Hearts of Iron IV’te Muharebe ve Sovyet Sürgün Değişiklikleri


Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta muharebelerde ve Sovyet Sürgün odaklarında yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

Herkese merhabalar, bu günlükte önemli 2 husustan bahsedeceğiz, bu sebeple @podcat’ı tekrardan göreve çağırdık. Buna ek olarak yoldaş @Bratyn ve @Wrongwraith sizlere Sovyet Odak Ağacında sürgün odaklarında topluluktan gelen yorumlar neticesinde yapılan değişikliklerden bahsedecek.

Selamlar, ben @podcat, sizlere Barbarossa güncellemesindeki muharebe değişikliklerinden bahsetmek üzere karşınızdayım. Muharebe Genişliği, Zırh ve Dayanıklılık başlıklı günlüğümüzde 40 width metasıyla ve “her koşulda en iyi tümen” yaklaşımıyla mücadele etmek için yaptığımız değişikliklerden bahsetmiştim.

Günlükte farklı araziler için suistimal edilmesi kolay olan katsayıların bulunmadığı farklı muharebe genişliklerinden ve genişliği aşmanın daha hafif bir cezaya tabi tutulması gibi değişiklikler yer alıyordu.

Bu konuda ilerleme katetme amacıyla, hedef alma ve hasar paylaşımı sistemlerinde değişikliklerde bulunduk. 40 genişliğe sahip tümenlerin daha küçük tümenlerden güçlü olmasının bir sebebi, tüm hasarı bir noktaya konumlayarak düşman savunmasını aşabilmesiydi. Hedef alma sistemi artık tümenlerin kendi genişliklerine göre belirleniyor (40 genişliğe sahip bir tümen 20 genişliğe sahip 2 tümeni hedef alabiliyor), ancak bunu yapmaları oransal bir şekilde hasarın da bölünmesine sebep oluyor (bu durum sadece 40 genişlik için geçerli olan bir durum değil, 30+10 gibi durumlarda da geçerli.)

Screenshot_21.png

Bu değişikliklerin ardından en iyi metanın ne olduğunu ben bile bilmiyorum. Muhtemelen rakibe ve konuma göre en iyi seçenekler olacaktır (Org ile maliyet ve piercing’i dengelemek gibi) fakat oyunculardan beklediğimiz şey de oturup bunun üzerine kafa yormaları.

Büyük bir etkisinin olacağını düşündüğüm bir değişikliğimiz daha var. Tümenin, muharebedeki cephe hattına takviye sağlayıp sağlayamayacağını belirlerken artık muharebeye katılma sıralarını dikkate almıyoruz, bunun yerine beklemede olan tümenler arasında, takviye ihtimalleri doğrultusunda rastgele bir şekilde çalışan bir sisteme sahibiz. Bu durum, takviyeleri optimize etmek adına tümen sırası mikrosu yapmanıza gerek kalmadığı, yeni tasarlanmış tanklarınızı günü kurtarmak için gönül rahatlığıyla cepheye sürebileceğiniz anlamına geliyor. Muharebe bölüklerinizi de unutmayın, onlar da artık daha etkili olacaklar.

image.png

Merhabalar, karşınızda @Bratyn ve @Wrongwraith, Sovyet Odak Ağacının sürgün kısmında çalışan içerik tasarımcılarıyız. Geçtiğimiz ay içerisinde bu odaklarda önemli değişiklikler yaşandı, her ne kadar orijinal tsarıma sadık kalsak da, sizlerden gelen yorumları da göz önünde bulundurarak birtakım değişikliklerde bulunduk.

Geliştirici günlüğünde bu odaklarda ilerlemeniz durumunda iç savaşın çok zor olacağını belirtmiştim. Kimileri bunun “gerçekçi bir zorluk” olduğunu söylerken, testçilerimiz “kazanılamaz bir zorluk” olduğunu dile getirdiler. Her ne kadar realizme önem versek de, realizm bir noktadan sonra eğlencenin sonu olabiliyor. Bu sebeple bu iç savaşı “nispeten” daha az zor hale getirdik ve daha ilginç kılmak adına çeşitli şeyler ekledik. Bunların yanı sıra artık Siyasi Güç yerine Komuta Gücü ile birim üretebileceksiniz. Ayrıca diğer ülkeler artık size daha fazla destek sağlayacak.

Bazı yeni odaklarımız da var:

DD_pict_1_civil_war_tree.png

Gördüğünüz üzere, odak ağacı ana hatları itibariyle önceki tasarımını korusa da, çeşitli ufak değişiklikler içeriyor. Bu odakların büyük bir kısmı kısa odaklar, savaş öncesi erişebildiğiniz yeni odakların bazıları şu şekilde:

DD_pict_2_covert_operations.png

DD_pict_3_smr.png

Peki bunlara neden ihtiyacınız var? Savaş başlatmadan önce ne kadar fazla toprağa ve birime sahip olursanız sizin için o kadar iyi. Bu sebeple bir yandan Sovyetler Birliğinin Paranoya mekaniğine dikkat ederken, bir yandan da Siyasi Güç ve Komuta Gücü harcayacaksınız. Eğer Stalin siz hazır olmadan savaşı başlatırsa, kazanmanız çok zor olacak. Bu durumdan kaçınmak için Operasyonlar düzenleyerek dikkati kendi üstünüzden çekmeye çalışabilirsiniz, örneğin ordunun devlete karşı bir kalkışma hazırlığı içerisinde olduğuna dair sahte bir kanıt üretebilirsiniz. Sahte kanıt üzerinden orduda başlatılan soruşturma hem Stalin’in ordusuna zarar verir hem de Paranoya seviyesini bir süreliğine de olsa düşürür. Diğer yeni odağımız ise savaş başladığında daha iyi ikmale sahip olmanızı sağlıyor. Sibirya’da savaşmak kolay iş değil, hele ki ikmal ağına sahip değilseniz hiç değil. Bu sebeple Japonlardan destek almak isteyebilirsiniz.

En ilginç kısım aşağıda gördüğünüz odaklar:

DD_pict_4_breakaways.png

Bunlar iç savaş esnasında bağımsızlıklarını ilan eden ülkelerle nasıl bir ilişki kuracağınıza dair size çeşitli seçenekler sunuyor.

DD_pict_5_uprising.png

Savaş esnasında, hele ki savaş haddinden uzun sürerse, çeşitli ülkeler bağımsızlıklarını ilan edebiliyorlar. Dilerseniz bu hareketi bir savaş sebebi olarak görebilir, dilerseniz onları (en azından bir süreliğine) kendinize potansiyel bir müttefik olarak görebilirsiniz. Küçük ülkelerden destek almak, Bolşeviklerin dikkatini başka yere çekmenizi sağlayabilir. Tabii ki kendinizi İmparatorluğun varisi olarak gördüğünüz için, bu durum uzun vadeli olmayacaktır. Bu kısımda savaş sonrası seçenekleri devreye giriyor.

DD_pict_6_uprising_map.png

DD_pict_7_breakaway_focuses_detail.png

Bunlar, beraberlerindeki olaylarla birlikte 2. Rus İç Savaşını sürgünler için kazanılabilir hale getiriyor.

DD_pict_9_desertions.png

Karşılaştığımız en önemli eleştirilerden birisi, Batı ve Doğu genişleme odaklarının Çarlık yanlısı ve Faşist odaklara bağlı olmasıydı. Bu seçenekleri ideoloji bazlı bir şekilde kısıtlandırmak doğru değildi, Faşist Rusya da batıda fetihler yapmak isteyebilir, Çarlık Rusyası da belki de Faşistlerden daha fazla bir şekilde Japonlardan geçmişin intikamını almak isteyebilir.

Öte yandan bu genişleme odaklarının her iki kısımdan da erişilebilir olması, ideolojileri birbirinden farklılaştıran unsurların azaldığı anlamına geliyordu. Bu yönden kimileri ittifak odakları olabileceğini önermişti, bunların yanına çeşitli odaklar ekledik. İç savaş sonrası odaklar şu şekilde görünüyor:

dev%20diary%20total%20branch%20new.png

Farkı kolaylıkla ayırt edebilirsiniz, ağaç artık biraz daha ‘kalın’, 10’dan fazla yeni odak var. Daha önceleri kenarlarda olan İsveç, Baltık, Finlandiya ve Japonya odakları artık siyasi tercihinizden bağımsız bir şekilde ortalarda yer alıyor. Odaklarda The Lonely Island hariç bir değişiklik yok, eğer Japon yardımına fazla bel bağladıysanız ve iç savaşın ardından bir kukla devlete dönüştürüldüyseniz, bu odak ‘bağımsızlık savaşı’ odağına dönüşüyor.

dev%20diary%20lonely%20island%20independence.png

Şimdi yeni odaklardan bahsedelim. Çarlık yanlısı kısımda, Capital of the Tsars odağı başkenti St. Petersburg’a taşıyor ve bu eyalete çeşitli bonuslar ekliyor. Reforge the Triple isminden de anlayacağınız üzere İngiltere ve Fransa ile Almanya karşıtı ittifakı yeniden kurmaya yönelik.

dev%20diary%20capital%20of%20the%20tsars.png

Çarlık Rusyasının “Slavların Koruyucusu” rolüne atıfta bulunmak adına, bir başka “Slavic Commitments” odağına sahibiz. Eğer Üçüncü Roma rotasından ilerlediyseniz, bu şekilde farklı Slav ülkelerine garantör olabileceksiniz (çeşitli bonuslarla beraber), ardından Romanya’ya istila başlatabilecek, Balkanlardaki Slavlarla bir kara sınırına sahip olacaksınız. The Iron Wall of Russian Resolve odağıyla Süper Ağır Tankların araştırma ve üretim maliyetinde, dayanıklılığında ve zırhında önemli bonuslar alacaksınız, maliyetin azalmasıyla birlikte bu durum Çarlık yanlılarının daha özel bir oynanışa sahip olacağı anlamına geliyor.

dev%20diary%20iron%20wall%20of%20russian%20resolve.png

Faşist kısımda ise, Russian Corporate State odağı fabrika ve sanayi bonusları edinmenizi sağlıyor. Berlin-Moskova Mihverini kurup, ardından Japanese Overtures odağıyla 1905 savaşının intikamını almaktansa, onları yeni Mihver’e davet ederek Rusya’nın doğu sınırını güvence altına alabiliyorsunuz.

dev%20diary%20japanese%20overtures.png

Eastern Expansion odağına artık sadece Faşistler erişebiliyor. Bunların ardından Amerika’ya geçip, eski Rus kolonilerini ele geçirmek için Kanada ve ABD’ye savaş açabilmeniz mümkün. İkinci kısımda Afganistan ve İran üzerinde savaş hedefleri ediniyor, Irak, Türkiye, Suriye (Fransa) ve Hindistan’a uzanabiliyorsunuz.

dev%20diary%20last%20break%20southward.png

Bu değişiklikler Sürgün odaklarının daha farklı hissettirmesini sağlamanın yanı sıra, her iki tarafın da batıdaki Çarlık Rusyasının topraklarını geri alabilmesini ve 1905’teki savaşın intikamını alabilmesini mümkün kılıyor.

Son olarak bazı yeni portreler:

DD_pict_8_generals.png

dev%20diary%20tsar%20vladimir%20I.png

dev%20diary%20archpatriarch%20meletius.png

Her zamanki gibi, odak halen yapım aşamasında. Burada gördükleriniz dahi çıkan içerikle birebir aynı olmayabilir. Önümüzdeki hafta görüşmek üzere, hoşça kalın.

.. .—-. — / … – .. .-.. .-.. / -… . .. -. –. / …. . .-.. -.. .-.-.- .-.-.- .-.-.- / – …. . -.– .—-. …- . / .-. .. –. –. . -.. / – …. . / -.. — — .-. / – — / … — — . / … ..- .-. … – .-. —. — — .. -. –. / -.-. .- -. … .-.-.- .-.-.- .-.-.- / .. – .—-. … / … ..- .. -.-. .. -.. . / – — / ..-. — .-. -.-. . / .. – / — .–. . -. -.-.–

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV