Hearts of Iron IV’te Destek Birlikleri Değişiklikleri

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Destek Birlikleri değişikliklerinden bahsediliyor.

Herkese merhaba!

Bugün HOI4’ün temel özelliklerinden birine derinlemesine giriş yapacağız: birim tasarımı ve buna yaptığımız birkaç değişiklik. Bu geliştirici köşesi öncekilerden daha ufak olabilir fakat birim tasarımı HOI oynanışı için oldukça önemli ve oyun çıktığından beri büyük oranda pek değişiklik almadı.

Oldukça güçlü hafızalara sahip olanlarınız Hearts of Iron için paylaştığım erken dönem yol haritasında doktrinlerin, oyuncuların birimlerini nasıl tasarladığında önemli bir faktör olmasını istediğimi söylediğimi hatırlayabilir. Bunu yapmanın birinci aşaması destek birlikleri seçimlerine yeni bir katman eklemek.

Destek Birlikleri Değişiklikleri

Almanya’nın başlangıç şablonlarından birine bakalım. Normalde mühendisler en basit seviyelerinde 5 siper bonusu sağlıyorlar: burada 2 elde ediyoruz (aslında 2.25 olmalı… bunu oyunda düzelteceğiz).

Ve burada ise biraz daha detaylı şekilde neden öyle olduğunu görebiliyorsunuz. Burada mühendisler direkt 5 siper bonusu sağlamak yerine, temel nitelikleri düz piyade birliği başına 0.25 siper bonusu sağlayacak.

Görebileceğiniz üzere bu bonus akıllı bir şekilde piyade birimime koyduğum süvari birliklerine uygulanmıyor. Bu spesifik değişikliğin sebebine daha sonra değineceğiz fakat şundan bahsedelim:

Destek birlikleri artık içinde oldukları birimlerdeki spesifik birliklere çarpılan ya da eklenen bonuslar sağlayabiliyor.

Bu ufak bir değişiklik gibi gelse de, bu belli doktrin ilerlemelerini ya da teknolojileri daha iyi yansıtabilmemizi ve destek birliklerini seçerken yeni bir katman ekleyebilmemizi sağlıyor.

Halihazırda Bulunan Destek Birlikleri Değişiklikleri (değişmeye tabi)

Mühendisler

Yukarıda da görebileceğiniz üzere Mühendisler biraz değişiyor. Teknolojiden elde ettikleri taban siper bonusu koruyacaklar fakat bu değeri birlik başına olan bir dengeleme değerine geçirerek siperin önemini yükseltip organizasyon-duvarı stili oynanışlardaki gücünü azaltıyoruz. Siperin kendisi çarpılan bir değer olduğu için azami durumlarda eskisine kıyasla devasa değerlere ulaşılmasını da istemiyoruz.

Keşifçiler

Destek birliklerinin unutulmuş çocuğu birkaç yeni oyuncak elde edecek. Keşifçiler her zaman pek de isteneni yapamayan bir destek birliğiydi ve bu değişiklikler savaş alanındaki taktiksel keşfin önemini arttırmayı hedefliyor. Temel özellik olarak, atlı keşif, motorize keşif ve zırhlı araç keşif birlikleri Topçu sınıfındaki birliklere %10 yumuşak saldırı bonusu sağlayacak.

Not: burada keşifçilerin bonusunu normal piyadeler yerine topçulara odaklamamızın sebebi oyun dengesini gözetmemiz.

Hafif tank keşif birlikleri ise tüm Zırhlı birliklere %10 ağır saldırı bonusu sağlayacak.

Ayrıca keşifçiler birkaç yeni oyuncak da elde edecek, bunların bazılarını doktrinlerde göreceğiz, başkalarından ise daha sonra gelecek ve Yeni Havalı Şeyler (™) içerecek bir günlükte bahsedeceğiz.

Sahra Hastaneleri

Burada biraz daha farklı bir değer kullandık, Sahra Hastaneleri artık birimdeki tüm piyade birliklerinin gücünü (HP) %10 arttırıyor. Bu da oranlanarak alınan hasar başına daha az insan gücü (& ekipman) kaybına sebep oluyor.

Alev Tankları

Bunlar artık tüm piyade birliklerinin kırma gücünü %5 arttırıyor.

Askeri Polis

Spesifik garnizonlar dışında pek kullanılmayan bir destek birliği oldukları için bunlara normal birliklerde daha fazla işlevsellik kazandırmak istedik. Bunlar artık tüm piyade birliklerinin taban organizasyon yenilenme hızını %20 arttıracak.

Doktrin Değişiklikleri

Hâlâ bunların nasıl görneceği üzerinde çalışıyoruz fakat planladığımız şeylerden bir örnek göstereyim:


Dispersed Support: Sinyal birlikleri birimdeki tüm topçu birliklere %10 savunma sağlar.


Airland Battle: Standart keşifçiler birimdeki anti-hava birliklerine %10 hava hasarı sağlar.


Mechanized Wave: Zırhlı araç keşifçileri birimdeki tüm piyadelere +1 azami organizasyon sağlar.


Central Planning: Lojistik birlikleri birimdeki tüm piyadelere %5 savunma sağlar.

Yukarıda da bahsedildiği üzere bunlar için planladığımız daha fazla şey var fakat bunlar gelecek değişiklikler için yeterli miktarda örnek olacaktır. Bu değişikliklerin amacı yeni birimler oluştururken üzerine biraz daha düşünmeniz için yapıldı, böylelikle disiplinler arası koordinasyonun önemini de anlayabileceksiniz. Aynı zamanda bizim için de pek iyi performans göstermeyen destek birliklerini daha iyi ve güçlü yansıtabilmemizi sağlamış oldu.

Tabii ki bonus sağlayan destek birlikleriniz sizi daha büyük birimler üretmeye itecek fakat bu gözümüzün üzerinde olduğu bir şey, fakat genel olarak bundan memnunuz.

Oldukça önemli bir dengeleme (ve modlama) değişikliği olduğu için bu değişiklikler ilerideki bir günlükte göstereceğimiz içerik için son derece gerekliydi. O zamana sizi tahminlerinizle baş başa bırakacağım.

Geliştirici günlükleri demişken, haftaya sizi özel bir şey için çağıracağız… beklemede kalın ve tarihi unutmayın!

/Arheo

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV