunan jenerik tasarımcının yerini alıp her ülkenin en azından bir miktar özelleştirmeye sahip olmasını sağlamak. Daha büyük ülkelerin, ülkelerine özgü EAO’ları ve bu yüzden oldukça farklı seçim şansları olabilir. Bunlar sadece birkaç basit örnek fakat pek çok içerik unsurundan ötürü daha çeşitli seçimlere de olanak sağlayabilirler fakat onları daha da ilerideki bir günlükte göstereceğiz.

Umuyorum ki EAO’ların oynanıştaki etkisini daha açık anlatabilmişimdir ve sizi daha ilerideki geliştirici köşelerinde görmeyi umuyorum.

Bu haftalık benden bu kadar, her zamanki gibi soru sormaktan ve yorum yapmaktan çekinmeyin. Sizi 2 hafta sonra sıradaki Geliştirici Köşesinde, Arheo ileride gelecek yeni bir özelliği tanıtırken görmeyi umuyorum.

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV