Hearts of Iron IV’te Denizdeki Değişiklikler #1

HoI4 günlüklerinde bu hafta Man the Guns ve 1.6 yaması ile denizlerde yapılan değişikliklerden kısaca bahsediliyor.

Merhaba, bugünkü günlük deniz savaşlarına ve denizdeki oynanışa göz atan günlüklerden ilki olacak. Bugün bunlara sadece kısaca bakacağız, daha sonrakilerde daha fazla detaya gireceğiz. Oyundaki denizle ilgili şeyleri neredeyse tamamen değiştiriyoruz, bu da oldukça zor bir görev. Gördüğünüz çoğu şey hala değişebilir çünkü bunların üzerinde çalışmaya devam ediyoruz ve umarım ki bu günlük genel olarak ne yapmak istediğimizi sizlere biraz da olsa anlatabilecek. Aşağıdaki başlıkların hepsi hakkında büyük ihtimalle birer günlük çıkaracağız.

Screenshot_1.jpg

Görev Kuvvetleri ve Görevler

Öncelikle filo yönetiminin nasıl değiştiği hakkında konuşalım. Filolar artık farklı görev kuvvetlerinden oluşuyor. Filonun sorumlu olduğu bir bölge vardır ve her görev kuvveti kendi görevlerine sahip olabilir. Bu görevlerin bazılarında görev kuvvetleri birbirleriyle de çalışabilir. Her görev kuvvetinin davranışını belirleyen çeşitli ayarlar vardır (tamir edilmesi için bölmek istiyor musunuz, agresifliği vs.). Filolar karadaki ordu grupları görünürdür ve deniz cephelerine ayrılmıştır.

theater.jpg

Cephe ekranında yedek gemiler için de altta bir yer var, buradan yeni inşa edilmiş gemileri ve yedek gemilerin nereye gideceğini kontrol edebilirsiniz.

Donanmanız büyük ihtimalle en fazla yakıt tüketen kuvvetiniz olacak, bu nedenle filoları ekonomik bir şekilde de yönetmek gerekiyor. Tüm savaş gemilerinize İberya kıyısını devriye gezme emri vermek ekonomik olarak pek de akıllıca değil. Search and Destroy görevini de bu yüzden kaldırdık ve Vurucu Kuvvet (strike force) denen yeni bir görev ekledik.

Vurucu kuvvetler limanda yakıt harcamadan bekleyen, gerektiğinde devriye gezen daha küçük ve ekonomik gemilerinize yardıma giden görev kuvvetleridir. Search and Destroy’un kalması pek mantıklı değildi çünkü filoların yayılma kavramı da büyük oranda kaldırıldı. Dikkatlice hazırlanmış görev kuvvetlerinin savaşa beraber katılmasını ve belli bir yerde beraber bulunmasını istiyoruz, haritada garip bir şekilde yayılmalarını değil.

Tespit Etme

Man the Guns’dan önce gemiler zar atışına göre birbirleriyle muharebeye girerdi yani bir bölgede olduğunuz sürece bir tarafın bulunması ne kadar zor olursa olsun her zaman muharebe başlardı. Her muharebenin tüm gemileri kendisine çekip devasa boyutlara ulaşmasıyla da bir sorunumuz vardı. HoI4’teki savaşlar gerçekten daha uzun sürdüğü ve haritada dolaşmak ise gerçekçi olduğu için destek olacak gemiler getirmek de daha kolaydı.

Bunla baş etmek için muharebeleri bir bakıma 2 parçaya ayırdık, tespit etme ve muharebenin kendisi. Muharebenin gerçekleşmesi için düşmanı tamamen tespit etmeniz gerekiyor. Aşağıda muhrip gemilerden oluşan bir devriyenin Alman kruvazör grubunu tamamen tespit etmek üzere olduğunu ve onu desteklemek için atanmış bir vurucu kuvvetin varlığını görebilirsiniz. Resimdeki sayının oldukça hızlı artmasının nedeni de gemilerime destek olması için düzgün bir radar ağı inşa etmem.

spot.jpg

%100 tespit etmeye ulaştığınızda (bunu düşman görev kuvvetinin yanındaki çubuktan da görebilirsiniz) artık muharebe başlayabilir. Başlayabilir diyorum çünkü başlayıp başlamaması görev kuvvetinizin ne kadar agresif olmasını istediğiniz ayara bağlı. Bu durumda onu destekleyen bir vurucu kuvvet olduğu için İngiliz gemileri o gemilere gelene kadar biraz bekleyecek (Alman kuvvetleri agresifse ve devriye kuvveti hızlıca yok edilecek kadar güçsüzse saldırabilir). Vurucu kuvvet ulaştığında muharebe başlar.

spot_2.jpg

Muharebe devriye grubunun baş edebileceği kadar küçük olsaydı vurucu kuvveti çağırıp o kadar yakıtı harcamadan önce kendileri hallederdi.

Muharebelerin devasa boyutlara ulaşmasına gelirsek, muharebeye katılma emri verilen görev kuvvetleri organizasyon seviyesine ve mesafeye göre yavaşlayacak (otomatik olarak değil de elle emir vermek de bunu azaltıyor), yani oraya gidip hemen ateş etmeleri için baya zamana ihtiyaçları olacak. Bunu koordinasyon cezasına benzetebilirsiniz. Muharebeler kısaldığı için işler büyümeden düşmanı halledip kaçabilme şansı da doğuyor.

Muharebe

Muharebeye gelirsek, savaşı daha az belirleyen muharebeler istiyoruz; gemi düzeninin önemli olduğu, anlaması daha kolay ve işler kötü gidiyorsa çekilmesi daha kolay muharebeler. Şu an için ekran görüntüsü veremiyorum çünkü resimler, arayüz vs. oldukça ilkel seviyelerde.

Arazi (özet)

Okyanusun farklı bölgeleri farklı görev kuvveti düzenleri için iyidir, amiral özellikleriyle de beraber kendi sularında avantaj elde etme ve “en iyi filo”da farklılıklar olacak. Daha fazla bilgi için geçen haftaki günlüğü okuyabilirsiniz.

upload_2018-10-17_17-7-56.png

Tamir/Üretim (özet)

Tamir ve üretim tüm bunların düzgün olmasını sağlamada büyük göreve sahip. Sonucu daha az kesin olan muharebeler istiyorsak gemilerin tamir edilmesinin masrafı zamandan başka bir şey de olmalı. Tamir için artık tersaneler de gerekiyor ve büyük ana muharebe gemileri daha yavaş inşa ediliyor. Daha fazla bilgi için bu günlüğü okuyabilirsiniz.

upload_2018-10-17_17-7-14.png

Gemi Tasarımı

Gemilerinizi tasarlamanıza ve yeniden donatmanıza da izin vereceğiz. Böylece değişen durumlara daha iyi uyum sağlayabilirsiniz ve hem gemilerinizden hem de teknoloji ilerlemelerinizden daha fazla faydalanabilirsiniz.

Umarım bu günlük Man the Guns ve 1.6 Ironclad yamasında denizlerde ne yapmak istediğimizi biraz anlatabilmiştir. Gelecek hafta görüşmek üzere!

Yazar: Cem Kaya

1 Yorum Yapılmış

Tartışmaya Katılın

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV