Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta bir sonraki genişleme paketinde Tarihi Danimarka odaklı değişimlerden bahsediliyor.
Velkommen til Danmarks historiske Dev Diary! Çok zekice gözlemlemiş olabileceğiniz gibi, bugünün Geliştirici Günlüğü tamamen Tarihi Danimarka ile ilgili (ve eğer bunu anlamadıysanız, sorun değil; zaten kimse Danca bilmiyor, bu yüzden yalnız değilsiniz). Danimarka bir İsveçli tarafından, yani benim tarafımdan tasarlanmak gibi büyük bir talihsizliğe uğradı – ve kendinize bunun neden bu kadar korkunç bir şey olduğunu soruyor olabilirsiniz? Sevgili okuyucu, bu konuya biraz ışık tutmama ve sana biraz bağlam vermeme izin ver. Danimarka ve İsveç diğer ülkeler arasında en çok savaşan iki ülke, yani burada eski bir kan ve rekabet var. Bu da benim için heyecan verici; artık onları istediğim kadar güçsüz yapma şansım var – muahahahaha!
Daha ileri gitmeden önce, her şeyin hala devam eden bir süreç olduğunu ve yayınlanmadan önce değişebileceğini unutmayın – oooops! Spoiler 😉 Ancak her türlü geri bildirim ve düzeltmeye açığız! Bir şeyi atladığımı mı düşünüyorsunuz? Bana bildirebilirsiniz! Danca’da bir şeyi yanlış mı yazdım? Hiç zahmet etmeyin – zaten asla doğru yazamayacağım 😉
Danimarka, Almanya işgal ettiğinde sadece 2 saat sonra teslim olmasıyla ünlüdür, bu nedenle bu Geliştirici Günlüğü de benzer şekilde kısa ve tatlı olacaktır. Hemen konuya girelim, olur mu?
İşte hepsi bu kadar sayın okurlar.
….
….
Yani, bu acayip bir şey…. Bana bunun işe yaramayacağı ve Danimarka’nın en az 2 odağa daha ihtiyacı olduğu söylendi. Belki bir şeyler ayarlayabilirim. Ama oraya gelmeden önce konuşmamız gereken başka şeyler var.
Tarihi Arka Plan
Biraz tarihi arka planla başlayalım çünkü Danimarka’nın savaşa giden süreçteki durumunu ve neden bu kadar çabuk teslim olduğunu anlamak çok önemli. Danimarka’nın tüm dış politikası, 2. Dünya Savaşı öncesinde Almanya (ve sonrasında Sovyetler) olan en büyük tehdit algısına dayanıyordu. Dünyaya bu şekilde bakmaları Prusya ile yaptıkları felaket savaş ve ardından 1864’te aldıkları yenilgi ile şekillenmiştir. Bu tarihten itibaren tarafsızlık politikası izlediler ve Almanya’yı kızdırmamak için ellerinden geleni yaptılar, askeri harcamaları azalttılar ve sonunda refah devleti haline gelecek olan şeylere odaklandılar.
Bu katı tarafsızlığı ve silahsızlanmayı sürdürmelerinin nedenlerinden biri, savaş ufukta belirdiğinde İngiltere’den ya da Kuzey İttifakı’ndan güvenlik garantisi alamamalarıdır. Birleşik Krallık Danimarkalılara anlamlı bir destek sunabilecek durumda değildi (ve bunu onlara kesin bir dille söyledi), diğer İskandinav ülkeleri ise birbirinden çok farklı güvenlik kaygılarına sahipti ve ortak bir politika etrafında birleşemiyorlardı. Danimarkalılar olası bir Alman işgaline karşı koyma umutlarının olmadığını fark ettiler ve bu nedenle egemenliklerini vurgulamak için sembolik bir güç bulundurmak dışında askeri harcamalarla uğraşmadılar.
Harita Değişiklikleri
Danimarka’ya hangi değişikliklerin geldiğini incelemeden önce biraz haritalara göz atalım. Tüm Danimarka’yı tek bir eyalette toplama ve Güney İsveç olarak yeniden adlandırma önerim ne yazık ki reddedildi (ama çok az bir farkla!). Bunun yerine, Danimarka bir sürü yeni eyalete sahip oluyor (böylece İsveçliler – ve Norveçliler de! – Danimarka’nın tamamını yavaş yavaş fethetmenin tatlı mı tatlı hissini gerçekten tadabilsinler). Gördüğünüz gibi, Almanya da ek bir eyalet alıyor ve Kiel kanalı daha doğru bir konuma taşındı. Toplamda Danimarka artık 7 eyaletle başlıyor.
Bunun yanı sıra, Danimarka Boğazları de yeni bir görünüm kazandı.
Oyun Başlangıcı
Bu konuyu aradan çıkardığımıza göre, Danimarka’nın 1936’daki başlangıç pozisyonuna bir göz atalım
Daha dikkatli okuyucularımız Danimarka’nın hazırlıksızlığını ve silahsızlanma politikasını daha iyi yansıtmak için artık Disarmed Nation olarak başladığını fark edebilirler. İkinci olarak, 1936 Nisan’ında yaklaşan bir seçim olduğunu da fark etmiş olabilirsiniz – ki bu diğer ülkelerin sahip olduğu olağan 4 yıllık döngüden farklıdır. Danimarka’da aslında bir seçimin son seçimden sonraki 4 yıl içinde yapılması gereken küçük bir tuhaflık vardır, yani bir seçim 2 yıl veya 3 yıl sonra yapılabilir veya benzeri şeyler. Oyunda bu, Danimarka’nın her 3 yılda bir seçim yapması şeklinde temsil ediliyor (bu, iktidar partisini değiştirmeniz için harika bir fırsat olacak – ancak daha sonra buna değineceğim), ancak konudan sapıyorum! Bazılarınızın fark etmiş olabileceği diğer bir şey de, tarafsız partinin artık Venstre değil Bondepartiet olarak adlandırılmasıdır. Bunun 1930’larda Danimarka’daki siyasi ortamı daha doğru bir şekilde yansıttığını söyleyebilirim, ancak aynı zamanda seçimlerin ve genel olarak siyasetin Danimarka için Arms Against Tyranny ile nasıl değiştirildiğine daha iyi uyuyor.
Dikkat çeken bir diğer husus da Danimarkalıların 3 yeni National Spirit ile başlıyor olması, bunlardan 2’si oldukça berbat ve üçüncüsü de kötü durumda.
Neglected Military, 2. Dünya Savaşı patlak verdiğinde Danimarka ordusunun içinde bulunduğu kötü durumun bir yansımasıdır, ancak belirli odak noktalarını tamamlayarak bunu iyileştirebilir ve tamamen ortadan kaldırabilirsiniz.
Büyük Buhran Danimarka’yı diğer yerlerden biraz daha geç vurdu, ancak ülke üzerinde büyük bir etkisi oldu. İşletmelerin iflas etmesine, çiftçilerin hacizlere gitmesine ve işsizliğin çok yüksek seviyelere çıkmasına neden oldu. Tüm bunlar siyasi alanda aşırılık yanlısı hareketlerin büyümesini teşvik etti. Tüm bunlar şu şekilde temsil edilmektedir
Economic Crisis, örneğin Bondepartiet’i güçlendirmek isteyen oyuncu bunu kendi avantajına kullanabilir. Ancak Neglected Military’de olduğu gibi, odak ağacıyla bunu geliştirebilir ve hatta kaldırabilirsiniz.
Ve sonuncusu olan Danish Industrial Capabilities de odaklar aracılığıyla geliştirilebilir, ancak gördüğünüz gibi oyunun başında oldukça zor bir noktadadır. Ah, şu Consumer Goods Factories çarpanı oldukça yüksek görünebilir ve birkaçınızın bunu merak ettiğini biliyorum. Bunun yüksek göründüğünü biliyoruz ancak endişelenmeyin, bu yeni bir etken ve gelecekteki bir geliştirici günlüğünde açıklayacağız.
Balance of Power
Danışmanlara ve Odak Ağacına geçmeden önce, tüm bunlardan etkileneceği için Danimarka’nın Balance of Power’ına göz atmamız gerekiyor. Burası tüm siyasi kararların alınacağı yerdir ve hepsi de Welfare(Refah) ve Warfare(Savaş) arasındaki dengeyi etkileyecektir. Peki, Welfare ve Warfare tam olarak ne işe yarıyor? Güzel soru ve sorduğunuza sevindim! Hadi daha yakından bakalım.
Refah için ne kadar çok harcama yaparsanız, ülkenizi geliştirmek için o kadar çok para harcarsınız. Bunun karşılığı nüfus artışı, daha hızlı araştırmalar ve Altyapı, Sivil Fabrikalar ve Demiryolları. Diğer taraftan bunun anlamı kaynakları askeri inşa ve yapılanmadan uzaklaştırmaktır.
Askeri harcamaları sonuna kadar artırırsanız sivil inşaatlar zarar görecektir, ancak askeri teçhizatı çok daha hızlı üretecek ve birlikleri daha hızlı konumlandıracaksınız.
Danışmanlar
Daha önce de belirttiğim gibi, Danışmanlar Balance of Power’ı etkileyecek bu nedenle birini işe alırken iyice düşünmenizde fayda var. Yapacakları şey, büyük ölçüde tarihsel eğilimlerine bağlı olarak Balance of Power’ı her iki yöne de itmek olacaktır.
Politika
Daha önce de belirttiğim gibi, Danimarka’da artık 3 yıllık bir seçim döngüsü var ve aranızdaki dikkatli kişiler “Motion of No Confidence” olarak adlandırılan “Balance of Power” kararını görmüş olabilir. Tüm bunlar Danimarka’da Arms Against Tyranny’de siyasetin nasıl işlediğiyle ilgili. Artık farklı demokratik partiler ve liderlerin yanı sıra Bağlantısızlar, Komünist ve Faşist partiler arasında seçim yapabileceksiniz.
“Motion of No Confidence” kararı, siyasi partilerinin doğru kriterleri karşılayıp karşılamadığına bağlı olarak farklı bir ülke lideri seçmenize olanak tanır.
Sadece ülkenizin liderini değiştirmekle kalmaz, aynı zamanda diğer siyasi partiler yeterince yüksek popülariteye sahipse erken seçim çağrısında da bulunabilirsiniz.
Eğer erken seçim çağrısı yaparsanız, bir siyasi partinin popülaritesini artırma ve onlara yeni bir hükümet kurma şansı verme fırsatını elde edersiniz. Normal seçimlerde de böyle olur.
Odak Ağacı
Ne yazık ki, tarihsel olarak doğru olduğunu iddia etsem de sadece 2 odaklık bir ağaç yapmama izin verilmedi! Her neyse, lafı daha fazla uzatmadan, işte burada
Sanayi Dalı
Sanayi Dalı sayesinde Economic Crisis spirit’ini geliştirebilir ve sonunda ortadan kaldırabilirsiniz, ancak Sanayi Dalına başlamadan önce bile oyununuzun geri kalanını etkileyecek bir karar vermeniz gerekiyor. Kanslergadeforlig’i mi yoksa Fortify Our Borders’ı mı tercih edeceksiniz?
Tarihsel olarak Danimarka, bugün sahip oldukları modern Refah Devletinin başlangıcı olan Kanslergadeforlig adlı bir anlaşma imzaladı. Bu anlaşma aynı zamanda Karl Kristian Steincke’nin danışman olarak atanmasını da sağlayacaktır.
Bu yolda ilerlemek, sivil fabrikalar ve bina slotlarının yanında”Danish Produce” adlı bir National Spirit sağlar.
Öte yandan Danimarka’nın ne kadar düz olduğu ve diyelim ki tanklar için ne kadar uygun olduğu sizi daha çok ilgilendiriyorsa, o zaman sınırları güçlendirmek ve Savunma Bakanı Alsing Andersen’i danışman olarak yanınıza almak isteyebilirsiniz.
Bu yol, Danimarka’nın her yerinde kaleler ve askeri fabrikaların yanı sıra “Improved Logistics” spirit’i sağlayacaktır.
Ancak ilk tercihiniz ne olursa olsun, 2 yolun ortak olduğu pek çok odak noktası var! Bunlardan ilki, Kron’un değerini düşürerek hem Birleşik Krallık hem de Almanya ile ticaret yapabilmeyi sağlamaktır. Bu aslında Danimarka’nın 1. Dünya Savaşı sırasında ve 2. Dünya Savaşı’na giden yolda yaptığı bir şeydir
Connect the Islands ile her iki yol yeniden buluşuyor ve aynı odakları paylaşıyor.
Niels Bohr’u danışman olarak da alabilirsiniz.
Expand the Industries ile Grönland, Faroe Adaları ve Bornholm’ü geliştirme kararının kilidini açarsınız.
Ayrıca bir Industrial Concern’i geliştirebilir ve/veya kilidini açabilirsiniz.
Grönland’dan daha fazla mineral elde edebilirsiniz
Sanayi Dalının amacı onu daha esnek hale getirerek genel stratejinize gerçekten odaklanabilmenizi ve dalın bu vizyonu desteklemesini sağlamaktır. Sözü açılmışken, işin askeri boyutuna geçelim.
Askeri Dal
Burada hepinize karşı dürüst olmalıyım. Danimarka bunların çoğunu yapmadığı için bu bölümün çoğunu alternatif tarih geliştirici günlüğüne koyabilirdim. Daha önce de belirttiğim gibi, Danimarka güneydeki güçlü komşusunu öfkelendirme korkusuyla orduya mümkün olduğunca az para harcadı. Ancak bu şekilde oynamak sıkıcı bir 2. Dünya Savaşı savaş oyununa neden olur. Ufak bir oyun oynamak ister misiniz? Aşağıdaki dalda Danimarka’nın ne kadar ilerlediğini tahmin edin 😉
Bir tahminde bulundunuz mu? Cevap için hazır mısınız? Expand Ubådsvåbnet’i tamamladılar. Adil olmak gerekirse, Hava Kuvvetleri yolundaki Foreign Designs’ın da %90’ını tamamladılar. Fakat hepsi bu kadar! Kalanı, savaştan sonra yaptıkları şeyleri bir araya getirmem ve Danimarka için mantıklı bir şeyler bulmamdan ibaret. Neyse, yine konudan sapıyorum…
Bu geliştirici günlüğüne başladığımızda bahsettiğim Neglected Military spirit’i hatırlıyor musunuz (birkaç gündür bu geliştirici günlüğünü yazan bana asırlar gibi geliyor, ama sizin için ne kadar oldu? 5 dakika mı? 10?)? Evet, Stockpile Oil de dahil olmak üzere çeşitli odak noktaları aracılığıyla bu sorunu iyileştirmek ve tamamen ortadan kaldırmak için çalıştığınız yer burasıdır.
Ama şimdi Ordu dalına daha yakından bakalım. Burası Hæren spirit’i aldığınız ve dal boyunca geliştirdiğiniz yerdir. Ayrıca burada EAO’larınızı da geliştirebileceksiniz. Bu dal doğası gereği daha çok savunmaya yöneliktir, daha agresif olanlar ise siyasi dallardır.
Birinci Odakta, yaklaşık bir asırlık barış ve gerçek savaş deneyimi eksikliğinden sonra orduyu yeniden düzenlemek için ilk adımınızı atacaksınız.
Ardından EAO’larınıza, yani Hærens Tekniske Korps ve Dansk Industry Syndikat’a yatırım yapmak arasında seçim yapabilirsiniz
Hjemmeværnet ile savaşlar sırasında Deploy Home Guard kararının yanı sıra Hæren spirit’ini de elde edersiniz.
Burada her bir odak hakkında konuşmaya devam edebilirim, ancak bunlar çoğunlukla Hæren’i geliştirmek, araştırma bonusları ve çeşitli EAO’lar için kaynak artırmakla ilgili. Bunun yerine bu odakları tamamladıktan sonra Hæren’in neler kazandırdığına bir göz atalım!
Bu özellikler siyasi dallarla daha da geliştirilebilir – ki bu da tamamen yeni etkenler ekleyecektir.
Şimdi dikkatimizi Søværnet spirit’ine sahip olacağınız Denizcilik Dalına çevirelim. Burada donanmanızı nereye götürmek istediğinize bağlı olarak yapabileceğiniz birkaç seçim var. Eski gemileri yenileyebilir veya donanmayı modernize edebilirsiniz. Daha küçük gemilerle Baltık Denizi’ne hükmetmeye çalışabilir veya uçak gemileri ve büyük gemilerle Kuzey Denizi’ne hükmetmeye çalışabilirsiniz.
Refit Old Ships ile devam etmek Danish Industrial Capabilities spirit’ini geliştirecek ve gemilere hızlı bir şekilde erişmek için iki kararın kilidini açacaktır.
Öte yandan Modernize the Navy’i seçerseniz Søværnet spirit’ini elde edersiniz. Bu size üretimde olan iki gemi çeşidi verecektir; biri Coastal Defense Ship ve diğeri Destroyer. Bu modeller aslında Danimarka donanmasının sahip olduğu ancak bütçe kısıtlamaları nedeniyle terk edilen tasarımlara dayanmaktadır. Aslında teknoloji seviyesine bağlı olarak bu modellerin farklı çeşitleri vardır.
Dalın sonuna doğru, yapmanız gereken ikinci seçimle karşı karşıya kalırsınız; Baltık Denizi Hakimiyetini(Baltic Sea Domination) mi hedefliyorsunuz yoksa Kuzey Denizi Hedefleriniz(North Sea Ambitions) mi var? Baltık Denizi Hakimiyeti ikisinden daha basit olanıdır;
Bu odağı ve ordu dalındaki Generalkommandoen’i tamamlamak, deniz çıkarmalarında yardımcı olabilecek Frømandskorpset’i açacaktır…
North Sea Ambitions biraz daha karmaşıktır, çünkü Refit Old Ships veya Modernize the Navy arasında yaptığınız seçimden etkilenir (ve bilgi kutusunun berbat olduğunu biliyorum, ancak etkileri göstermek için gerekli):
Ve bu odağı tamamlamak Hava Kuvvetleri Dalındaki Torpedofly odağını da açacaktır;
Donanma Dalından ayrılmadan ve Uluslararası Pazarın Odak Ağaçlarıyla nasıl etkileşime girebileceğine ilk bakışımızı atmadan önce, Donanma dalını tamamladıktan sonra Søværnet’in neye benzeyebileceğini görelim. Baltic Sea Domination’ı tamamladıktan sonra:
North Sea Ambitions’ı tamamladıktan sonra:
Şimdi, Hava Kuvvetleri Dalına gidelim – burada uçağınız için hemen Yerli Tasarımlar(Domestic Designs) veya Yabancı Tasarımlar(Foreign Designs) arasında karar vermeniz gerekecek.
Yerli Tasarımları tamamlayarak elde edeceğiniz şey, Danimarka’nın işgal edildiğinde üzerinde çalıştığı tarihi tasarımlara dayanan iki uçak çeşididir.
Öte yandan, Foreign Designs’ı tercih ederseniz, bir alıcı olarak satın alma işleminizi daha hızlı ödemenizi sağlayacak olan Subsidy adı verilen bir şey elde edersiniz. Satıcı olarak ise ödemenin tamamını alırsınız, tek fark teslimatların daha hızlı gerçekleşecek olmasıdır. Yani bir tür iki tarafın da kazandığı bir durum. Uluslararası Pazar hakkında daha fazla bilgiyi bu geliştirici günlüğünde okuyabilirsiniz.
Bu özel subsidy uçaklar için, ancak diğer subsidy’ler tanklar, kamyonlar, piyade teçhizatı ya da başka şeyler için olabilir. Eğer dikkatli bakacak olursanız, bu subsidy’nin sadece Hollanda, İngiltere, Almanya veya İsveç’ten satın alınan uçaklar için geçerli olduğunu da fark edeceksiniz. Çok güzel, değil mi? Tüm bunlar hakkında daha fazla bilgi edinmek istediğinizi biliyorum ve gelecek bir geliştirici günlüğünde bu konuda daha derinlemesine konuşacağız, bu yüzden endişelenmeyin! Her neyse, Hava Kuvvetleri Dalıyla devam edelim.
Bir sonraki odak noktamız Flyvevåbnet spirit’i elde edeceğiniz Unify Flyvevåbnet. Danimarka’nın eskiden iki farklı hava kuvveti vardı; Kara Kuvvetleri ve Deniz Kuvvetleri, ama 50’lerde birleştiler. Yine de o kadar uzun süre beklemenize gerek yok.
Bundan sonra, Hava Kuvvetlerinizi nasıl belirlemek istediğinizi seçmeden önce Flyvevåbnet’i daha da geliştirirsiniz; avcı uçaklarına mı, yakın hava desteğine mi yoksa bombardıman uçaklarına mı odaklanmak istersiniz? Bu gerçekten size ve oyunu nasıl oynamak istediğinize bağlı. Hava Kuvvetleri dalını tamamladıktan ve Jagerfly odağını yaptıktan sonra, Flyvevåbnet spirit’i şöyle görünecektir:
Siyasi Dal
Şimdi sadece küçük bir kısmına göz atacağımız ve geri kalanını alternatif tarih geliştirici günlüğüne bırakacağımız Siyasi dala geldik (çünkü konu uzamaya başladı). Dalın sol kısmına Policy of Disarmament’i tamamladıktan sonra erişebilirsiniz, bu da sanayi yeteneklerinizi daha da geliştirmenizi sağlayacaktır.
Ve sonunda, Full Employment’ı tamamlayabileceksiniz
Ancak bu noktaya gelmeden önce, siyasi alandaki ilk odağınız olarak Reaffirm Neutrality’i teyit etmeniz gerekiyor. Evet, evet bunu tersten yapıyorum; başlangıçla bitiriyorum – ama bunun için iyi bir cevabım var. Gördüğünüz gibi Reaffirm Neutrality’yi aldığınızda, saldırıya uğradığınızda size savaşma veya çekilme seçeneği sunacak olan Declaration of Neutrality spirit’i elde edeceksiniz.
Tarihsel olarak Danimarka, Alman işgalinden iki saat sonra teslim olmuştur (her ne kadar çatışmalar dört saat daha sürmüş olsa da). Danimarkalılar işgal edilen bir ülke olarak işgal edilen diğer herkesten çok farklı bir deneyim yaşadılar; hükümetlerini korudular ve hatta işgal sırasında seçimlere gittiler. Bu, Declaration of Neutrality spirit’e sahipken bir kukla haline gelirseniz sizin de elde edeceğiniz şeydir.
Ve dürüst olmak gerekirse, gerçek tarihsel gelişim yolu da budur. Size direnişi tanıtmama izin verin, ya da Danimarka’da dedikleri gibi; velkommen til modstanden!
İşgal
Bir bağlı devlet olarak çalışmak zorunda olduğunuz şey budur; Sanayi Dalı ve İşgal Dalı. Ancak bir an için bile efendinizin emirlerini yerine getirecek iyi bir kukla olacağınızı düşünmeyin. Hayır, hayır, bu dal tamamen dış destek toplamak ve efendinizi devirebilmeniz için bir Direniş oluşturmakla ilgili. Ayrıca, güçlerinizi daha fazla artırmak için dal boyunca çok sayıda Uluslararası Pazar subsidy’leri bulunmaktadır.
Align with Foreign Powers ile işgal sırasında size silah ve destek sağlayabilecek bir destek arayışına gireceksiniz, ancak bağımsızlığınızı ilan ettiğinizde onların tarafına da katılabileceksiniz – böylece özgürlük savaşınızda bir müttefik kazanmış olacaksınız.
Tarihsel olarak, Danimarka İsveç’te bir sürgün gücü kurdu. “Askeri polis” adı altında Danimarka’nın kurtuluşuna yardımcı olmak için eğitim alıyorlardı. Bu elbette sizin de yapabileceğiniz bir şey! Danimarka Tugaylarınız için bir ev sahibi kazandıktan sonra, odaklanma yoluyla geliştirebileceğiniz yeni bir tümen taslağı da elde edeceksiniz.
Almanya’ya karşı bir şansınız olması için geliştirmeniz gereken Motstandsbevægelsen spirit’ine sahip olacaksınız.
Yeniden Balance of Power
Bağlı bir devlet olarak, özgürlüğünüzü yeniden kazanmanız için çok önemli olacak farklı bir Balance of Power’a da sahip olacaksınız. Tüm bu kararların kilidi çeşitli odak ağacı aracılığıyla açılır ve Almanya’ya karşı mücadelenizde size yardımcı olur.
Bu seferlik benden bu kadar. Bu kadar küçük bir ülke hakkında söylenecek bu kadar çok şey olduğunu kim bilebilirdi? İsveç’in bir banliyösünden fazlası değil, ancak bu zaman diliminde Danimarka’da şaşırtıcı derecede çok sayıda ilginç şey oluyor. Bu (uzun) geliştirici günlüğünden keyif almışsınızdır umarım!. Ve eğer Almanların kuklası olmak istemiyorsanız – üzülmeyin! İstilaya direnmenin yolları var, ancak bunlar başka bir zamana kadar beklemek zorunda.
Farvel!