HoI4 günlüklerinde bu hafta Mihver Zırhlı Paketinden, Radyo Paketinden, 1.7 Hydra yamasındaki gelişmelerden ve oyunun 3. yıldönümünden bahsediliyor.
Herkese merhaba. Bugün 1.7 Hydra yamasından bahsetmeye devam edeceğiz ve açık betayı test ettiyseniz görmüş olabileceğiniz bazı şeyleri göstereceğiz.
Mihver Zırhlı Paketi
Çoğunuz birlikler için 3D modeller yapmamızı istiyordunuz, biz de yapalım dedik. Bunun büyük bir paket olmasını istediğimiz için tüm büyük Mihver devletlerinin araçlarını içermesi konusunda karar kıldık. Şu anda Almanya, İtalya ve Japonya içi toplam 60’tan fazla model ekledik. Küçük bir bonus olarak bu paket daha önce sadece Colonel Edition’da olan 8 Alman tankını da içeriyor (King Tiger olmadan mihver zırhlı paketi yapmak pek mantıklı bir şey değil). Aşağıda her ülke için bazı örnek modelleri görebilirsiniz.
Bunun yanında 2D çizimler de ekledik, böylece üretim vb. ekranlarda bunları görebileceksiniz.
Toplam sayı ise:
- 18 Tank
18 Tanksavar
15 Kundağı Motorlu Topçu (Self-propelled artillery)
8 Kundağı Motorlu Uçaksavar
2 Mekanize/Yarı tırtıllı (Halftrack)Radyo Paketi
Bazılarınız çıkış öncesi siparişlerde alınan eski müziklere erişim istiyordu ve daha fazla müzik eklememizi isteyenler de vardı, bu nedenle müzik çaları yenileyerek eski ve yeni şarkıları radyo istasyonlarına koyduk. Radyo istasyonları sayesinde hangi istasyonu dinleyip dinlemediğinizi seçebildiğiniz için ne tür müzikler dinlediğinizi kontrol etmek daha kolay olacak. Her istasyonun kendine özel bir görüntüsü de olabilir (eski winamp modları gibi). “Radyo Paketi” dediğimiz pakette Komünist, Faşist ve Müttefik olmak üzere 3 radyo istasyonu var. Bunların hepsi kendilerine özgü görünüşe ve şarkılara sahip. 28 yeni şarkı var, eskiden sadece önsipariş için olan şarkıları da dahil edersek bu paket toplamda 35 şarkı ekliyor. Aşağıda nasıl gözüktüğünü görebilirsiniz:
Mihver radyosunun zamanın klasik Alman radyolarına benzemesini istedik:
Bonus olarak “Hearts of Iron Klasikleri” adlı bir bedava radyo istasyonu ekledik. Bu radyo istasyonu HoI2 ve HoI3’ten 35 şarkı içerecek.
Geçen hafta müzik modlarının nasıl yapılabileceği ile ilgili sorular gelmişti. Aslında bunu yapması oldukça kolay. Öncelikle şarkıların olduğu .txt dosyasını editleyip hangi radyo istasyonunda olacağını belirtmeniz gerekiyor. Örneğin “my_mod” adlı modunuzda önceden olduğu gibi bir my_mod_songs.txt dosyası bulunacak.
Kod:music_station = "my_mod" # include this, songs after are assigned to this station
music = {
song = "cooltrack"
}İstasyonunuza düzgün bir isim vermek için localization dosyası da eklemeniz gerekecek. İçini aşağıdaki gibi yapmalısınız.
Kod:my_mod_TITLE:0 "My music mod"
İstasyona özel bir kapak vermek ve müzik çaların nasıl göründüğünü değiştirmek isterseniz biraz arayüz modlaması yapmak zorunda kalacaksınız. Öncelikle modunuz için bir .gui dosyası oluşturun. Yama çıktıktan sonra zaten bizim eklediğimiz var olanlardan birini kopyalayıp onun üzerinde çalışmak daha iyi olur. Buradaki önemli nokta unsurların nasıl adlandırıldığı.
Gui dosyalarını ayarlamazsın istasyonunuz normal görünüşü kullanacak.
1.7 Hydra
1.7 şu anda açık betada ve oldukça stabil gözüküyor. Son günlükten beri sorun gidermeleri ve denge değişiklikleri yapmaya devam ediyoruz. Çıkış tarihine daha karar vermedik, İsveç biraz sosyalist cenneti olduğu için bu ve bundan sonraki haftada 5 gün yerine 3 gün çalışacağız. Karar verdiğimizde size haber veririm, çok uzak bir tarih olmayacağı kesin.
Konvoy Yağmalama Dengesi
Denizaltıların konvoy yağmalaması çok iki yönlüydü. Ya refakatçi gemileri zamanında gelip denizaltıları korkuturdu ya da yağmacılar konvoyları çok kolay avlayabilirdi. Konvoy yağmalama artık biraz daha değişken oldu, düzgün şekilde refakat edilen konvoylara saldırmak için artık daha fazla fırsat var. Tabi bunun karşılığında daha fazla denizaltı kaybedebilirsiniz. Denizaltıları ve refakatçi gemileri karşı karşıya getiren bu yıpratma savaşlarında avantaj çoğu zaman teknolojisi ve doktrini daha iyi olanda olacak.
Denizlerdeki Denge
Deniz muharebelerinin çok kesin sonuçları oluyordu ve çok fazla gemi (özellikle de refakatçiler) batıyordu. Gemilerin muharebeden sağ çıkma şanslarını arttıracak değişiklikler yapmaya çalıştık. Artık muharebelerde belirli bir gemiye odaklanma olayları daha az yaşanıyor, refakatçi gemileri daha hızlı geri çekilebiliyor ve verilen hasarlar da genel olarak azaltıldı. Artık muharebelerin sonuçları daha az rastgele olacak.
Gemi modüllerinin hızı azaltması pek de istediğimiz gibi tarihi gemilerin ortaya çıkmasını sağlamadı. Çoğu gemi modülünün hıza olan etkisi düşürülürken daha önce hızı azaltmayan bazı modüller de artık geminin hızını azaltacak. Böylece daha tarihsel olan hafif ve hızlı gemiler tasarlayabileceksiniz. Gemiler genel olarak daha hızlı ve bu nedenle gemilerin hayatta kalma şansları daha fazla olacak. Diğer modüllerde de hem sizlerden aldığımız hem de içten gelen geribildirimler doğrultusunda değişiklikler yaptık.
Kara Komutanları Dengesi
Kara komutanları özellikleri eklendiğinden beri kara muharebeleri teknolojileri biraz fazla değersiz hale geld. Kara muharebelerinde “mix-max” yapmayı biraz da olsun yumuşatmak ve araştırmaları daha önemli kılmak adına çoğu komutan özelliği nerf yedi, yani etkileri düşürüldü. Bunun yanında komutanların ofansif ve defansif değerleri yarıya indirildi. Daha önce pek seçilmeyen özellikleri de dengeleyerek farklı komutan tasarımlarının önünü açmayı ve komutanlarda “grinding’i” yani sırf tecrübe kazanmaya odaklanmayı azaltmayı planlıyoruz.
Gelecek hafta & 3 Gün Savaşı
Gelecek hafta Hearts of Iron IV’ün 3. yıldönümü. Çeşitli kutlamaların yanında diğer yayıncılarla 3 gün sürecek bir savaş yayını yapacağız.
Ben, Daniel ve belki birkaç kişi daha geçmişe göz atıp HoI4’ün gelişiminden ve nasıl değiştiğinden konuşacağız. Arşivlerimizde çıkış öncesi bir versiyon var mı ona da bakacağım. Gelecek haftaki günlük yıldönümü odaklı olacak, o zaman görüşmek üzere!