Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta devriye garnizonlarında yapılan değişikliklere değiniliyor.
Bir başka Çarşamba günü daha bir başka Hearts of Iron IV geliştirici günlüğüyle karşınızdayız. Bugün daha önceleri üstü kapalı bir biçimde bahsettiğimiz üzere devriye garnizonlarında yaptığımız değişikliklerden bahsedeceğiz.
Bu değişikliğin ana teması garnizonların direniş bastırma görevini haritadan kaldırmak ve harita-dışında yer alan devriye garnizonları eklemek. Performansı güçlendirmek ve oyunun sıkıcılaşabilen bir yönünü ortadan kaldırmak amacıyla yapılan bu değişikliklerle birlikte devriye garnizonları artık işgal yasaları üzerinden kontrol edilecekler ve tercih edilen şablon çerçevesinde bir baskı oluşturacaklar. Ardından bu sistem insangücü ve ekipmanı direniş barındıran eyaletlere bölüştürecek. Eski savunma ağırlıklı garnizon görevleri oyunda hala mevcut, ancak yeni isimleri “Bölge Savunması”. Bu durum oyunun sonlarına doğru çok daha temiz bir haritanın ortaya çıkmasını sağlayacak.
Bu mekanik direniş sisteminde yapılan değişikliklerle yakından bağlantılı. Daha önce bahsettiğimiz üzere, direnişi kontrol etmeniz artık o kadar kolay değil. Aktif direniş yaşandığında belli aralıklarla savunma güçlerine saldırılar düzenlenecek. Bu saldırılar küçük seviyede ancak düzenli bir biçimde insangücü ve ekipman kaybetmenize sebep olacak. Bu durum dünya fetihlerinin de daha zor hale gelmesiyle sonuçlanacak.
Direniş seviyesi ne kadar yüksekse buna karşılık o kadar baskı yapmanız gerekiyor. Ne kadar garnizona ihtiyaç duyduğunuzu belirleyen ana faktör baskı ihtiyacı. İkinci faktör ise işgal yasaları. Farklı işgal yasaları her direniş yüzdesi için ne kadar baskı göstermeniz gerektiğini etkileyebilir. Son olarak oyuncu hangi garnizon şablonunu seçebileceğine karar verebiliyor.
Oyuncular daha önceden olduğu gibi şablon oluşturma kısmından garnizon güçleri için bir şablon oluşturabilecek. Mevcut tüm şablonlarınızı da burada kullanabileceksiniz. Kullanılan şablon ülke seviyesinde, işgal edilen ülke ve eyalet seviyesinde belirlenebilecek.
Bu etkileşimler için işgal edilmiş bölgeler arayüzünü genişletip burada direniş ve itaat seviyeleri ve oyuncuların kontrol ettikleri bölgelerde bulundurdukları güçlerin de yer almasını sağladık. Aynı arayüzde oyuncular işgal yasalarını değiştirebilir, garnizonları için şablon belirleyebilirler. Farklı şablonlar seçildiğinde yine değişen insangücü ve ekipman gereksinimi bu kısımda incelenebilir.
Garnizon şablonlarını tasarlarken dikkate almanız gereken birden fazla unsur söz konusu. Bazı mevcut taburların baskı değerlerinde değişiklikler yapıldı, sertlik (hardness) avantajına sahip taburlar artık direniş saldırılarına karşı daha avantajlı. Bu kapsamda sertliğe sahip taburlar genel olarak daha pahalı olmakla birlikte, daha az insangücü kaybetmenize sebep olacak. Eğer üretimden ziyade insangücüne önem veriyorsanız sertlik özelliğine sahip taburları tercih edebiliriz. Eğer insangücü sizin için bir problem değilse, düşük sertliğe sahip taburlara yer vermeniz daha makul olacaktır. Bu değişiklik aynı zamanda depoda çürüyen hafif tanklarınız için de enteresan bir kapı aralayabilir.
Bu haftalık bu kadar, önümüzdeki hafta görüşmek üzere.
Güncelleme tam olarak ne zaman gelecek biliyor musunuz?