Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu yazıda Hayat Kalitesi Geliştirmelerinden bahsediliyor.
Herkese Merhaba,
Yanlış gönderilmiş bir posta güvercini sebebiyle bugünün geliştirici günlüğü modlama değişiklikleri hakkında olmayacak onun yerine By Blood Alone DLC’si ile birlikte gelecek Avalanche yamasında yaptığımız hayat kalitesi yeniliklerine bakacağız.
Bu liste çok ayrıntılı değil, burada sadece önemli değişikliklerden bahsedeceğiz yine de yama notlarında keşfetmeniz için size bir çok ilginç öğe vereceğiz.
Zırh Delme
Forumu düzenli olarak okuyanlar Zırh Delme formülünün detaylarıyla ilgili tartıştığımı fark etmiş olabilir. Burada daha görünür bir ışık altında inceleyebilirsiniz.
Avalanche güncellemesi ile birlikte zırh delme ve zırh arasındaki ikili yapıyı tümen düzeniniz ve ekipmanlarınız daha incelikli olsun diye gerçekçi olacak bir biçimde yeniden düzenliyoruz.
By Blood Alone’dan önce zırhlı bir hedefe saldırı yapan tümenlerin hasarı eğer zırh delme değerleri onların zırhından daha düşükse %50 azaltılıyordu. By Blood Alone’da ise yukarıda gösterilen eşikler geçerli olacaktır.
Ekipmanların delme değeri ile ilgili bazı küçük değişiklikler var, ama bu değişikliklerin oyuncu üzerindeki etkisini görene kadar büyük değişikliklerden kaçınmaya çalışıyoruz. Herhangi bir denge değişikliği tabi ki standart yama programımızda uygulanacaktır.
Zırh delme deniz muharebelerinde de önemli bir rol oynar ve tabi ki bunu unutmadık. Deniz savaşında, zırh delme ve zırh mekaniği bir hedefe karşı gemi toplarının kritik hasar şansını etkiliyordu(delici vuruşları simüle eder) bizde aşağıdaki şu eşikleri ekledik.
Buraya fazladan bir eşik eklediğimizi fark edebilirsiniz. Bu bazı ekstrem durumların simüle edilmesini sağlıyor ve süper ağır silahlar için fazladan bir getiri sağlıyor. (neyi hedef aldığınıza bağlı olarak)
Bu değerler tabi ki modlanabilir, daha fazla kademeli ve özgün olacak şekilde yeni eşiklerin eklenmesini destekeler.
Gemi, tank ve uçak tasarımcılarının artık fazladan bir araca daha erişimi var:
Bu karşılaştırma penceresi seçtiğiniz bir varyantla tasarladığınız bir varyantı karşılaştırmanıza izin veriyor. Varyantları karşılaştırmak için dizaynınızla karşılaştırdığınız ekipmanın aynı tarzında olmasına gerek yok. Buradaki değerler ile özel varyantlar oluşturmanıza yardımcı olur. İstatistik karşılaştırma işaretleri düzenlediğiniz tasarımında bilgi bölümünde görüntülenir.
Burada Almanyanın başlangıç ağır tankı ile Panzer II’yi karşılaştırıyoruz
Karşılaştırmak için sahip olduğun, lisansladığın ya da ele geçirdiğin herhangi bir varyantı seçebilirsin, ve La Resistance sahipleri ulaşabileceğin en yüksek bilgi seviyesine ulaştığında onların sahiplerinin dizaynlarını da karşılaştırabilirsiniz.
Kısaca bu size rakiplerinizin karşıtı bir tasarım yapmak için size bir araç sağlıyor.
Savaş Desteği
Avalanche yamasında savaş desteğiyle ilgili çok önemli değişiklikler yaptık. Oyunun devam ettiği süreçte savaş desteği hem ülke içindeki güç kayması sebebiyle(genel olarak ilgi duymaya başladığımız bir şey) hem de politik güçle rahatça savaş propagandası yoluyla savaş desteği ticaret yapılabildiği için önemi kademeli olarak düşüyordu.
Savaş desteği bir nüfusun askeri veya sivil düzeyde savaş için efor gösterme istekliliği ve kabiliyetinin bir ölçüsü olarak hizmet etmeyi amaçlamaktadır. Bu sebepten savaş desteğinin artık bir tane daha önemli etkisi var:
Küçük bir not temel değerlerle birlikte olay ve odak kaynaklı değişiklikleri gösterecek şekilde savaş desteğinin ve istikrarın bilgi çubuğunu geliştirdik.
Savaştayken, savaş desteği sivil halkın içine sokulduğukları can sıkıcı durumdan ne kadar hoşnutsuz olduklarının simüle etmek için ülkenin istikrarı üzerinde olumsuz bir etkisi olacak. Savaş desteği artık savaştayken dikkat etmeniz gereken bir şey ve bunu vurgulamak için şu değişikliklerde yapıldı:
- Haftalık olarak savaş desteğini değiştiren tüm kaynaklar kaldırıldı ya da çok düşük değişiklik yapacak şekilde değiştirildi.
- Önceden sadece Force Attack yeteneği savaş desteğini azaltırken artık savaş sırasında aldığınız zayiatlar düzenli olarak savaş desteğini düşürür.
- Stratejik bombardıman kaynaklı savaş desteği azalması yukarıdakilerle uyumlu olacak şekilde dengelendi.
- Batırılan konvoylardan kaynaklanan savaş desteği azalması yukarıdakilerle uyumlu olacak şekilde dengelendi.
Yukarıda bahsedilen üç madde artık savaş sırasında savaş desteğinin düşmesindeki ana faktörler ve size hızlı bir şekilde ilerleyip, dikkatli saldırılar düzenlemek için size stratejik bir neden veriyor.
‘Sınırsız’ savaş propagandası kararı artık kaldırıldı. Bu oyunun orta-geç aşamasında savaş desteğini artırmanın hileli bir yoluydu ve rahatça biriken politik güç ile birleşince hedef ülkenin savaş desteğini azaltmanın anlamı kalmıyordu.
Başka ülkeler için savaş propagandası yapmak yerine artık savaş desteği 3 ana karardan biri ile kazanılıyor:
Bu kararlar üç tane olumsuz özellik karşılığında olumsuz savaş desteği azalmasını en fazla 0 olana kadar yükseltebilecek. Kısaca savaş desteği artık odaklar, olaylar ve özel kararlar dışında keyfi olarak arttırılamaz – bunun yerine yönetilmesi gerekir.
Ek bir not olarak savaş propagandası kararı hala devam ediyor ama yalnızca savaş desteği %50’nin altındaysa kullanılabiliyor.
Bu yakından takip edeceğimiz önemli bir değişiklik ama şu ana kadar gördüğümüz sonuçlardan memnunuz.
Zırhlı Trenler ve Lojistik Saldırısı
No Step Back çıkarıldığından beri biz(ve bir çoğunuz) Lojistik Saldırısının çok güçlü olduğunu hissettik. Bunun sebeplerinden birisi statik hava savunma silahlarından etkilenmemesiyle alakalıydı – bu durum düzeltildi.
Buna paralel olarak zırhlı trenlerle ilgili bir sorunda düzeltildi, eskiden diğer tren varyantlarına göre çok daha az hasar alıyor olsalar da yine de Lojistik Bombardımanına karşı savunmasızlardı.
Ancak şu anki yeni sürümde bunu dengelemek için zırhlı trenler artık hava savunma silahlarını kullanmayı öğrendi:
Daha önceden zırhlı trenlerin savaştaki hava üstünlüğü konusunda daha az etki etmesi için buna karşı bir karar vermiştik. Ama harika bir kodlayıcımızın emeği sayesinde zırhlı trenler artık sadece lojistik bombardıman yapan uçaklara saldıracağı şekilde bir çözüm ürettik. Bu durumu bölgesel hava detayı menüsünden rahatlıkla takip edebileceksiniz:
YZ Tank Stratejisi
Artık YZ tarafından zırhlı araçların daha mantıklı kullanılacağının farkında olmalısınız. Artık YZ ön cephede tank birliklerini kullanmaya daha meyilli ve bu durumun daha sık gerçekleşmesi için birkaç jenerik tetikleyici ekledik.
Ek bir not bunun oyuncuların kullanmayı sevdiği kıskaç-kuşatma taktiği olduğunu zannetmeyin. Bu çözülmesi kesinlikle önemsiz olmayan bir sorun ama gelecek araştırmalarımız için istek listemizde duruyor.
Müttefik Lojistiği
Artık diplomasi menüsünden kukla devletleriniz ve müttefiklerinizin lojistik menüsünü açabilirsiniz. Bu size müttefiklerinizin ekipman durumuyla ilgili daha iyi bir gerçek zamanlı takip sağlayacak ve ekipman yardımı konusunda daha iyi bir plan oluşturmanıza yarayacak.
İzleyiciler için bu menü aracılığıyla normalde kullanılabilen seçeneklerin (Tüm ekipmanları yok et gibi) kilitleneceğini belirtmeme gerek bile yok. Bu özelliğin bilgi seviyesiyle erişilebilmesi hakkında öylesine konuşurken bunun yanlış ellerde çok güçlü bir araç olabileceğini keşfettik.