Hearts of Iron IV’te Milliyetçi İspanya Odak Ağacı

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Milliyetçi İspanya’ya dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar, HoI4’ün önümüzdeki eklentisi için kaleme aldığımız bir başka geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bu günlükte sizlere tamamen yeni bir odak ağacını tanıtacağız: Miliyetçi İspanya.

Tasarım Hedeflerimiz

İspanya İç Savaşı oyunun hazırlanış kısmının belki de en önemli olaylarından birisi, ancak çoğu zaman göz kapayıp açana kadar sona eriyor. Tüm bunlara ek olarak belki Türkiye ve Brezilya’yı bir kenara ayırırsak İspanya stratejik olarak oynaması en keyifli ülkelerden birisi, başlangıçta üstüne katabileceğiniz güçlü bir temele sahipsiniz.

İspanya İç Savaşının bu eşsiz önemi sebebiyle İspanya’ya bir güzellik yapalım dedik ve bu zamana kadarki en büyük odak ağaçlarımızı oluşturduk. Evet yanlış duymadınız, odak ağacı değil – odak ağaçları. İç savaşın iki tarafı da kendisine has tam boyut bir odak ağacına sahip, bu odak ağacı dönemin kaotik yapısını yansıtmayı amaçlarken, İspanya’nın iç savaşı kimin kazandığına göre izleyebileceği farklı yolları daha iyi oluşturabilmemizi sağlıyor. Bu odak ağaçları daha önce İspanya’nın kendisine has odak ağacı olmadığını hesaba kattığınızda tamamen yeni olsalar da, aynı zamanda iç savaşın eski işleyişi itibariyle mevcut bir unsuru yeniden ele almak gibi de görülebilir. Önceki işleyiş bazı sıkıntılara sahipti:

  1. İç savaş oyunun akışı sebebiyle çok hızlı sona eriyordu.
  2. İç savaş oyunun ana mekanikleri neticesinde çok kolay baş edilebilir oluyordu.
  3. İç savaşın başlangıcı tamamen rastgeleydi ve oyuncunun bu konuda bir kontrol hakkı veya bilme şansı yoktu.

İlk madde üzerine biraz daha gidersek eğer, tecrübeli bir oyuncunun sadece birkaç ay içerisinde iç savaşı sona erdirebilmesi, tecrübesiz oyuncular için bile savaşın tarihi süresi olan yaklaşık 3 yılın yanına dahi yaklaşamaması diğer ülkeler için de bir problem yaratıyordu. Örneğin Fransa gibi iç savaşa müdahil olmaya yönelik odaklara sahip ülkeler birkaç ayda biten bu savaş neticesinde bu odakları kullanamıyorlardı. Eğer bir ülke iç savaş başladığı gibi bu odağı seçse, odağın tamamlanması 140 gün sürüyor, üstüne müdahale etme odağını seçiyorsunuz, gönüllü birliklerin seyahat süresiydi vesaireydi derken sizin birlikleriniz daha İberya’ya ulaşamadan o savaşın bitmiş olma ihtimali çok yüksek. Daha sonraları iptal edilebilen odaklar koymak bu durumun etkisini azaltsa da, problemi ortadan kaldırmış değil.

Yeni İspanyol odak ağaçlarının amacı şu şekildeydi:

  1. İç savaşı uzatmak, bu dönemin daha iyi yansıtılmasını ve diğer ülkelerin müdahil olabilmelerini sağlamak.
  2. Bu dönemin hikayesini ve tarihini ortaya çıkarıp, bazı tuhaf hikayelere hakkını vermek.
  3. İç savaşın başlangıcı üzerinde oyuncunun kontrolünü arttırmak.
  4. İspanya’ya iç savaş sonrası yeni bir hedef vermek.

Zorunlu Uyarı:Görecekleriniz halen çalışma halinde, çizimler henüz tamamlanmadı, değerler ve hatta mekaniklerin kendileri test sonucu değişime uğrayabilir.

Spain_tree_overview.jpg

Milliyetçi İspanya’nın Başlangıç Durumu

1936 senesinde İspanya uçurumun kenarında bir ülke. Oyunun başlangıç tarihine kadar olan yüz yıllık süre zarfında İspanya çok nadiren barış ve huzur ortamı yakalamayı başardı, sürekli bir biçimde siyasi belirsizlikler ve kanlı ayaklanmalara sahne oldu. 1830 senesinde Salic yasasına aykırı bir biçimde yaşlı kral 7. Ferdinand kardeşi Infante Carlos yerine kızı 2. Isabella’yı varis gösterdi. Sonraki 40 sene boyunca Infante Carlos’un destekçileri, yani Karlistler birden fazla iç savaş çıkartarak meşru gördükleri kralı tahta çıkartmaya çalıştılar. 2. Isabella her ne kadar bu isyanları bastırmayı başarsa da, 1868 senesinde devrildi ve Birinci İspanya Cumhuriyeti ilan edildi. Bu cumhuriyetin ömrü uzun olmadı, 6 yıl sonra tekrardan monarşiye geçilse de, Isabella tahta tekrar geçmeye istekli değildi.

1898 senesinde İspanya-Amerika savaşında İspanya büyük bir bozguna uğradı, donanması ortadan kaldırıldı, kolonileri üzerindeki nüfuzu kaybetti ve geriye sadece Afrika’daki kolonileri kaldı. Bu durum halk üzerinde büyük bir şok etkisi yarattı ve “Reformasyon” adı altında Miguel Primo de Rivera’nın diktatörlüğüne geçildi. 1930 senesinde bu durum barışçıl bir biçimde sona erdi ve İkinci Cumhuriyet ilan edildi. 1932 senesinde bir başka darbe girişimi, 1934’te ise Franco’nun bastırmada büyük rol oynadığı madenci grevi yaşandı.

Dev_Diary_initial_spirits.png

Oyunda bu durum farklı etkilerle yansıtılmış durumda, bunlar kabaca ülkenizin karşılaştığı çeşitli zorlukları ifade ediyor:

  • Karlistler:19. yüzyılda defalarca yenilgiye uğratılmış olsalar da halen ülkede etkin bir rol üstleniyorlar. Bu etki zaman içerisinde istikrarınızı düşürüyor, tarafsızlık desteğini yükseltiyor, Karlist grupların emre itaat etmemelerini yansıtır bir biçimde tümenlerinizin saldırı ve savunma değerlerini azaltıyor.
  • Askeri Sadakatsizlik:Başarısız olan 1932 Sanjurjada ayaklanmasından bu yana ordu bir işler çeviriyor. Hükümet bir nebze bu problemin farkında ve ordunun işlerine karışması bir başka başkaldırıyı beraberinde getirebilir. Bu etki tümen şablonlarında değişiklik yapılamasına sebep oluyor, yeni tümen üretemiyorsunuz ve mevcut tümenlerinizi silemiyorsunuz.
  • Siyasi Kargaşa:İspanya toplumu siyasi sıkıntılar yaşayan bir toplum, bu etki oyun ilerledikçe ülkenizin istikrar seviyesini düşürüyor.
  • Grevler:Solcular gittikçe daha da organize olarak hükümete komunist veya anarşist reformlar geçirmesi üzere baskı uygulamak adına grevler düzenliyor. Bu etki istikrarı, inşaat hızını, fabrika ve liman üretimini azaltıyor.

Bunların yanı sıra bazı eyaletler (Galiçya, Bask, Katalonya) “Otonom Statüsü” etkisine sahip bir biçimde oyuna başlıyor, bu da bu eyaletlerdeki fabrika limitini, askere alınabilir nüfusu, kaynakları ve inşaat hızını azaltıyor. Çeşitli odaklar aracılığıyla bu etkileri kaldırabiliyorsunuz.

Tasarımın erken döneminde oyuncunun hiçbir şekilde iç savaştan kaçınamamasını kararlaştırdık. Bu durum çok fazla sıkıntıya sebep olup, tarihsel açıdan da anlamsız olurdu (İspanya’nın politik çehresi oyunun başlangıç döneminde çoktan kutuplaşmıştı) ve bu iç savaş HoI4’ün erken dönemi için oldukça önemli. Bu sebeple oyuna girdiğiniz vakit vereceğiniz önemli bir karar var: Milliyetçilerden miyim yoksa Cumhuriyetçilerden miyim?

Dev_Diary_initial_choice.png

Vereceğiniz kararın 15 Şubat 1936’daki seçimlerde bir etkisi olmayacak, tarihte bile Halkçı Cephe’ye nazaran çok daha güçlü kaynaklara sahip olan CEDA her şeye rağmen seçimleri kaybetmişti. Bu kararın asıl etkisi iç savaş başladığında kimle oynayacağınız. Bu günlükte Milliyetçilerin odak ağacına odaklanıyor olacağız, dolayısıyla olayları onların bakış açısından değerlendirmek daha isabetli.

Tarihte Halkçı Cephe’nin zaferi sonrasındaki dönemde siyasi gerilim tırmanmış, 1932 Sanjurjada ayaklanmasına karışıp Portekiz’e sürgün edilmiş isimler yeni bir darbe girişiminin planlarına başlamıştı. İç savaşa da bu darbe girişiminin başarısız olması sebep oldu. Yeni Milliyetçi odak ağacında bu durum seçim sonrası aktifleşen çeşitli görevler ve kararlarla ele alınıyor.

Bunların ilki 250 günlük bir sayaç şeklinde ilerleyip sıfırlandığında iç savaş başlatıyor (resimde 1.)

İkincisi diğer tarafa odaklanan bir dizi görev (bu örnekte Cumhuriyetçiler), böylelikle oyuncu neler olup bittiğini takip edebiliyor (resimde 2.)

Üçüncüsü siyasi gerilimi çözmek adına oyuncunun alabileceği bazı kararlar, bunlar oyuncunun iç savaşı hızlandırabilmesini sağlıyor (1. karardan süre eksiliyor), öte yandan ‘diğer taraf’ iç savaşın başlangıcını geciktirecek hamleler yapabiliyorlar bu da onlara zaman kazandırıyor (resimde 3.)

Son olarak İspanyol topraklarında harita üzerinde beliren, tekrarlanabilir görevler yeteri kadar nüfuz biriktirdiğinizde iç savaş başladığında bu eyaletin sizin tarafınızda olmasını sağlayabiliyor (resimde 4.)

Dev_Diary_pre-civil_war_decisions.png

İşlerin şu anki işleyişinde (ki değişebilir) iç savaşın başlayabileceği en erken tarih Ağustos, eğer oyuncu hiçbir şey yapmazsa en geç 1937 senesinin başları. Bu da Cumhuriyetçilere ihtiyaçları olan zamanı tanıyacak bir süre.

Milliyetçi odak ağacı ana karar sonrasında 6 odağa sahip bir yol üzerinde ilerliyor (bunların ikisinden sadece birini seçebiliyorsunuz). Bunların her biri sadece 35 gün sürüyor, 29 Temmuz’a kadar bu kısmı tamamladığınızda önemli bir miktar politik güç elde ediyor, iç savaşın başlangıcında ekstra Karlist ve Afrika Ordusu tümenleri elde edip, ülkenin kuzeyindeki 7 eyaletin garnizon desteğini maksimuma çıkartıyorsunuz (bunlar tarihte Milliyetçilerin kontrolünde olan yerlerdi.) Bunun ardından “Miss Kanarya Adaları 1936” üzerinde bir karar vermeniz gerekiyor, bu Francisco Franco’nun darbe girişimine katılmakta kararsız olması sonrasında kendisine verilen lakaptı. 29 Temmuz’dan sonra oyuncu darbe planlarının tamamlandığına dair bir olayla karşılaşıyor, bu noktada kaynaklarınızı (yani politik güç) ülkenin politik istikrarsızlığı darbe girişimini makul kılacak seviyeye düşene kadar gizli kalmaya yönelik harcamanız gerekiyor. Cumhuriyetçilerin karşı hazırlıklarını hesaba kattığınızda Milliyetçiler için iç savaş ne kadar erken başlarsa o kadar iyi denebilir bu da Ağustos ayının başlarına denk geliyor. İç savaş başladıktan sonra Milliyetçi taraf Askeri Cunta kontrolünde oluyor.

Dev_diary_initial_path.png

Gerisayım sona erdiğinde iç savaş başlıyor. Bu noktada iç savaşı temsilen 2 grup yerine 2 farklı tag’a sahibiz bunun sebebini günlüğün devamında anlayacaksınız. Tam garnizon desteğine sahip eyaletler savaşta Milliyetçilere katılacak, geri kalanlar ise Cumhuriyetçilerde olacak. Bir miktar milliyetçi desteğine sahip eyaletlerde savaşın başlangıcında milliyetçi tümenler belirecek (4 kademe.) Bu durum savaşın kaotik başlangıcını yansıtmamız için ideal. Savaş başladıktan 7 gün sonrasında Milliyetçiler “planlı başkaldırı” bonusuna sahip olacak bu da onların ikmalsiz geçirebilecekleri süreyi yükseltecek. Bunun ardından tıpkı tarihte de olduğu gibi cepheler belirlenecek. İspanya’nın genelinde görülebilen sert arazi koşulları savunmayı daha kolay hale getirirken, hareket hızını kısıtlayacak, planlama etkisini azaltacak. Tüm bunlar birleştiğinde daha yavaş bir iç savaş göreceğiz. Bu durum iç savaşın tepelere konuşlanıp kızgın bir biçimde birbirine bakan askerler doğasını daha iyi yansıtacak. Harita üzerinde beliren bir dizi kararlar taarruzda bulunmanızı sağlayabilecek, bunu yaptığınız vakit eyaletteki negatif etkiler silinecek ve daha hızlı bir biçimde harekete geçebileceksiniz. Bunu her iki taraf da kullanabilecek.

Dev_Diary_offensives_decisions.png

Odak ağacı Milliyetçilerin önündeki seçenekler doğrultusunda 3 farklı kola ayrılıyor. Falanjistler, Karlistler ve Askeriye.

Falanjistler (Faşist)

Falanjizm 1933’te ülkeyi 1923 ila 1930 seneleri arasında yönetmiş diktatör Miguel Primo de Rivera’nın oğlu Jose Antonio Primo de Rivera tarafından kurulan siyasi bir akımdı. Bu akımın özü hem sola hem de sağa karşı duran, hem kapitalizme hem de komunizme alternatif olarak ulusal bir devlet kurulmasını sağlamaktı. Askeriyedeki birçok isim bu akımın bir parçasıydı ya da bu akıma sempati besliyordu. Bu akımın varlığı 1936 seçimlerini kazanan faşist karşıtı Halkçı Cephe’nin kuruluşunda büyük rol oynadı. Seçim sonrası Primo de Rivera yaptığı konuşmalar sebebiyle tutuklandı.

Dev_Diary_falange_civil_war_branch.png

Falanjist ağacı erken dönem altyapı geliştirmeleri ve sanayi inşaatı için çeşitli fırsatlar sunuyor, bunun yanı sıra Beşinci Kol’un düşman topraklarında belirip düşmana saldırmasını sağlayabiliyorsunuz. İspanya İç Savaşına dayanan bu tabire odak ağacında yer vermek makul göründü. Bunlara ek olarak Falanjistler İtalyanlar ve Almanlardan (tabii onlar da Faşist ise) destek isteyebiliyor. Sizin için en önemli olan şey Primo de Rivera’nın güvenliğinin esir alışverişi ile sağlanması, keza Falanjistlerin lideri Cumhuriyetçi hükümet tarafından idam edilebilir. Kendisi hükümetin başına geçmeden evvel Emilio Mola önderliğinde geçici bir hükümet kuruluyor.

emilio_mola_screenshot.png

İç savaşta karşılaşacağınız son sıkıntı görüşleri Falanjistlerle pek de uyuşmayan Karlistlerden gelecek. Falanjist yolunu seçtiğiniz vakit bir gerisayım başlıyor, bu gerisayımın sıfırlanması durumunda isyanın içinde bir isyan olarak Karlistler beliriyor. Bu isyanı Karlistleri Ortadan Kaldırma odağını seçerek hızlandırabiliyorsunuz, bunu yaptığınız vakit isyan direkt olarak çıksa da, onlara karşı bir muharebe bonusu elde ediyorsunuz. Bu “isyan içindeki isyan” üçüncü bir İspanya tagının ortaya çıkmasına sebep oluyor, bu tag kuzey İspanya’da genellikle Navarra civarlarında bir toprak sahibi olup savaşta işlerin onlar için iyi gitmesi durumunda Karlist odak ağacıyla yoluna devam ediyor.

Dev_Diary_eliminate_carlists.png

İç savaş kazanıldıktan sonra geçici hükümetin yerini Primo de Rivera önderliğinde yeni hükümet alıyor. Bu noktadan itibaren ağacın geri kalan kısmı Falanjistlerin 27 maddeli manifestosuna dayanıyor. Örneğin sanayi ve işçilikte sendikacılık, bölgesel otonomilerin kaldırılması, askerlik öncesi eğitim, “İspanya’ya yaraşır bir” donanma kurmak ve eski İspanyol kolonilerini geri alarak tekrardan bir dünya gücü haline gelmek.

Dev_Diary_falange_post-civil_war_branch.png

Son kısımda sanayileşme hamleleri yer alıyor, İspanya’nın diğer ülkeleri yakalayabilmesi adına bu kısım diğer küçük ülkelerdeki alternatiflere nazaran daha güçlü. Eski İç Savaşın Yaralarını Sarma etkisi artık kademeli bir şekilde etkiler sunuyor ve odaklar aracılığıyla bu kademeyi aşağıya çekebiliyorsunuz. Bunlar Mihver’den veya Müttefiklerden ekonomik yardım almaktan Autarky kurmaya kadar değişebiliyor. Falanjistler için Müttefiklere katılmak teklif dahi edilemez bir düşünce, bu sebeple ya Mihver ya Autarky yolunu seçmeniz gerekecek. Bunlara ek olarak yeni “Ulusal İyileşme” etkisi İspanya oyuncusuna bir sonraki savaşta önemli destek sağlayacak.

Dev_Diary_Falange_industrial_tree.png

Karlistler (Tarafsız)

Karlistler biraz daha özel bir noktadalar. Daha önce de belirttiğimiz gibi Karlistlerin davası İspanya’da özellikle ülkenin kuzeyinde hala ses getiriyor. Darbenin başlangıcında bu bölgeyi kontrol altına alma konusunda Requetes adını verdikleri sayıca az ancak eğitimli gruplar sayesinde iyi bir iş çıkarttılar. Tarihte Karlistlerin eylemdeki payı Mola tarafından iç savaş öncesinde müzakere sonucu gerçekleşmişti, ancak Karlistler zaten uzun bir zamandır kendi başkaldırılarını yapmak için hazırlık halindeydiler. İç savaşın başlangıcından bir süre sonra liderleri Manuel Fal Conde Karlistlerin Milliyetçilerle çok da ortak noktasının olmadığını farketti ve Falanjistlerle ilişkileri zayıfladı.

Dev_Diary_carlist_civil_war_branch.png

Karlistleri diğer gruplardan ayıran en önemli özellik uluslararası arenada desteklenmeyen yegane grup olmaları, bu sebeple Karlistler yabancı devletlerden yardım isteyemiyorlar. Bunun yerine odak ağaçlarının erken dönemi ülkenin kuzey bölgelerini güvence altına almaya odaklanıyor. Aynı zamanda Falanjistlere karşı “isyan içindeki isyan” için de hazırlanılması lazım. Bu yolu seçtiğiniz vakit tıpkı Falanjist oyunu gibi bir gerisayım başlıyor ve bu gerisayım 0’a vurduğu an Falanjistlerle Karlistler karşı karşıya geliyor. Farklı odaklar farklı eyaletlerde destek edinmek veya generallerin desteğini almak gibi işlerle bu ana hazırlanmanızı sağlarken, tıpkı Falanjist versiyonu gibi ilk hamleyi sizin yapabilmenize olanak tanıyor ve size bir muharebe bonusu veriyor. Tıpkı diğer kolda olduğu gibi Falanjistler üçüncü bir özel taga sahip bir biçimde hem Karlistlerle hem de Cumhuriyetçilerle savaş halinde oluyor. Eğer savaşta işlerin kendileri adına iyi gitmesi durumunda Falanjist odak ağacından devam ediyorlar.

fal_conde_screenshot.png

Bu noktadan sonra odak ağacınız Requetes’lerin fanatizmine odaklanıyor. Bu grup yaptıkları başkaldırıyı liberalizme, demokrasiye ve cumhuriyetçiliğe karşı bir haçlı seferi olarak görüyor ve hristiyan değerleri savunuyordu. Tanrıya olan inançları ve Krallarına olan bağlılıkları sonsuzdu, öyle ki muharebe alanında yanlarında rahipler de bulunduruyorlardı. Bu kısımda Demokrasiye Karşı Haçlı odağından Fanatizmi Geliştirme odağına kadarki kısım tümenlerinizin süpergüce sahip olmalarını sağlayacak – bu ağaçta sanayi ve uluslararası destek konusundaki eksikleriniz hesaba katıldığı vakit buna ihtiyacınız var.

Dev_Diary_cultivate_fanaticism.png

Ardından mesele kimin gerçek Karlist varisi olduğuna geliyor. Dönemin son Karlist varisi Alfonso Carlos 1936 senesinde varis bırakmadan hayatını kaybetti. Kendisine varis olarak belirlediği kişi Bourbon-Parma hanesinden Xavier’di, ancak kendisi teknik olarak başka bir haneye mensup olduğu için bu durum Karlistler arasında bölünmelere sebep oldu. Bazıları eski monarkı, yani 8. Alfonso’yu desteklemeyi önerdiler ki Karlistlerin nesillerdir karşı durdukları hane buydu. Kimi destekleyeceği tamamen oyuncuya bırakılmış durumda.

Son olarak bu odak ağacında monarşinin tekrardan başa getirilmesi durumunda eski İspanyol topraklarını geri almaya çalışabiliyorsunuz. Bu kapsamda Fransa (eğer oyuncu 8. Alfonso veya oğlunu seçerse, Fransız oyuncusu/yapay zekası da meşrulukçu monarşiyi seçerse barışçıl bir biçimde İspanya’ya katılabiliyor), İspanyol Hollandası, İberya Birliği ve Cebelitarık ve son olarak İntikam Savaşı vererek 98 senesinin intikamını alıp İspanyol kolonilerini elde edebiliyorsunuz.

Dev_Diary_carlist_post-civil_war_branch.png

Franco/Askeriye (Tarafsız)

Milliyetçi odak ağacının son kolunu Askeriye kolu oluşturuyor. Bu Franco’nun olaya müdahil olmasını isteyen askeri cuntayı temsil ediyor. Milliyetçiler için tarihi kısım burası olsa da, izlenebilecek bazı çok da tarihi olmayan yollar mevcut. Bu döneme dair bilgi sahibiyseniz Milliyetçilerin tarihte “isyan içerisinde isyan” ile karşılaşmadıklarını biliyorsunuzdur, bu sebepten sadece bu kısımda Falanjistlerle Karlistlerin karşı karşıya gelme ihtimali ortadan kaldırılabiliyor, bu da Franco’nun manipulasyonları, böl ve fethet politikası ve her iki tarafın ideolojisinden doğru bulduğu unsurları almaya çekinmemesi gibi hususlar sayesinde mümkün olabiliyor. Bunu daha iyi yansıtabilmek adına Francoizm artık varsayılan bir biçimde faşist bir grup değil, onun yerine tarafsızlar ve oyuncu Mihver’e katılmak isterse faşist oluyorlar.

Diğer kollarda olduğu gibi bu kolu seçtiğiniz an Karlist ayaklanmasına yönelik bir gerisayım başlıyor, ancak Falanjist kolundan farklı olarak dilerseniz bu ayaklanmayı geciktirebiliyorsunuz. Tarihte bu Franco’nun farklı Karlist gruplarını birbirine düşürmesi, Primo de Rivera’nın esir alışverişi esnasında verilmemesini ve idam edilmesini önermesi gibi unsurlarla mümkün olmuştu. Nihayetinde oyuncu dilemesi durumuda Karlist ayaklanmasının yaşanma ihtimalini tamamen ortadan kaldırabiliyor, bu da tarihte Falanjist “Falange Espanola de las JONS” partisinin Karlist partisiyle birleşerek ortaya “Falange Espanola de las JONS” isminde (evet, isim aynı) partisinin çıkmasıyla mümkün olmuştu. Bu “yeni” partide her iki grubun da ideolojisinden parçalar bulunuyordu. Bu odaklar iç savaşta kritik bölgeleri ele geçirmenizle yakından bağlantılı, dolayısıyla iç savaş Franco için iyi gitmezse Karlist ayaklanmasını engellemesi de zor olacak denebilir.

Dev_Diary_francoist_civil_war_branch.png

Bu konuda Francoistler Falanjist koluyla aynı şekilde erişebildikleri odaklar neticesinde İtalya ve Almanya’dan yardım isteyebilir, Karlistlerle birlikte hareket edip Requetes’lerden yararlanabilir, bunun yanı sıra özel olarak Portekiz’den yardım alabilirler. İç savaş sonra erdikten sonra bu kol İberya Paktının kurulmasına olanak tanıyor, bu durumda biri bir savaşa dahil olursa diğeri de katılacağını kabul etmiş oluyor. İleride (Vichy) Fransa ve İtalya ile bir Latin Bloğu kurmaları dahi mümkün olabilir.

Dev_Diary_Iberian_Pact.png

Alcazar kurtarılırsa (veya hiç kuşatılmazsa) Franco Milliyetçilerin de facto lideri haline geliyor. Bu noktadan sonra yine Falanjistler ve Karlistlerle ortak noktalar mevcut, tüm sanayi atılımı kısmına erişebiliyorsunuz, ancak Falanjistlerden farklı olarak Müttefiklere katılabiliyorsunuz. Bunu yapmanız durumunda tarihsel “İspanyol Mucizesi”ni 15 yıl erkenden gerçekleştirmeniz mümkün, tabii bunun için ruhunuzu Müttefiklere satmanız gerek.

Dev_Diary_francoist_industry_branch.png

Son olarak oyuncu Franco’nun 26 maddelik manifestosunu benimseyip (Falanjistlerin 27 maddesiyle aynı, tek çıkarttığı madde politik partilerin birleşebilmesini öngören madde, ciddiyim.) dilerseniz 8. Alfonso’yu geri getirerek monarşi kurabilirsiniz, dilerseniz Franco’yu diktatör yapabilirsiniz. Almanya’ya Sovyetlere karşı olan savaşında gönüllü birlikler gönderip, Tangiers’i ele geçirmeniz (haritada yok) zayıf Fransızlardan Kuzey Afrika’yı, İngilizlerden Cebelitarık’ı istemenizi sağlayabilecek odaklara erişebilmenizi sağlayacak. Son olarak Batı Afrika’yı ele geçirebileceksiniz.

Dev_Diary_Francoist_finisher_branch.png

İç Savaş Sonrası Toparlanma Mekanikleri

Tüm grupların ortak kullandığı bir sistem daha önceki günlükte de bahsettiğimiz Direniş mekaniği. Tarihte Franco iç savaşın bitişinden yıllar sonra bile gerilla savaşları ve direnişlerle karşılaşmıştı. Bu Cumhuriyetçi sürgünlerin 1944 senesinde Fransa sınırından düzenlediği Aran Vadisi Operasyonu esnasında zirve yaptı. Bu halen geliştirilme aşamasında olsa da, amacımız iç savaşın başlangıcında onlara ait olmayan kısımlarda coreların kaybedilmesi ve karşılıklı olarak iç savaş sonrasında bu toprakların kararlar aracılığıyla core yapılarak Cumhuriyetçi etkisinin ülkede azaltılmasını yansıtmak.

Bu halen geliştirilme aşamasında olduğu için size resim gösteremiyorum, ancak sizlerle paylaşabileceğim başka şeyler var.

İberya Harita Değişiklikleri

Dev_Diary_spanish_states.png

Bölgeyi daha iyi yansıtmak ve eyalet bazlı taarruz sisteminin daha iyi çalışmasını sağlamak adına İspanya’nın haritasını baştan ele aldık. Oyuna 7 yeni eyalet eklendi: Salamanca, Cordoba, Asturias, Valladolid, Basque, Guadalajara ve Eastern Aragon. Diğer birçok eyalet ya bölündü ya ismi değişti. Çok sayıda yeni toprak eklendi. Tüm bunlara ek olarak devasa Cebelitarık bölgesi gibi canımızı sıkan kimi hususları giderdik, daha önceki devasa Beja eyaleti bölünerek Santarem eyaleti oluşturuldu. İberya hava bölgeleri üçe bölündü ve Batı Fransa’da yeni bir hava bölgesi oluşturuldu.

Dev_Diary_Air_Zones_rework.png

Aşağıdaki resimler aracılığıyla eski ve yeni hallerini daha iyi karşılaştırabilirsiniz.

Bu günlükte bahsettiğimiz her şey (harita değişiklikleri hariç) önümüzdeki eklentiyle birlikte oyuna eklenecek. Bu eklentiyi satın almazsanız iç savaş şu an olduğu gibi devam ediyor olacak. Harita değişiklikleri doğal olarak eklentiyi almasanız bile oyununuzda geçerli olacak.

Bu haftalık bu kadar, önümüzdeki hafta savaşın Cumhuriyetçi tarafından bahsediyor olacağım. Son olarak ufak bir ipucu görseli:

Dev_Diary_teaser_pic.png

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV