Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun dördüncü yıl dönümü kutlanıyor ve 1.9.3 yamasından bahsediliyor.
Merhaba millet! Bu hafta Hearts of Iron IV’ün 4. yılını kutluyoruz. Bugün sizlerle veriler paylaşacak, yeni zırhlı araç ve radyo içerik paketlerimizi duyuracak ve yeni yamamızla yaptığımız değişiklikleri göstereceğim. Bu arada, bunların hepsi yarın çıkış yapacak.
Geriye Bakış ve Sayı Analizi
Hearts of Iron oynayan kitle tam gaz büyümeye devam ediyor. Şahsen ben seriye Hearts of Iron II ile girdim, Hearts of Iron III’ü kodlayan ekipte yer aldım ve şimdi de Hearts of Iron IV’ün oyun direktörü olarak karşınızda duruyorum. İnsanlar Hearts of Iron IV’ü dünya savaşı meraklılarına sunulmuş niş bir deneyim olarak değerlendirse de aslında oyunumuzun bundan çok daha fazlası olduğunu gösterdi (ya da dünya savaşı hayranları düşündüğümüzden daha kalabalık).
La Résistance’ın çıkış yaptığı sıralar aylık oyuncu sayımız 899 bine dayandı (obsesif kompulsif bozukluğumdan o ay giriş yapmayan 1000 kişi sorumludur) ve yeni bir rekor kırdık. Hearts of Iron IV, stabil gelişim gösterme açısından eşi görülmemiş bir oyun. Çoklu oyuncu modu olmayan çoğu oyunda yama çıkışları arasında büyük düşüşler görülür. Bence oyunumuzu stabil tutan iki büyük faktör tekrar oynanabilir olması ve insanlara yeniden oynama isteği aşılayan güncel modları. Yıllar içerisinde eğrimiz şu şekilde gelişme gösterdi:
Oyunun çıkış yaptığı yıl ile geçen yıl arasındaki ülke popülerliğini inceledim. 2016 ile bugün arasındaki fark şu şekilde:
Yaptığımız iyileştirmeler ve eklediğimiz odak ağaçları sayesinde pek çok ulusu daha oynanabilir kıldığımızdan bağıntılı azalmaların görülmesi gayet doğal. Polonya, 2016 yılında Macaristan’ın yerinde yer alırken bugün Macaristan ve İspanya’nın altında bulunuyor. Odak ağaçlarında yapılan değişikliklerden ötürü artış gösteren ülkelerimiz de görülüyor elbette.
Müttefik Zırhlı Araç Paketi
Geçen yıllarda Mihver devletler için çıkarttığımız zırhlı araç paketinin devamını getiriyor ve bu sefer Birleşik Krallık, Fransa, Sovyetler Birliği ve A.B.D. için 45 zırhlı araç ekliyoruz. Ayrıca, Colonel Edition’a özel olarak bu uluslara 32 tane tank ekliyor, böylelikle toplam sayıyı 77’ye çıkartıyoruz. Geçen ay Colonel Edition satışlarını durdurmamızın nedenlerinden biri buydu, zira içerikleri bölmek zorunda kaldığımızdan kozmetik paketlerinin satışını karmaşıklaştırıyordu. Bu yıl Hearts of Iron IV için harika geçtiğinden bu paketi hem Field Marshal Edition hem de Colonel Edition sahiplerini ücretsiz olarak sunacağız. Yarından itibaren tadını çıkartmaya başlayabilirsiniz! Ayriyeten, Colonel Edition’a dahil olan bazı gemi modellemelerini bu paketlere eklemedik. Onları da gelecekte halledeceğiz. Pakete dahil olan araçların bir kısmına aşağıdan göz atabilirsiniz.
Müttefik Konuşma Paketi
Oyuncular geçen yıl çıkan radyo paketlerini sevmişti. Bu sene biraz daha farklı ve oynanışa bağlı bir şey denemek istedik. Müttefik lider ve komutanların toplamda 70 dakikalık konuşmalarını ekledik ve oyun içinde yaşanan gelişmelere göre çalacak şekilde ayarladık. Örneğin, Japonya A.B.D.’ye savaş açtığında Roosevelt’in “alçaklığın lekesini üstünde taşıyan bir gün” konuşmasını duyacaksınız. Aşağıda Churchill’in çok daha ünlü bir konuşmasını dinleyip oyun içinde nasıl bir his uyandırdığını görebilirsiniz.
Oyuna tarihi tatlar katacak bu konuşmaları duyduğunuzda yerinizde duramayacaksınız. Bu konuşmaların, oyundaki diğer müzikler gibi müzik çalardan oynatılabildiğini de belirtmek istiyorum.
1.9.3 Yaması
Bu yamada La Résistance eklentisinde üzerinde durmadığımız deniz kısmına odaklanmak ve iyileştirmeler yapmak istedik. Yaptığımız büyük değişiklikleri aşağıda özetledim:
Donanma Teknolojisi Dengelemesi
Bu kısımdaki ayrıntıları öğrenmek için yama notlarına göz atmanız gerekecek. Kısaca amacımızın denizaltı etkinliği ve maliyetini arttırıp denizaltı dönüştürme ve ana muharebe gemisi üretme maliyetini azaltmaktı.
Konvoylar
Çoklu oyuncu modlarında gördüğümüz can sıkıcı stratejilerden biri, düşmanın birlik taşıdığı gemileri küçük denizaltı gruplarıyla çatışmaya sokup hareket etmelerine engel olunmasıydı. İyi korunuyor olsalar dahi geri çekilmek için beklemeleri gerekiyordu ki zaten yeniden denizaltı saldırısına uğruyorlardı. Böylelikle Atlantik’i geçmeleri aylar sürüyordu. Bunun önüne geçebilmek için korunaklı konvoyların geri çekilme hızını arttırıp bir de bekleme süresi ekledik. Artık konvoylar yakalandıklarında yeniden görülemeyecekleri bir bekleme süresine sahip. Bu sürenin uzunluğu gidecekleri yolun uzunluğuna ve ne kadar iyi korunduklarına göre değişiklik gösteriyor. Korunmayan bir konvoy çok daha çabuk yakalanırken korunan bir konvoy eğer sahil yakınlarda yoluna dümdüz devam edebiliyor.
Uçak Gemileri ve Diğer Donanma Değişiklikleri
Pasifik’teki uçak gemileri büyük hava bölgeleri ve kötü hava koşullarıyla mücadele etmek zorundaydı. Pek uçağı olmayan hareketli bir üsse bölge boyut cezalarını uygulamayı doğru bulmuyorduk. Bu yüzden, bundan böyle uçak gemisinde yer alıp belli bir konumu hedef alan görevleri (liman saldırısı, yakın hava desteği vb.) gerçekleştiren uçaklar bu cezalardan etkilenmeyecek.
Bununla da kalmadık, karada konumlanmış uçaklar kötü hava koşullarından daha az çekerken gemilerdeki uçakların %100 ceza almasının adaletli olmadığına karar verdik. Kötü bir fırtına sırasında bir uçağın kalkabileceğine inanmasam da tek bir hava durumu düzeyine sahip olduğumuzda bu cezanın fazla acımasız olduğunu düşündüğümüzden %80’e indirdik. Böyle bir hava hakimken topçuların da daha bir zorluk çekmesi gerektiğini düşündük ve oluşan boşluğu kapatmak için topların aldığı cezayı iki katına çıkartıp %20’ye getirdik.
Uçak gemileri artık genel olarak donanmaya yardım ediyor. Uçak gemisi avantajına sahip olan taraf, aynı kara birliklerinin sahip olduğu hava üstünlüğü avantajı gibi bir avantaja sahip olacak. Bu yamada, karışık gemilerden oluşan filoları güçlendirmek için hafif topları zayıflattık ve büyük topların hedef alma ve güç özelliklerini arttırdık.
Not etmeye değer bir başka şey ise hava üstünlüğü ile donanmanın yerini belirleme mekanikleri arasındaki can sıkıcı etkileşimin giderilmiş olması. Donanmanın harekatta olduğu bölgelerden birinde hava üstünlüğü varken diğer harekât bölgelerinde tek bir uçak olmasa bile oralarda da üstünlük varmış gibi bakılıyordu. Bundan böyle sadece uçakların bulunduğu yerlerde üstünlük geçerli olacak.
Senkronizasyon Hataları
Telemetri verileri, oyuncuların deneyimlediği senkronizasyon hatalarının çoğunun 1936’nın ilk yarısında gerçekleştiğini gösterdi. Haftalardır uğraşmamıza rağmen bu sorunu çözemezken geçenlerde ilerleme kaydetmeyi başardık. Teknolojilerle ilgili kimi verilerin yeni bir oyuna başlandığında düzgün şekilde sıfırlanmadığını tespit ettik. Alınan hatalara bunun neden olduğunu düşünüyor ve umuyoruz. Bu tarz şeyleri tek başımıza fark etmemiz zor olduğundan, oyuncu ölçüm verilerinde ani bir düşüş yaşanmasını bekliyor olacağız. Bu konuda umutluyuz!
Yeni yamanın notlarına aşağıdan ulaşabilirsiniz.
Bundan Sonra Olacaklar
Bir süredir içerik güncellemeleri arasındaki zaman farkını kısaltmak istiyorduk. Şimdi bunu deneyeceğiz. Yani şu anda paralel olarak iki şey üzerinde çalışıyoruz. 1.10 ‘Collie’ ve 1.11 ‘Barbarossa’ yamalarının ikisi de yolda. Şimdilik size başka bir şey söyleyemem. Henüz ‘Collie’ yamasının günlüklerini yazmak için hazır değiliz. Muhtemelen yaz tatilinden sonra başlayabileceğiz. Devasa şeyler planlıyoruz. Bence hepiniz kafamızdaki şeylere bayılacaksınız. Eğer yol haritasını görmek isterseniz, şu günlüğümüze bakabilirsiniz.
Dördüncü yılımızı kutlamak için üç günlük savaş yayını yapacağız. Hayranlar, yapımcılar ve demokrasi karşı karşıya geliyor. Bugünlük benden bu kadar. Umarım yamayı ve yarın çıkacak eklentileri beğenirsiniz!