Hearts of Iron IV’te Operasyon İsimleri, Madalyalar ve Tümen Komutanları

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu yazıda operasyon isimlerinden, madalyalardan ve komutanlardan bahsediliyor.

Herkese merhaba. Bugün By Blood Alone ile eklenecek birbirine bağlı birkaç alt sistem hakkında konuşacağız.

İlk yol haritası günlüğünde bahsettiğim gibi Hearts of Iron’a daha fazla rol yapma unsurları eklemek istiyoruz. Bugün bahsedeceklerim bunun küçük bir parçası.

Daha önce bir teaser göstermiştim ve bazılarınız neyi gösterdiğimi tahmin etmişti. Artık savaş planları için dinamik adlandırma sistemi var. Çoğu büyük ülke için savaş planları yerlere göre isimlendirilebilir, böylece operasyonların ismi tarihtekiyle aynı olabilir.

Tabii her savaş tarihi değildir ve tarihi versiyonunun bulunamadığı durumlarda savaş planları ismini çeşitli listelerden alabilir. Bu isim listeleri tamamen modlanabilir ve ülkelere özel olabilir. Bazı durumlarda (Sovyetler gibi) isimlendirme sistemi gerçek hayatta kullanılan biraz kullanışsız kuralları da takip edebilir.

Operasyon isimleri oyun içinde değiştirilebilir. Yen isim ana hatta bağlı alt emirlerin hepsine uygulanır.

Değiştirmediğiniz sürece deniz çıkartması ve paraşütçü emirleri kendilerine özel isimlere sahip olur.

Bu sistem sadece basit bir isimlendirme sistemi değil, eklentiyle gelecek bir başka özellik ile de bağlantılı.

Tümen Komutanları

BBA’da havadan general yaratma mekaniğini kaldırıyoruz. Bunun yerine oyun başladığında her tümenin bir komutanı olacak ve yeni tümenler yaratıldığında bunlar da yeni komutanlar ile beraber gelecek.

Bunlar genellikle ülkelere özel isim listelerinden gelen isimler ancak bazı yerlerde komutanı kendimiz ekleyip belirledik. Yeni bir birlik yaratıldığında rastgele bir isim ve portre ile çıkacaklar. Portrelerin kullanımı artacağı için herkes birbirine benzemesin diye BBA sahiplerine yeni jenerik portreler de vereceğiz. Bu portreleri eklemek kolay bir iş değil, bu nedenle şu an için sadece büyük ülkelere ekledik.

Ordunuzdaki tüm tümen komutanlarını, komutanlar ekranından görebilirsiniz.

Gereksiz mikro yönetimden kaçınmak için birkaç önemli karar aldık. Tümen komutanları komuta ettikleri tümenlere herhangi bir bonus sağlamayacak ancak bu tümenlerin gerçekleştirdiği önemli eylemlerin not edildiği bir tarihçe ekranı olacak.

Başkent alma, zafer puanı fazla toprak alma gibi çeşitli eylemler için tümenler madalyalar ile ödüllendirilebilir. Oyun boyunca birçok tümenin çeşitli madalyalara aday olmasını ve birden fazla madalya almasını bekliyoruz. Burada herhangi bir kısıtlama yok çünkü oyuncuların bir tümenin her bir eylemini kontrol etmesini istemiyoruz, oyuncuların karar vereceği şey ise bir tümene ne zaman hangi madalyanın verileceği.

Bahsettiğimiz üzere tümen komutanları herhangi bir bonus vermeyecek, bunun yerine ödüllendirdiğiniz madalyalar verecek. Madalyaları oyun ortası ve sonu PP harcama yeri olarak görüyoruz çünkü oyun bu noktalara geldiğinde birçok oyuncu gereğinden fazla PP’ye sahip oluyor.

Tümenler birden fazla madalyaya sahip olabilir ancak maliyeti gittikçe artar. Aynı bonusu veren madalyaların etkileri de giderek azalır.

Yukarıda görebileceğiniz üzere ülkelere özel madalyalar olabilir. İdeolojilere göre çeşitli standart madalyaların yanında her büyük ülke için de özel madalyalar ekledik. Madalyalar sadece ona sahip olan tümeni etkileyecek.

Madalyanın ismi ve tanımı ne için ödüllendirildiğine göre dinamik olacak. Belirli isimlere sahip operasyonlarda büyük cesaret gösteren tümenler de gerçekleştirdikleri eylemler için madalya alabilecekler.

İşleri daha kolay hale getirmek için madalya verme işlemi komutan ekranından yapılabilecek:

Daha önce de bahsettiğimiz gibi yoktan general var etme yolunu kaldırıyoruz. Bu da demek oluyor ki generaller doğrudan tümen komutanlarına bağlı olacak ve kabiliyetleri savaş alanındaki eylemlerini yansıtacak.

Komuta ettikleri tümen tecrübe kazandıkça tümen komutanları da tecrübe kazanacak. Madalyalar da tecrübeyi bir miktar arttıracak. Tümen komutanı olarak görev yaparken bu tecrübenin bir anlamı olmayacak ancak yeni bir ordu generaline ihtiyacınız olduğunda tümen komutanlarını terfi ettirebileceksiniz.

Tümene verilen madalyalar silinmeyecek ancak yeni yaratılan generalde bunların herhangi bir etkisi olmayacak, sadece daha önce hangi madalyalarını aldığını görebileceksiniz. Modcular isterse bunu değiştirebilir.

Tümen komutanları bu yolla terfi edildiğinde sahip oldukları tecrübeye belirli bir sınıra kadar koruyacaklar. Sonuçta savaş alanında tecrübesi olan birini terfi ettirmek, masa başında çalışarak yükselmiş birinden daha değerli olabilir. Bunun yanında belirli bir miktar (daha tam belirlemedik) savaş alanı tecrübesi kazanmış komutanlar nasıl bir tümenini komuta ettiklerine göre çeşitli kişisel özellikler ile başlayacak (zırh subayı, piyade subayı vs).

Tümen Bağlantısı

Yol haritasında muharebe planını geliştirmek istediğimi de belirtmiştim. Bu yavaş bir süreç olacak ancak BBA’da bu yönde yeni bir cephe parametresi ekliyoruz.

Bağlantı parametresi herhangi bir ana cephe emrinde belirlenebilir. Tümen kontrolcüsünün tümenleri o cephe sınırında nasıl yerleştirdiğini belirler. Varsayılan seçenek olan “Esnek Bağlantı” alışık olduğunuz şekilde çalışır; tüm tümenlerin yeri değerlendirilir ve sınırdaki boşlukları dolduracak şekilde yerleştirilir.


“Dengeli Bağlantı” sadece hedeften belirli bir mesafe içerisindeki tümenleri değerlendirir (mesafeler modlanabilir). Bu da demek oluyor ki cephelerde gerçekleşen tümen hareketleri azalır ancak cephe yine de değişen şekillere cevap verebilir.


Son seçenek olan “Sabit Bağlantı” ise uzun savunma hatları için tasarlanmıştır ve sadece hedefin çok yakınında olan tümenler değerlendirilir. Yani tümenler sadece komşu topraklara giderek yer değiştirirler ve eğer dikkat etmezseniz cephede büyük boşluklar oluşabilir. Bu ayarın ağırlıklı olarak cephelerde mikro yönetim kullanan oyuncular tarafından kullanılmasını bekliyoruz.

Yapay zekâ tümen sayısı ve sınır uzunluğuna göre esnek ve dengeli arasında geçiş yapar ancak sabit bağlantıdan kaçınır.

Doğrudan cepheye yerleştirilmeyen tümenler ise (geride kalan ya da daha yeni eklenen) bağlantı kısıtlamalarına göre hareket etmez, cephede kendilerine yer bulmak için stratejik bir şekilde yer değiştirirler. Bunun yanında bağlantı ayarının uygulanması için herhangi bir emrin verilmesi gerekli değildir.

Modlama

Modlamaya ilgisi olanlar için, bu yeni sistemlerin yanında yeni tümen araçları da geliyor. Çeşitli koşullara göre eyaletlerdeki veya şehirlerdeki tümenler değerlendirilebilir ve madalya verme, tarihçe değiştirme, organizasyon veya güç gibi basit parametre etkileri uygulanabilir. Performans nedeniyle tümenlerin değişken olarak depolanması şu anda mümkün değil ancak gelecekte bunu değerlendirmeye devam edeceğiz.

Önceden tasarlanmış tümenler için komutanları değiştirildiğinde bakılacak olan liste, tarihsel bir komutan listesi olabilir. Böylece tarihsel doğruluk daha da arttırılabilir.

Tümen komutanlarının görsel rütbeleri tecrübesine göre değişir ve modlanabilir ancak oynanışa herhangi bir etkisi yoktur.

Madalyalar da çeşitli koşullara göre eklenebilir ve vanilla’da olmayan çeşitli etkilere de sahip olabilir.

Rastgele isimleri sevmiyorsanız operasyonların isim kombinasyonları da rastgele olmayan listelerden alınabilir.

Bu günlük bu kadardı. Daha sonraki günlükte barış konferanslarından bahsedeceğiz.

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV