Hearts of Iron IV’te Bölük Yapısı, Tüketici Ürünler ve Şablonlar

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Arms Against Tyranny eklentisiyle birlikte oyuna eklenen küçük özelliklere dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar,

Bu hafta Arms Against Tyranny ile oyuna eklenen küçük özelliklerden bahsedeceğiz, bunlar yaşam kalitesini yükseltmeyi amaçlayan küçük çaptaki değişiklikler.

Toplamda 3 ana kategoride bu değişiklikleri değerlendirebiliriz:

  • Bölük yapısı
  • Ekonomi
  • Şablonlar

Bölük Yapısı

İlk olarak bölük kompozisyonlarındaki değişikliklerden bahsedelim. Bölükleri tasarlama şekliniz uzun süredir aynıydı, bu güncellemeyle birlikte tasarlama esnasında daha fazla taviz vermenizle sonuçlanacak bazı değişiklikler yapıyoruz.

Sütunlarda ilk tümenleri belirlediğiniz birliklerin kategorilerinde çeşitli değişiklikler söz konusu. Eskiden topçular, uçaksavarlar ve tanksavarlar, piyade ve tanklar gibi manevra birlikleriyle aynı kategorideydi. Artık topçular, uçaksavar ve tanksavarlar kendilerine  has bir kategoride yer alıyorlar bu da ne kadar destek birliği, ne kadar manevra birliğine sahip olacağınızı daha iyi belirlemeniz gerekeceği anlamına geliyor. Bu hareketli ve zırhlı tümenler için de geçerli.

2023-07-10_15-07_1.png

Eskiden bölüklerin tümen bölmelerinde bir bolluk söz konusuydu, istediğiniz miktarda tümeni istediğiniz şekilde yerleştirebiliyordunuz. Artık birlikler en alttaki kısım kilitli olarak başlıyorlar ve bu durum 5 x 4 bir yapı olduğu anlamına geliyor. 5. satırı doktrinler aracılığıyla aktifleştirdiğinizde 5 x 5 yapıya geçebiliyorsunuz. Kategori değişiklikleriyle birlikte bunu değerlendirdiğinizde yine destek birlikleriyle manevra birlikleri arasında dengeyi sağlamanız gerekiyor, çok sayıda tank ve piyadeden oluşan bir birliğe sahip olacaksanız bu durum topçu, tanksavar ve uçaksavar birliklerine daha az yer vermeniz anlamına geliyor.

2023-07-10_15-07.png

2023-07-10_15-06.png

Ekonomi

Şimdi yeni odak ağaçlarının tanıtıldığı günlüklerde denk gelmiş olabileceğiniz yeni bir etki olan “Tüketici Ürünleri Fabrika Etkeni”nden bahsedelim. Bu etkinin eklenme sebebi, Tüketici Ürünleri hesabının ve onunla ilişkili diğer etkilerin değişmesi.

Eskiden Tüketici Ürünleri hesaplanırken tüm etkiler bir araya getirilip bir yüzde elde ediliyordu, ardından toplam fabrika miktarına bu yüzde uygulanıyordu. Örneğin 5 civ 5 mil olmak üzere toplamda 10 fabrikaya sahipseniz ve %10 tüketici ürünü yüzdeniz varsa, 1 civ fabrikası tüketici ürünlere odaklanıyordu, bu şekilde sivil fabrikalar üzerinden bir “vergilendirme” durumu söz konusu oluyordu.

Bunun en önemli sıkıntısı, %0 tüketici ürünleri yüzdesiyle ekonomide bir kartopu etkisinin yaratılabilmesiydi, %0 tüketici ürünlerine ulaşmanın kolay olması, oyunun diğer kısımlarında tüketici ürünlerinin yüzdesini azaltan ödüllerin anlamsızlaşmasına sebep oluyordu zira bu etkinin %0’ın altına inmesi mümkün değil.

Artık daha farklı bir sistem var, ilk olarak yüzde 2 aşamalı bir şekilde hesaplanıyor, ilk olarak temel değeri (tüketici ürün beklentisini) eski sisteme benzer bir şekilde hesaplıyoruz. Bunlar farklı etkilerin toplanmasıyla elde ediliyor. Ardından yeni eklenen tüketici ürün etkenlerini bu ilk baştaki değerle çarpıyoruz, eğer birden fazla etken söz konusuysa bu etkenler birlikte çarpılıyorlar bu da hiçbir zaman bu etkenler neticesinde %0 göremeyeceğiniz anlamına geliyor, sadece etken sayısı arttıkça onların etkisi daha az oluyor.

2023-07-10_15-08.png

2023-07-10_15-09.png

Bununla beraber tüketici ürünlerinin hesabında yuvarlamanın alt değere doğru yapılmasını sağladık, bu durum minorlar için büyük fayda sağlarken, major ülkelerde pek de hissedilir bir fark yaratmıyor.

ConsumerGoodsPercent = (Base1 + Base2 + ….) *((1+Factor1) * (1+Factor2) * ….)

ConsumerGoods = Max(ConsumerGoodsPercent , MINIMUM_NUMBER_OF_FACTORIES_TAKEN_BY_CONSUMER_GOODS_PERCENT ) (ConsumerGoods * Total factories).RoundedDown

Şablonlar

En heyecan verici değişikliği sona sakladık, artık ekipman tasarımlarında şablonlar kullanabileceksiniz. Ekipman tasarımlarının oyuna eklenmesinden bu yana özellikle yeni oyuncular ekipman tasarımlarının kompleks yapısıyla pek haşır neşir olmak istemedi. Bunda oyunun her rol için en iyi tasarımı öğretmekte yetersiz olmasının da etkisi var. Özellikle 2. Dünya Savaşına dair bilgilerinden yola çıkarak tarihsel bir şeyler yapmak isteyen oyuncular bunun tasarımcıda nasıl yansıtılması gerektiği konusunda çoğu zaman şüphede kalıyordu.

Artık oyunda, oyun dosyalarında bulunan önceden yapılmış bazı şablonlar var. Herhangi bir ekipmanda değişiklik yapmak istediğinizde şablonlar butonuna tıklayıp mevcut şablonlardan birini seçebilirsiniz, örneğin zırhlı tank şasesine tıkladığınızda Tiger I diye bir şablon göreceksiniz ve buna tıkladığınızda diğer tercihler otomatik bir şekilde uygulanacak. Eğer mevzubahis şablonun bazı parçalarına sahip değilseniz oyun sizi uyaracak, gerekli araştırmaları yaptıktan sonra şablonu kullanabileceksiniz.

Böylelikle ekipman tasarımının inceliklerini kavramadan oyunun da desteğiyle şablonlar üzerinden ilerleyebilirsiniz. Elbette bir şablonu seçip o şablon üzerinde değişikler de yapabilirsiniz, bir şablon yüklendikten sonra dilediğiniz gibi oynamalar yapabilir, dilerseniz mevzubahis şablonu tekrardan yükleyerek üzerinde yaptığınız değişiklikleri geri alabilirsiniz.

2023-07-10_15-09_1.png

2023-07-10_15-10.png

Aranızda neden şablon oluşturamadığını veya yeni şablon kayıtları alamadığını merak edenler olabilir, işin özeti gelecekte böyle bir şey yapmak isteriz – tarihsel şablonlar özel şablonları gerçeğe dönüştürme yolunda önemli bir adım.

Öte yandan bu mekanik tamamiyle modlanabilir, dolayısıyla son meta tercihleri bir araya topladığınız bir MP modu yapabilir veya tarihsel modunuz için farklı şablonlar oluşturabilirsiniz. Modla oluşturduğunuz şablonlara bir görsel ve isim atayabilirsiniz.

Bu haftalık bizden bu kadar, önümüzdeki hafta yeni sistemlerden, bu eklentiyle birlikte anlatabileceğiniz hikayelerle ilişkili içeriklerden bahsedeceğiz. Görüşmek üzere.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV