Hearts of Iron IV’te Deniz Arazileri

HoI4 günlüklerinde bu hafta deniz arazilerinden ve denizlerdeki bazı değişikliklerden bahsediliyor.

Bugün deniz arazilerinden ve denizlerde yapılan bazı temel değişikliklere göz atacağız.

Nerede savaştığınızı daha önemli kılmak ve mümkünse kendi sularınızda savaşırken bir avantaj elde etmenizi istedik. HoI4’te denizler daha önceden ya “okyanustu” ya da “karadan kalkan düşman uçaklarının menzilindeki okyanustu” ve pek de bir önemi yoktu. Bunu değiştirmek istedik.

Denizlere farklı arazileri bu sebeple ekledik. Araziler hangi gemilerin daha iyi olduğunu, mayınların nasıl çalıştığını ve birkaç farklı şeyi etkiliyor. Şu anda denizler 4 farklı araziye ayrılmış durumda:

ocean.jpg
Normal okyanusun herhangi bir özel etkisi yok, karadaki ovalara benzetebilirsiniz.

Screenshot_4.jpg
Fiyortlar ve Takım Adalar büyük gemileri daha etkisiz hale getiriyor ve saklanmayı da kolaylaştırıyor (gördüğünüz sayıları üzerinde daha çalışıyoruz).

Screenshot_3.jpg
Derin okyanuslar ise hafif gemiler için iyi değil. Derinlikleri ve büyüklükleri nedeniyle mayınlar da pek etkili değil. Denizaltıların ise saklanmasını kolaylaştırıyor.

Screenshot_5.jpg
Sığ denizler manevra yapmayı kısıtlıyor ve denizaltılar için iyi yerler değil.

Denizlerde bazı özel etkiler de olabilir:

Screenshot_6.jpg
Arktik sular gemilerinizi yıpratır ve kazalara sebep olabilir. Geminiz herhangi bir sebeple battığında da kayıpları arttırır. Karadaki aşırı soğuklar gibi çalışıyor yani yılın zamanına ve sıcaklığa bağlı.

Screenshot_7.jpg
Bazı sularda oldukça fazla köpek balığı var ve köpekbalıkları nedeniyle de gemilerin battıktan sonra daha fazla kayıp verdikleri anlatılır. USS Indianapolis bunun en ünlü örneklerinden biri, köpekbalıkları da dahil olmak üzere birkaç sorun sebebiyle gemi battıktan sonra mürettebatın %75’i ölmüştü. Yine de köpekbalıklarını daha çok ilginç bir şey olması için ekledik.

Sulardaki performansınız Amiral özellikleri tarafından da etkilenir. Daha önce de gösterdiğimiz gibi amiraller farklı arazi türleri için özellikler kazanabilirler.

Screenshot_2.jpg

  • Cold Water Expert (Soğuk Sular Uzmanı) arktik suların etkilerini yumuşatır.
  • Inshore Fighter (Kıyı Savaşçısı) fiyortlarda ve takım adalarda savaşma ve hız bonusları verir.
  • Blue Water Expert (Mavi Sular Uzmanı) derin okyanuslarda savaşma ve hız bonusları verir.
  • Green Water Expert (Yeşil Sular Uzmanı) sığ sularda savaşma ve hız bonusları verir.

Yukarılardaki ekran görüntülerinde bazı garip renkler görmüş olabilirsiniz. Yeni harita modları ekliyoruz ama daha tam olarak bitmediği için pembe renkler görebilirsiniz. Bunlardan bahsediyorum çünkü deniz arazilerini daha iyi gösterebilmek için arazi harita modunu kullanmam gerekiyor.

Screenshot_8.jpg

Güneydoğu Asya’da bazı arazileri görebilirsiniz (karalardaki bazı renkler çalışma gerektiriyor). En açık renkli olanlar takımadalar, diğer maviler sığ sular ve en karanlık olanlar da derin okyanuslar.

Atlantik ve Avrupa:
Screenshot_9.jpg

Atlantik’teki derin okyanusları ve İskandinavya etrafındaki fiyortları görebilirsiniz.

Bugünlük bu kadar, gelecek hafta denizdeki temel değişikliklerden bahsetmeye devam edeceğiz.

Yazar: Cem Kaya

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV