Hearts of Iron IV’te Sürgündeki Hükümetler ve İmparatorluk Konferansları

HoI4 günlüklerinde bu hafta sürgündeki hükümetlerden ve İngiltere’nin imparatorluk konferanslarından bahsediliyor.

Merhaba, bir başka Man the Guns günlüğüne daha hoş geldiniz. Eklentinin 2 ana teması var: Deniz ve Demokrasiler. Bugün sürgündeki hükümetleri nasıl konuk edebileceğinizden bahsederek ikinci temadan devam ediyoruz. Bunun yanında İngiltere’deki İmparatorluk Konferanslarına da göz atacağız.

Sürgündeki Hükümetleri Konuk Etmek

Mihver güçleri tarafından işgal edilen çoğu ülke sürgünde yaşayan küçük birlikler oluşturmuştu; Fransızlar, Yunanlar, Norveçliler, Hollandalılar ve Çekler örnek olarak verilebilir. Bunların belki de en ünlüsü ise Polonyalılardı. 250.000 askere ulaşan sayılarıyla Fransa’da, Norveç’te, Kuzey Afrika’da, Normandiya’da ve Kuzey Avrupa’da görev almıştı, Polonyalı pilotlar da Britanya Savaşı’nda kendilerini kanıtlamıştı.

Bu özelliği eklememizin amacı Almanya gibi ülkeler tarafından işgal edilen demokrasilere güçlendirmekti. Sürgündeki hükümetlerin belli bir Meşruiyet seviyesi vardır, dünyanın bu hükümetleri ne kadar meşru gördüğünü yansıtır. Meşruiyet ne kadar fazlaysa, sürgündeki hükümeti konuk eden devletin aldığı bonuslar da o kadar fazla olur.

top.jpg

Meşruiyet seviyesi arttıkça farklı yetenekler açılır:

  • Tecrübeli Sürgün Asker tümenleri yaratma (aşağıda daha detaylı şekilde bahsedeceğiz)
  • Sürgün insan gücü ile uçak filoları yaratabilme. Bunlar daha yüksek tecrübe ile başlıyor.
  • Sürgündeki Generaller. Sürgün tümenleriyle oldukça uyumludur.

leader_event.jpg

traits.jpg

Meşruiyeti ilk olarak teslim olmadan önce kazanırsınız. Savaş skorunuz ne kadar fazlaysa başlangıçtaki meşruiyetiniz de o kadar fazla olur. Hemen pes edip tümenlerinizi başka bir yere transfer ederseniz veya doğrudan dağıtırsanız pek fazla meşruiyetle başlamazsınız ve meşruiyet kazanmanız da oldukça zor olur. Sürgündeyken de savaşa yardım ederek meşruiyet kazanabilirsiniz. Bu hem tarihsel olarak mantıklı hem de oyuncuların inatçı bir şekilde savaşmaları için iyi bir sebep.

onexile.jpg

Ülke teslim olduğunda ve sürgüne gittiğinde bazı şeyleri geri alabilir. Meşruiyet seviyesine göre ekipman veya tümen alabilirler. Kaçmayı başaran tümenler Tecrübeli Sürgün Askerler olur ve konuk oldukları ülkede ortaya çıkmaları biraz zaman alır.

combat.jpg

Tecrübeli Sürgün Askerler daha tecrübeli başlar ve ülkesini işgal eden ülkeye karşı savaşırken bonus alır. Ülkesini eski topraklarında savaştığında da aldığı bonus artar. Bu tümenlerin oldukça değerli olduğunu anlamışsınızdır. Together for Victory eklentisine sahip olanlar için koloni güçleri gibi çalışırlar ve ayrıca onların taslaklarına da erişebilirsiniz.

recruit.jpg

Sürgünde Oynamak

Sürgünde oynamanın multiplayer’da daha popüler olacağını düşünüyoruz ama yine de singleplayer için bazı şeyler ekledik.

Konuk olduğunuz ülke yapay zeka ise tümenlerinizin kontrolünü size verecek. Sürgündeki komutanları da kullanabileceksiniz. Bazı sürgün hükümetlerinin hiç toprağı olmayacağı için ekipmanlarınızı konuk olduğunuz ülkeden almanız gerekiyor. Toprağınız hiç yoksa meşruiyetinize göre insan gücü de alacaksınız. Meşruiyet seviyenizi ülke ekranından görebilirsiniz.

politics_exile.jpg

Sürgündeki hükümetlerin büyümesine yardımcı olacak kararlar var. Aynı şekilde Çekoslavakya gibi normal bir şekilde yıkılmayan ülkelerin sürgün hükümetlerinin yaratılması için kararlar da bulunuyor.

upload_2018-9-19_16-34-25.jpg

İmparatorluk Konferansları

İngiliz Odak Ağacı günlüğünde olası bir imparatorluk konferansının alternatif tarih yolundaki eksikliği yönünde yorumlar almıştık. Bazı konularda bahsettiğim gibi bunu da ekledik.

dev_diary_imperial_conference_focus_tree.jpg

Reinforce the Empire yolundan çıkan Dominions düzenlendi ve 3 yeni odak eklendi. Kanada’yı, Güney Afrika’yı, Avustralya’yı ve Yeni Zelanda’yı geliştirdikten sonra 19xx İmparatorluk Konferansını başlatmak mümkün. Başlattığınızda tüm taraflar bir bildiri alır ve kararlar açılır.

dev_diary_imperial_conference_start_event.jpg

Ancak konferans sadece 60 gün sürüyor, bu yüzden “Hold the Imperial Conference” odağı size 120 politik güç verse de istediğiniz önergeleri geçirmek için daha önceden politik güç biriktirmeniz gerekiyor. Dominyonların önergelerinize katılma olasılığı ilişkilerinize bağlı olduğu için de daha önceden ilişkilerinizi geliştirmek isteyebilirsiniz. Son olarak, ilişkileri daha önemli hale getirmek için aldığınız pozitif ilişkiler yarıya indirildi ve konferans boyunca tüm dominyonlar (ve Hindistan) ile -100 ilişki eklendi. Böylece yapay zekanın kabul etme olasılığını 0-100 üzerinden görebileceksiniz.

dev_diary_imperial_conference_decisions.jpg

Önergelerin listesi:

  • İmparatorluk Savunması: Kabul eden her dominyon 365 gün boyunca fabrikalarına ve tersanelerine %10 üretim bonusu alır. Kabul etmek 25 politik güç tutar. Kabul eden her dominyon için İngiltere 365 gün boyunca fabrikalarına ve tersanelerine %3 üretim bonusu (5’i de kabul ederse maksimum %15) alır.
  • İmparatorluk Ticareti: Kabul eden her dominyon Free Trade (Serbest Ticaret) yasasına sahip olur, böylece ihraç ettikleri kaynak miktarı artar. İngiltere her kabul eden ile +50 ticaret ilişkisi alır.
  • İmparatorluk Ekonomisi: Kabul eden her dominyon 365 gün sivil fabrikalara, askeri fabrikalara ve tersanelere %10 inşaat hızı bonusu alır. Kabul etmek 25 politik güç tutar. Kabul eden her dominyon için İngiltere 365 gün boyunca sivil fabrikalara, askeri fabrikalara ve tersanelere %3 inşaat hızı bonusu (5’i de kabul ederse maksimum %15) alır.
  • Ödün Verme: İngiltere savaşta değilken kullanılabilir. Kabul eden her dominyon %10 savaş desteği alır. Kabul etmek 25 politik güç tutar. Kabul eden her dominyon için İngiltere %3 savaş desteği kazanır.

Bunlara ek olarak dominyonlar kabul ettikleri her önerge için İngiltere ile +10 ilişki alırlar. Her önergeyi başlatmak 50 politik güç gerektiriyor, ama test etme aşamasına göre bu değerler değişebilir.

dev_diary_imperial_defense_start_event.jpg

Her önerge İngiltere’ye gelen bir eventle başlar. Oyuncu dominyonlarla ilişkisine göre geçirmeyi veya politik güç harcayarak sonucu değiştirmeye çalışmayı seçebilir. 25 ve 50 politik güç harcadığınız iki seçenek bulunur, bunlar da sırasıyla dominyonların evet deme olasılığını iki ve üç kat arttırır. Ancak kesinlikle kabul edileceğinden emin olmanın tek yolu dominyon ile 100 ilişkiye sahip olmaktır.

dev_diary_imperial_defense_accept_event.jpg

En son İmparatorluk Federasyonu önergesi gelir. Bu diğerlerinden biraz değişik çünkü herhangi bir etkisi olması için Kanada, Güney Afrika, Avustralya ve Yeni Zelanda’nın birlikte kabul etmesi gerekir. Bu önergeyi başlatmak 100 politik güç tutar.

dev_diary_imperial_federation_start_event.jpg

Hindistan’ın durumu biraz farklı. Dominyon değiller, bu nedenle desteklerini almak için dominyon yapmanız gerekiyor. Yeni “Indian Autonomy” odağı da burada devreye giriyor. Bu odağı almak Raj’ı dominyon yapar ve 2 yıl boyunca +0.5 otonomi artışı verir. Odağı İmparatorluk Federasyonundan önce alırsanız Raj ilişkilerinize göre kabul edebilir ama konferansı başlatmadan önce otonomi vermezseniz her zaman reddederler.

dev_diary_imperial_federation_dominions_...events.jpg

5 dominyon da önergeyi kabul ettiğinde otonomiyi günlük -3 azaltan bir national spirit alırlar. Otonomi seviyelerini “Integrated Puppet” seviyesine düşürmek için politik güç harcamanız gerekecek ve hepsi bu seviyeye indiğinde “Imperial Federation” odağını alabileceksiniz (Together for Victory’de yer alan otonomi seviyeleri de bu nedenle Man the Gun’a dahil olacak). Eğer Hindistan kabul etmeyip diğer dominyonlar kabul etmişse iptal edebilirsiniz veya Hindistan’a bağımsızlık verebilirsiniz. Bunu yapmak için uzun bir otonomi düşüşü sürecinden geçmeyi eklememizin sebebi de bütünleşmenin uzun bir süreç olduğunu yansıtmak ve bu kadar güçlü bir olayı daha zor (en azından yavaş) hale getirmek. Şu anda bunların hepsini yapmak yaklaşık olarak 3 yıl sürüyor, ama daha önce de dediğim gibi tüm değerler değişebilir.

dev_diary_imperial_federation_ending_event.jpg

“Imperial Federation” odağını almak farklı şeylere yol açacak:

  • Kanada’nın, Avustralya’nın ve Yeni Zelanda’nın tüm birlikleri ve generalleri İngiltere’ye geçecek ve bu ülkeler ilhak edilecek. İlhak edilen ülkelerin core olan eyaletleri de İngiltere için core olacak.
  • Güney Afrika’da da aynı şeyler olacak ama kültürel farklılıkları yansıtmak için eyaletleri İngiltere için core olmayacak. Hindistan kabul ederse onlar için de geçerli.
  • İngiltere yeni bir harita rengine, isme ve bayrağa sahip olacak.

dev_diary_imperial_federation_tag_and_news_event.jpg

İmparatorluk Federasyonunun isimleri ve bayrakları:

dev_diary_imperial_federation_democratic.jpg
Demokratik: Commonwealth of Nations

dev_diary_imperial_federation_fascist.jpg
Faşist: The Empire

dev_diary_imperial_federation_commie.jpg
Komünist: Commonwealth of Peoples

dev_diary_imperial_federation_unaligned.jpg dev_diary_imperial_federation_with_india_unaligned.jpgTarafsız: The Imperial Federation
Sağdaki Hindistan da kabul ederse olacak.

Yazar: Cem Kaya

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV