Merhabalar, Gamescom ve hastalık arasında seyrettiğimz fazlasıyla sıkıcı bir haftayı da geride bıraktık (CK2 takımının yeni hastalık mekaniklerini üzerimizde denediklerine kanaat getirdim). Her şeye rağmen “Sunflower” (1.2) yamasında gene de bir şeyler başardık sayılır.
Liman Saldırıları
Bir çoğunuzun da söylediği gibi liman saldırılarının savunma safası ziyadesiyle zor olduğu gibi bir o kadar da dengesiz. Bunu biraz dengelemek adına karşı hava üstünlüğünün belirli bir yüzdenin aşağısında olmaması halinde (şu an %30’u test ediyoruz) liman saldırılarını yapılamaz kıldık. Aynı zamanda kara birliklerinin yüzleştiği stacking penalty’i (tek bir saldırıda 8’den(?) fazla tümen bulundurma durumu) diğer birliklere uyarlıyoruz.
AI
Bu haftanın ana odağı AI’ın birimlerini ve deniz operasyonlarını güncellediğinden emin olmaktı.
AI artık elindeki gemileri daha verimli kullanacak ve defansif operasyonlar üzerine daha çok yatkın olacak. Kontrol edemeyeceği uzun istilalar yapmayacak misal. Konvoy saldırılarının olduğu yerlerde fazlasıyla verimsiz filo kullanımını yapıyordu. Yapmayacak.
Tümen template’lerine (kalıp) geldiğimizde ise, SteelVolt’un template değişimi ile alakalı bazı hataları ortaya çıkarmasının ardından AI’ın kullanacağı scriptlenebilir bir gelişim sistemi oluşturduk. AI hafif zırhlılarını orta zırhlılara yükseltebileceğini kestiremiyordu. Bu gelişimin mod yapımcıları tarafından da oldukça hoş karşılanacağını düşünüyorum.
Bu hafta, üzerinde çalıştığımız diğer AI geliştirmelerinden bazıları da AI’ın küçük kuşatmalardan uzak durma olayının gelişimi ve geç oyunda nükleer reaktör kurabilir kılınılması. Gelecek hafta daha küçük şeyler üzerinde durarak AI performansını arttırmayı planlıyoruz. Savaş alanında gerekli olan ekipmanların eğitimlerde harcanması buna örnek.
2-3 haftaya, kara veba salgını olmaması durumunda, açık beta olarak sunmayı planlıyoruz yamayı. Gelecek hafta yamanın yeni içerikleri ile birlikte anlatımına devam edeceğiz.