Hearts of Iron IV’te Hava Yönetimi Değişiklikleri

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu yazıda Hava Yönetimi ve Hava Muharebesi değişikliklerinden bahsediliyor.

Herkese Merhaba! Bu hafta hava birlikleri yönetimi ve muharebesiyle alakalı değişiklikleri anlatmak için geri döndüm. Her şeyden önce belirteyim ki bunlar “Man the Guns” ayarında değişiklikler değil. Değişikliklerin ana odağı, hayat kalitesi değişiklikleri ve mevcut sistemlere dengeleme, aynı zamanda insanların alışık olduğu yapıları da koruma (bazı istisnalar hariç) üzerine. O zaman başlayalım!

İlk önce oldukça memnun olduğum hayat kalitesi değişikliği ile başlayalım: Basitleştirilmiş Uçak Gruplandırması. Uçakları yönetme ile alakası olan herkes bilir ki sistemin bazı sorunları olduğu aşikar. Mevcut sistem boş bir üsse tek bir uçak yerleştirmek için en iyi ihtimalde üç tıklama gerektiriyor (üssü da sayarsanız dört). En kötü ihtimalde ise çok daha fazla tıklama ve eşit dağılması için matematik hesabı gerektiriyor. Artık havaalanı arayüzüne tek tıkta yerleştirmenizi sağlayan butonlar ekliyoruz. Ayrıca daha detaylı yerleştirme yapmak isteyenler için eski arayüzü de koruyoruz. Ayrıca bu menüde tek ya da birden fazla uçak yerleştirmeyi de daha basitleştirdik.

Yeni uçak yerleştirme sisteminin bitmemiş arayüz tasarımı. Buradaki görsel tasarım, mevcut arayüz tasarımımızda değişikliğe gittiğimiz anlamına geliyor. İlk görselde görebileceğiniz üzere hızlı yerleştirme seçeneklerini herhangi bir havaalanından yapabiliyorsunuz.

İkinci görselde ise eski arayüzün yenilenmiş halini görüyorsunuz. Artık belli tip uçakları görmek için filtreler bulunuyor, ayrıca hangi uçak birliklerinin yenilenmesini istediğinizi de belirleyebiliyorsunuz.

Hava yönetimindeki en belirgin değişikliklerden biri ise, herkes için büyük bir hayat kalitesi geliştirmesi olacağını umduğumuz, Hava Grupları. Her şeyden önce belirtmeliyim ki bu Ordu Grupları ya da Donanmalar gibi değil. Öngörülebilir gelecekte Hava Mareşalleri ya da Hava Grupları kullanmaya herhangi bir mekanik eklemeyeceğiz. Hava Grupları sadece bir organizasyon aracı, başka bir şey değil. Sağlayacağı şey ise birden fazla bölgede çoklu uçak yönetimini daha kolay hâle getirmek. Bu gruplar hava harita modunda gözükecek, böylelikle uçaklarınızı kontrol etmek istediğinizde haritada bir ava çıkmanız gerekmeyecek.

Mevcut Hava Gruplarının bayağı geliştirme aşamasındaki bir görüntüsü

Yaptığımız değişikliklerden en belirgini ise artık uçak gruplarının belli boyutları olması. Bu değişiklik bazı durumlardaki değişkenliği engelleyecek ve ufak miktarda uçak yönetimini biraz karışık kılacak. Fakat, HoI4’deki asıl uçak yönetimi düzineler ile değil binler ile alakalı diye düşünüyorum. Yeni sistemde çoğu uçak tipi için 100 boyutunda birlikler düşünüyoruz, bazı özel uçak tipleri içinse 10 boyut (Keşif uçakları, Uçak Gemisi uçakları vs.). Bu uçak yerleştirmeyi ve yönetimini basitleştirmemizi sağlıyor, böylelikle YZ’de havaalanlarının saçma yüzdelerini işgal etmeyecek. Bunun dışında dengelemeyi kolaylaştırıyor ve bazı oyun açıklarını da gideriyor. Buna alışması biraz zaman alabilir ama genel olarak çoklu uçak yönetimini geliştireceğini düşünüyorum.

Bugün bahsetmek istediğim son değişiklik ise muharebe sistemine. Uçakları hedef bölgelerine giderken engelleme ile alakalı yeni bir mekanik ekliyoruz. Çoğu durumda, uçakları hedef bölgede karşılamak hâlâ en etkili yöntem olacak. Fakat bazı durumlarda, menzilin büyük etken olduğu durumlar gibi, geçilen bölgelerde uçaklar varsa ya da uçuşu engelleyecek ekipmanlar yol üzerinde karşılama etkili olabilecek.

Bunlar gibi temel değişikliklerin yanında mevcut hava muharebesinde bazı dengeleme değişiklikleri yapıyoruz. Bunların çoğu üzerine konuşmak için fazla erken fakat ana hedeflerimizin bazıları çeviklik ve hızın etkisi azaltıp, daha ileri oyundaki uçak tiplerinde hızın önemini arttırmak ama bunları konuşmak için daha erken.

Her zamanki gibi, hepiniz için en iyisini diliyor ve aklınızda bir soru varsa bize sormaktan çekinmemenizi ekliyorum.

Bir dahaki sefere kadar o7

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV