Hearts of Iron IV’te İkmal Sistemi ve Demir Yolları

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta yeni ikmal sisteminden bahsediliyor.

Herkese merhaba ve haftalık geliştirici günlüklerimize tekrardan hoş geldiniz (tabii geçen haftaki 1 Nisan günlüğünü saymazsak). Battle for the Bosporus’dan beri neler üzerine çalıştığımızı öğrenmek için can attığınızın farkındayım. Yanıtlar birkaç günlük süreceği için önce bir liste yaparak başlamak istiyorum.

  • Yakın zamanda çeşitli multiplayer exploitlerini çözmek için 1.10.4’ü çıkarmıştık ama önemli bir sorun o zaman tespit edilemediği için onu çözmek için 1.10.5 üzerinde çalışıyoruz
  • Mayısta Pdxcon var orada daha fazla detay duyabilirsiniz.
  • Haziranda yıl dönümü var, havalı şeyler ve bir yama bekleyin.
  • Gene de zamanımızın çoğunu 1.11 Barbarossa ve birlikte çıkacak duyurulmamış genişleme paketine harcıyoruz. Bugünkü dahil günlüklerimizin çoğunu buna harcıyor olacağız.

“Barbarossa” ve duyurulmamış genişleme paketi doğu cephesine ve Hearts of Iron’ın temeli olan savaşa, özellikle kara savaşına odaklanacak. Şüphesiz ki tarihsel olarak Doğu Cephesi 2. Dünya Savaşının en önemli cephesiydi. Tarihin en büyük çatışmasıydı ve Hitler’in genişlemesinin ilk kez durdurulup tersine çevrilerek Mihver devletlerin sonunun sinyalinin verildiği yerdir. Geliştirmek istediğimiz birkaç alan var. Hava durumu tarihte çok büyük etkiye sahip olsa da oyunda yeterince etkili hissettirmiyor. Lojistik çok oyuncu etkileşimi içermiyor ve sadece problem oluştuğunda uğraşmanız gereken bir şey. Savaş ve tümen metası uzun süredir statik (büyük tümenler ön planda) ve bu değiştirmeyi umduğumuz bir şey. Tahmin edebileceğiniz gibi tüm bunlar oyunu daha derinden etkileyecek ve doğru yapması oldukça çalışma gerektirecek şeyler.

Bugün ikmal sistemi hakkında bilgi vereceğim ama şu an daha erken ve bitirmeden önce değişiklikler yapabiliriz. İkmal üzerine geliştirme süreci içinde her şeyi kapsamak için en az 3 günlük yazacağım muhtemelen ama temel fikirleri şimdiden duymanın iyi olacağını düşündüm.

Eski sistem oyuncunun başkentine doğru giden ve darboğazları takip eden farklı ikmal bölgeleriyle çalışıyordu. Basit haliyle darboğazlar, cepheye yakın bölgelere eksi almadan kaç birliğin konuşlanabileceğini belirliyordu. Bölgelerin kendisi oyunculara tepkisizdi ve bir sınırı aşıp aşmadığını öğrenmek için farklı harita modlarına bakmayı gerektiriyordu. Ben aslında darboğaz sistemini seviyorum çünkü etkisi genelde anlık ama mesafe uzadıkça artan maliyeti olmama problemine sahipti bu yüzden kartopu etkisini önlemek için kullanması zordu. Daha önce de dediğim gibi problem yaşamadıkça pek önemsemediğiniz bir sistemdi ama tarihsel olarak lojistik sefer planlamasının önemli bir parçasıydı. Bu da bir diğer sıkıntımızla birleşti, 2. Dünya Savaş’ında cephelerin hareketleri önemli demir yolu hatlarını takip etmişti ama HOI4’te bu olmuyor. Böylece demir yolu odaklı ve demir yollarında uzaklarda ise kamyon temelli bir bileşiği olan sistem yapmayı denemeye karar verdik.

Yeni sistemimizde ikmal (toplam miktar toplam endüstrinize bağlı) başkentten demir yollarıyla yayılıyor ve demir yolu seviyesi darboğaz görevi görüyor. Daha çok taşımak için daha yüksek seviye demir yoluna (ya da denizden gidiyorsa daha büyük limana) ihtiyacınız var dolayısıyla demir yolları yeni darboğaz gibi. Ne kadar ikmal taşındığına göre belli bir miktarda trene ihtiyacınız olacak. Trenler daha sonraki bir günlükte detaylandıracağımız yeni bir ekipman (aslında birden fazla ;P) tipi.

Demir yollarının önemli bir özelliği ele geçirilebilir olmaları böylece ilerledikçe askerlerinize ikmal sağlamak için önemli demir yolu hatlarını ve merkezlerini ele geçirmek isteyeceksiniz. Saldıranlar için gereken tamir ve yeniden ayarlamayı temsil eden bir dönüşüm süresi var.


Harita modları hâlâ yapım aşamasında.

Nehirler Doğu Cephesinde taşıma ve ikmal için oldukça önemliydiler bu sebeple temel demir yolu gibi çalışacaklar ama bu etki için nehrin iki kıyısını da kontrol ediyor olmalısınız.

İkmal, İkmal Merkezi dediğimiz yerlerden geliyor bunlar şehirler, deniz üsleri veya manuel olarak demir yolunun yanına inşa edilen istasyonlar oluyor, çalışmaları için hatta bağlı olmaları gerekiyor. Hava ikmali biraz daha farklı çalışıyor ama ondan başka ikmal eklentileriyle birlikte daha sonra bahsedeceğiz…

İkmalin merkezden tümene gidişi arazi, hava durumu ve benzerine bağlıdır ve ideal olarak hem ikmal miktarını hem de menzilini arttırmak için orada kamyonlar (motorize ekipman) olmasını istersiniz. Tren ve kamyonların maliyeti, yıpranma ve hava durumuna olan kayıplar lojistiğinizi limitleyen etkenler olacak.

Bu genel olarak demir yolları üzerine savaşmanın, büyük hücumlar planlamanın, karşı tarafın lojistiğini zorlamanın ve ilerlerken arazi ve hava durumuna dikkat etmenin stratejik olarak mantıklı olduğu bir sistem yaratır. Sonuç daha eğlenceli, tarihsel ve sürükleyici bir Doğu cephesi ve dünyanın gerisinde istila planlaması için yeni bir katman.

Haftaya bir sonraki günlükte görüşmek üzere!

Yazar: Mertcan Elçi

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV