Hearts of Iron IV’te Barış Konferansı Yenilikleri

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu yazıda Barış Konferansı değişikliklerinden bahsediliyor.


Ve barış hüküm sürecek.

Merhaba millet,

HoI ile alakalı paylaştığımız son bilgilerden beri oldukça zaman geçti fakat üzerinde çalıştığımız şeylerin bir kısmını göstermek için artık hazırız. Başlamadan önce artık işleri biraz daha farklı yapacağımızı belirtmeliyim. Önceden de belirttiğim gibi, artık sizinle bilgi paylaşmayı eskisine nazaran daha erken başlatacağız. Bunun birkaç anlamı var.

İlk olarak, birbirinden ayrı özellikler göstereceğiz, önümüzdeki çıkışın genel odağını göstermeye daha hazır değiliz. Bu, tabii ki, yakın(ımsı) gelecekte olacak.

İkinci olarak, üzerinde çalıştığımız şeylere oldukça erken bakacaksınız, yani tahmin edebileceğiniz üzere bolca tamamlanmamış tasarım, arayüz ve oynanış söz konusu olabilir.

Son olarak ise, bu “tasarım köşesi” tipi günlükleri iki haftada bir paylaşacağız, haftalık olarak değil. Bu da bitirmeye yaklaştığımızda değişebilir.

Sözü başkasına vermeden önce bugün değineceğimiz özelliğin kısa özetini geçmek istiyorum: Barış Konferansları. Ana odak noktalarımız:

  • Katılımı doğru bir şekilde ödüllendiren bir sistem yaratmak.
  • Konferans sırasında çatışmaya ve çatışmanın çözülmesine izin vermek.
  • Konferans kapsamında kısıtlı bir “ekonomi” oluşturmak, bununla birlikte genel hedeflerinizi göz ardı edip anlık kazançlar sağlayabileceksiniz.
  • YZ’nin dahil olduğu durumlarda daha “gerçekçi” sonuçlar elde etmek.

Bununla birlikte daha detaya inmesi için sözü @Yaboi_bobby’e bırakıyorum!

Herkese merhaba, geçtiğimiz aylarda barış konferansı sistemini yenilemek için çalışıyorduk. Hepimizin bildiği gibi HoI4 barış konferansı sistemi oldukça sıkıntılı bir sistem. Bir de üstüne kullanmayı öğrenmesi zor bir arayüz olması eklenince, en nefret edilen ve şikayet edilen özelliklerden biri oluyor. Sistemin mevcut çalışma prensiplerinden oldukça uzaklaştık ve gelecekte neler olacağını sizinle paylaşmak için sabırsızlanıyorum.

Eski sisteme kıyasla yaptığımız ilk büyük değişiklik, toprakların mutlak bir şekilde elde edilmesinden ziyade, tartışmalı bir şekilde elde edilmesiydi. Eski BK sisteminde biri toprağı aldı mı olay orada bitiyordu. Bir daha kimsenin sözü geçmiyordu. Artık, oyuncular başka oyuncuların iddialarına karşı çıkabilir. Tabii bunun da bir maliyeti var. Hak iddia edilmiş toprakta hak iddia etmek daha fazla puan istiyor ve bu her tekrarlanışında daha da yukarı çıkıyor. Bu da mevzubahis toprakta müdahil olan her taraf için bir açık arttırma durumu oluşturuyor. Bu değişikliğin ilginç etkileri olacak, orta ve düşük seviye katılımcıların şansı artacak ve oyuncuların başarımlar ya da yeni ülkeler kurmak için gerekli olan topraklara daha rahat odaklanmasını sağlayacak.

Aşağıda Brezilya’nın, mevcut olarak Arjantin tarafından alınmış Chao Boreal toprağında iddiasını görebiliyorsunuz.

Üstüne hak iddia edebilmeniz bazı problemleri çözüyor fakat daha fazla değişiklik yapmazsak hâlâ bazı sorunlar kalıyor. Bunların en öne çıkanı ise tur sırasının nasıl çalıştığı. Eski sistem katılım miktarına göre sıralıyordu bundan sonra ise elde tutulan puana göre sıralama oluşuyordu. Tuhaflık yaratan kısım ise her ülkenin turundan sonra listenin güncellenmesiydi. Bu da demek oluyor ki çoğu zaman en çok katılıma sahip iki ülke arayı yeterince açarsa sadece birbirleri arasında git gel yaparak tüm konferansı kontrol edebiliyor. Bu tarihsel bir İkinci Dünya savaşı senaryosunda tarafların iki büyük liderinin anlaşma sağlaması açısından güzel bir durum olsa da diğer tüm durumlarda kötü bir sonuçtu.

Tur sırasının nasıl olması gerektiği hakkında oldukça düşündük. Sonunda ise gözüken bir tur sırası olursa eninde sonunda birilerinin avantajına ya da dezavantajına olacağına karar verdik. Bu da “Kör Teklif” dediğimiz sistemin oluşuma vardı.

“Kör Teklif” sisteminin ana olayı tüm katılımcıların aynı anda teklifte bulunması. Bu da şöyle çalışıyor, her tur tüm katılımcılar sahip oldukları puanlara göre tekliflerde bulunuyorlar. Tüm katılımcılar teklif yaptıktan sonra, yapılan teklifler aynı anda hesaplanıyor. Teklifler şu an hak iddialarında olduğu gibi bir temel maliyete sahip ama artık daha fazla etkene sahipler. İki katılımcının aynı toprağa teklifte bulunduğu durumlarda toprak tartışmalı olarak işaretleniyor ve harcanan puanın büyük bir kısmı geri veriliyor. Bir toprak her tartışmalı oluşunda maliyeti artıyor. Bu etki toprak her tartışmalı olduğunda katlanarak artıyor. Bunun tam tersi durum ise tartışmalı olmayan teklifler. Bir teklif tartışmalı olmadığı durumda, ilk teklifi yapan ülke dışında herkes için maliyeti artıyor. Bu da toprağın, birkaç tur içerisinde, diğer ülkelerin tartışmaya açık hâle getiremeyeceği kadar pahalı olması anlamına geliyor.

Brezilya ve Arjantin’in Chaco Boreal’deki tartışmayı çözmeye çalışması.

Bu durumda şöyle düşünüyor olabilirsiniz “İyi güzel, her tur puan alıyorum, konferans nasıl bitecek?” Bu da son büyük değişikliğe ulaşmamızı sağlıyor: puan limiti. Bu kendini açıklıyor zaten. Her katılımcı konferans süresince, savaş katılımlarına göre, belli miktarda puan alabiliyor. Bu da belli miktardaki puanın katılım yüzdesine göre dağıtılmasıyla oluyor. Buradaki işin çözümü ise savaş katılımını tekrar dengelemeye ve iyi bir puan tavanı belirlemeğe bağlı. Puan limiti, kaybeden tarafların bazı durumlarda eskisine nazaran daha az zararla çıkacağı anlamına geliyor fakat bu sık yaşanacak bir şey değil. Genel olarak, bunun eğlenceli ve çekişmeli bir konferans ortamına yol açacağını düşünüyoruz.

Burada listeledğimiz üç büyük değişiklik dışında pek çok ufak değişiklik ve dengeleme de yaptık. Ama daha üzerinde çalıştığımız için pek değinmemize gerek yok. Böylelikle barış konferansı düzenlemesinin ilk bakışının sonuna gelmiş oluyoruz. Dönütlerinizi, düşünmeden alınan kararlarınızı ve heyecanınızı dört gözle bekliyoruz. Bir dahaki sefere kadar o7

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV