Hearts of Iron IV’te İkmal Akışı, Motorizasyon ve Yüzen Limanlar

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta ikmal sistemindeki değişiklikler tanıtılıyor.

Herkese merhabalar, bu günlükte Barbarossa güncellemesiyle birlikte oyuna eklenecek olan ikmal sistemine dair bilgiler vereceğiz. Bu günlük yaz tatili öncesi kaleme alınmış son geliştirici günlüğü olacak. Bu sebeple en az Ağustos ayına kadar yeni bir geliştirici günlüğü görmeyeceksiniz.

İkmal sistemini tanıtmamızdan bu yana bazı şeylerde değişiklikler yaptık. Kamyon ihtiyacı bir anda artabiliyor, bu artışla baş etmek oldukça zor oluyordu. Aynı zamanda harita modu ikmalin akışını göstermede yetersiz kalabiliyordu. Yaptığımız değişiklikler bu iki unsura odaklanıyor, artık tümenlerinize birden fazla ağdan ikmal çekebiliyorsunuz, dolayısıyla kamyonlara daha az ihtiyaç duyuluyor. Buna ek olarak harita modunda ikmalin akışını ve mevcut tümenlerin durumunu daha iyi görebilmenize yönelik bazı değişiklikler yaptık.

İkmal Akışı

Başkente bağlı her ikmal ağı dışarıya potansiyel ikmal gönderiyor, bir bölge birden fazla ağdan etkileniyorsa bu değerler üst üste ekleniyorlar. Bunu aşağıdaki görselde açık renkte görebiliyorsunuz. İkmalin hareket ettiği her bölgede renk 1 ton koyulaşıyor. Bu bölge geçişinde kaybedilen ikmal, bölgenin arazisi, nehir geçişi gibi unsurlardan etkileniyor. Koyu mor tonlarında gördüğünüz yerlerde sadece yerel ikmal bulunuyor, kırmızı ve turuncu tonlarında ise buradaki birimlerin ikmal sıkıntısı çektiğini anlıyorsunuz.

1.png

Yukarıdaki görselde Ukrayna/Kafkasya cephesinde ikmal sıkıntısı olduğunu görüyorsunuz, bunun öncelikli sebebi ele geçirilen demir yolları henüz dönüştürülmeden fazla ilerlenmiş olması. Bir demir yolunu ele geçirdikten sonra kullanabilmeniz için dönüştürülmesini beklemeniz gerekiyor (bu süre zarfında onarımlar yapılıyor, gereken değişiklikler ve bakım çalışmaları gerçekleştiriliyor), ağlara bağlı olmadığı müddetçe ikmal bu yollardan iletilmiyor.

Her ağın sahip olabileceği ikmal ağırlığı ikmal başkentine uzanan demir yollarının seviyesine ve endüstri tabanınıza göre belirleniyor (dolayısıyla Lüksemburg, Sovyetler Birliği kadar asker besleyemiyor)

2.png

Burada gördüğünüz saat sembolü demir yollarının henüz dönüştürülmediği anlamına geliyor, üstünde kırmızı çarpı gördüğünüz yerler ise ikmal ağınıza bağlanmadıklarını gösteriyor.

Motorizasyon

Bir ağın menzilini arttırmak (veya yukarıdaki cepheye daha iyi bir şekilde ikmal taşıyabilmek) için yapmanız gereken şey motorizasyon seviyesini arttırmak olacaktır. Aşağıda gördüğünüz at sembolü, ikmal ağından motorizasyon desteği alınmadığını gösteriyor. Dilerseniz ikmal ağında motorizasyondan yararlanmak isteyebilirsiniz ve bunu yaptığınızda depodan kamyon kullanmaya başlarsınız.

3.png

Motorizasyon seviyesini ordu bazında da belirleyebiliyorsunuz, bu durumda oyuncu etkileşimi gerekmeksizin ordunun kullandığı ikmal ağlarında motorizasyon otomatik olarak aktifleştiriliyor.

4.png

İkmal ağında bazı farklı seçenekleriniz var. Yıldız ikonu yeterli teslim ilerlemesine sahip olmanız durumunda ikmal başkentinizi yeni bir bölgeye taşıyabilmenizi sağlıyor. Bu şekilde başkentinizin ikmal ağından kopması veya etrafının sarılması gibi durumların önüne geçebiliyorsunuz, öte yandan yeni konumda bir süreliğine düşük ikmale sahip oluyorsunuz.

Onun yanında gördüğünüz mavi bayrak, ikmal ağına müttefik güçlerin erişimini ifade ediyor. Bu şekilde yapay zekaya onu cephenizde istemediğinizi gösterebiliyorsunuz.

Demir yolu ikonu hızlıca inşaat moduna geçip demir yollarını genişletebilmenizi, yeşil artı işareti ise otomatik olarak demir yolu inşaatı başlatmanızı sağlıyor. Bir yanındaki V şeklindeki sembolü sayesinde ağlarda tren önceliği tanıyabiliyorsunuz.

Yüzen Limanlar

No Step Back ile çıkartmalara yeni bir derinlik kazandırıyoruz. Gerekli araştırmaları yaptıktan sonra Mulberry adı da verilen yüzen limanlar inşa edebiliyorsunuz.

5.png

Oldukça pahalı olan bu altyapı unsurları her çıkartmada kullanacağınız tarzda unsurlar değil, Normandiya Muharebesi gibi geniş çaplı harekatlar için değerlendirilebilecek unsurlar.

6.png

Yüzen limanların kullanıldığı çıkartmalarda, çıkartma yapılan yerin yanında bir liman oluştuğunu göreceksiniz. Bu liman bulunduğu yerde ikmal ağı görevi görecek.

7.png

Doğru kullanıldığında bir veya birkaç yüzen liman sayesinde çıkartma güçlerinizin olabildiğince hızlı bir şekilde liman ele geçirme zaruriyetini ortadan kaldırabileceksiniz. Limanlar hala başarılı bir çıkartmanın ana hedefi ve yüzen limanlar tarafından sağlanan ikmaller kalıcı değil, düşmanın hava üstünlüğü ve diğer faktörlerine göre aylar, belki de haftalar boyunca etkili.

İkmal sisteminde daha bahsedeceğimiz çok şey var, bunlardan gelecekteki günlüklerde bahsediyor olacağız. Veda etmeden evvel, sizlerle No Step Back’in Polonya süvarilerinin yer aldığı yükleme ekranını duvar kağıdı olarak paylaşmak istedim. Merak etmeyin, Sovyet temalı bir yükleme ekranı da olacak.

1625046148370.png

Bu yükleme ekranında Krojanty Taarruzunu daha tarihsel bir şekilde yansıtmak istedik. Bu taarruz 2. Dünya Savaşı’nın başlangıç safhasında yaşanmıştı ve elit Polonya süvarileri dinlenmekte olan Alman piyadelerine baskın düzenlemişti. Daha sonraları Almanların zırhlı araçlarıyla karşılaştılar ve geri çekilmek zorunda kaldılar.

Bu muharebenin önemi, insanlarda Polonyalıların Alman tanklarına süvarilerle saldırdığı yanılgısını oluşturan muharebe olması. Bu sebeple (büyük ihtimalle arkadaki güneşin doğuş kısmı hariç) daha tarihsel bir şekilde bu muharebeyi yansıtmak istedik.

Aşağıda bu duvar kağıdını 3 farklı çözünürlükte edinebilirsiniz:

  1. 4K – 16:10
  2. 4K – 16:9
  3. 4K – 4:3

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV