Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu yazıda Donanma Dengeleme değişikliklerinden bahsediliyor.
Merhabalar, ben C0RAX. Geliştirici günlüğüme hoş geldiğiniz, bu günlükte size donanma oynanışıyla alakalı planladığımız köklü değişiklikleri anlatacağım.
Neden? Mevcut Sistem:
- İyi gemi tasarımı yapmak gereksiz
- Muharebeler gözden kaçan açıkları suistimal etmek üzerine
- Tarih dışı meta
Hedefler
- Daha açık tasarım süreci
- İyi tasarım ve bazı anahtar değerler üzerine kurulu meta
- Tarihsel donanma tasarımları ve kompozisyonlarının oyunda etkili olmasını sağlamak
Dengelemeye Genel Bakış
- Teknoloji Ağacı
- Gemi Tasarlama Arayüzü
- Vurulma Aralığı
- Gemi Bulma
- Donanma Kompozisyonu
Teknoloji Ağacı
Bugünkü değineceğimiz ilk mesele en bariz değişiklik. Burada bahsettiğimiz değişikliklere geliştirici günlüğünde ilerledikçe daha derinden değineceğiz.
Her şeyden önce donanma teknoloji ağacını ikiye ayırdık. Donanma kısmı, gemilerin gövdesini ve doğrudan gövde ile ilişkili araştırmalarını barındırıyor, aşağıda nasıl göründüğüne bakabilirsiniz.
Görebileceğiniz üzere eskisine nazaran daha derli toplu, zırh teknolojileri birleştirildi. Böylelikle araştırdığınızda hem ağır hem de hafif zırhları açabileceksiniz, kendi özel gövdeleri üzerinden açmanıza gerek kalmayacak. Çok Ağır zırh hala kendi araştırmasına sahip.
Şimdi de “Donanma Destek” sekmesine geçelim.
Burada eski ağaca kıyasla büyük bir değişiklik göreceksiniz. İkincil batarya teknolojileri gitti, artık orta silah teknolojileri ile açılıyorlar.
Ayrıca donanma mermi geliştirmeleri de silah teknolojilerinin arasındaki ara teknoloji görevi görüyor. Ama daha fazla teknoloji açacağınız için üzülmeyin, XP ile hızlandırma gitse de taban araştırma süreleri kısaldı.
Çift Amaçlı Silahlar
Şimdi ise biraz daha sıkıntılı yere gelelim… Çift amaçlı silahlar artık hafif silah araştırmalarından dallanıyor. 1939 sonrası açılan teknolojiler. Birleşik Krallık, ABD, Japonya ve Fransa basit çift amaçlı batarya araştırılmış bir şekilde ve tarihsel gemilerde bu silahlar mevcut şekilde başlıyor. Çift amaçlı silahlar normal silahların delme gücüne sahip olmasa da hava savunması sağlayarak bunu amorti ediyorlar.
Çift amaçlı silahlar için kullandığımız mevcut değerler nihai değil ve şu an hava savunması vermeyen alternatifleriyle aynı.
Son olarak ise 1944 Gelişmiş orta çift amaçlı batarya bulunuyor, hem gemilere hem de uçaklara sağlam bir yumruk indirecektir. Yani ulaşırsanız hem düşman gemiler için hem de uçaklar için felakete sebep olabilirsiniz.
Vurulma Aralığı & Hasar
Vurulma aralığının ne olduğunu bilmiyorsanız ufak bir hatırlatma. Vurulma aralığı, bir geminin ne kadar rahat vurulabileceğini belirleyen bir denklem. Vurulma aralığı daha sonra geminin kullandığı silahın hassasiyetine bölünüyor (10 * (Vurulma Aralığı / Silah Hassasiyeti)^2).
Vurulma Aralığını etkileyen hava durumu, günün saati gibi diğer şeyler de son değere ekleniyor. Mevcut versiyondaki vurulma aralığı denklemi ((görünürlük * 100) / hız).
Yani yüksek vurulma aralığına sahip bir gemi, daha düşük vurulma aralığı olan bir geminden daha sık vurulacaktır.
Vurulma aralığı hesaplamasına yaptığımız değişikliğin amacı hızın etkisini düşürmek, böylelikle hız değeri düşük olan gemilerde etkiyi azaltmak. Yeni ama son halinde olmayan denklem ise:
((görünürlük * 100) / ((hız/2)+15)).
Bunlara ek olarak vurulma şansıyla alakalı birkaç değişiklik daha yapıldı:
- Yeni vurulma şansı etkileri, vurulma şansını hava durumu nasıl etkiliyorsa öyle etkiliyor. Yeni etkiler mevcut etkileri yeni teknolojiler ile değiştiriyor.
- Radar ve yangın kontrol ekipmanları hafif ve ağır silahların vurma şansını arttırıyor.
- Güdümlü torpidolar artık torpido vuruş şansını yükseltiyor
- Taban kritik vuruş şansı azaltıldı
Gemi Bulma
- Gemi Bulma şansı artık saat başına minimum %0.01 olabiliyor, yani görevdeki gemileri 10,000 saat (417 gün) sonra her daim bulacaksınız.
- Gemileri anında bulma şansı saatlik ilerlemenize eşit, yani %4 saatlik ilerlemeniz varsa gemileri bulma şansınız da %4 olacak.
- Denizaltı ve deniz üstü bulma şansı artık açıklamada bulunuyor.
Donanma Kompozisyonu
Mevcut olarak devam eden muharebelere katılmak oldukça sıkıntılıydı ve saldırı timlerini çok daha az işe yarar yapıyordu, yeni sistemde bunun önüne geçmek istiyoruz.
Ayrıca SUPREMACY_PER_SHIP_BASE etkisi 100’den 752e düşürüldü, yani IC ve insan gücü deniz üstünlüğünde daha büyük bir etkiye sahip.
MAX_POSITIONING_PENALTY_FROM_HIGHER_SHIP_RATIO %50’den %75’e çıkarıldı.
Son olarak ise konvoylar artık ararken uçak gemisi olarak gözükmeyecek, bunun yerine konvoy başına 0.5 bulma değeri (yukarı yuvarlanarak) gerektirecek.
Gemi Tasarlayıcı
Gemi tasarlayıcı, mevcut gemiler ve modüller üzerindeki en büyük değişikliğe sahip olan kısım. Gruplara ayırarak üstünden geçelim.
İlk önce söylemeliyim ki artık hem orta hem de hafif kruvazör silahlarını aynı tasarımda kullanamıyorsunuz, ikisini de takmak tasarımı geçersiz kılacak. Bu mevcut gemi tasarımındaki en büyük açıklardan birini egale edecek ve gemilerin ortaya çıkarılamamasındaki en büyük etkiyi ortadan kaldıracak.
Şimdi ise bazı detaylara girelim.
(Kırmızı=değişen değer, Mavi=yeni değer, Siyah=değişmedi)
Hız, dayanıklılık ve üretim maliyeti değişiklikleri.
Gövdelerin hız değişiklikleri
Hız konusunda artık 40 hıza ulaşan gemiler yapmak çok daha zor olmalı, daha hızlı gemiler bu değerin etrafındayken 35 hız civarı olan gemiler artık 30 hız değerlerine daha yakın olacak. Eski gemiler ve denizaltılar 30 hızın oldukça altında olacağından modern gemilere yaklaşmaları için güncellemek isteyebilirsiniz.
Denizaltı Görünebilirliği
Bunlar modüller ve gemiler için yaptığımız normal değişiklikler ama bunlar yaptığımız tüm değişiklikler değil.
Yangın kontrolü/Radar
Torpidolar
Zırh
Aşağıdaki yeni zırh etkilerinin dışında genel olarak zırh ve delme değerlerine bir değişiklik düşünüyoruz ama şu an tam bir liste elimizde yok o yüzden ilerideki duyurularımızı beklemeniz gerekecek.
Her zamanki gibi sorularınız varsa sorabilirsiniz.